Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sløvhet fra verksted

Anbefalte innlegg

Jeg var på merkeverksted og fikk byttet EGR ventilen på Passaten min i fjor høst, dette var en garantisak.

Bilen har gått helt fint fram til nå(har måttet etterfylle litt kjølevæske noen ganger), nå har kjølevæsken plutselig forsvunnet også plutselig kommet tilbake også plutselig var temperaturen opp i mot 120 grader.

Fant til slutt ut at verksted hadde glemt og ta av strupingen til EGRen når de skiftet den i høst, så jeg har kjørt med den på i over ett halv år.

Bilen er nå kjørt på verksted og fått leiebil, men hva kan jeg kreve mer angående motoren osv? De snakket om at det kunne hende at det var bare og bytte EGR ventilen men det tviler jeg på, tenker på diverse skader som kan komme i etterkant eller kanskje skader på motoren som kan være der nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten har motoren fått varmegang. Om ikke så er det vel ikke noe annet å gjøre en at dem tester motoren.

Om det ikke feiler motoren noe etter dem har sjekket så er det ikke så mye å gjøre.

Om ikke toppaknigenen ryker eller blir dårlig etter noen km.

Du har jo hvert inne for sjekk av motor og om det skulle vare noe om kort tid, så er det dem som skal ta kostnadene på dette.

Sånt skal ikke skje når du skrur på en motor. Så det er dem som må ta dette på sitt fulle ansvar.

Hør etter om det blir surkling luft i systemet. Det høre du som regel fra inni bilen evt i når du svinger eller når du begynner å kjøre. Sjekk kjølevesken ofte se om den bruker noe. Følg med på tempen på bilen om den vandrer under kjøring.

Kan jo ta en komp test på moroen.

Så håper du ikke har kjørte lenge når du så tempen komme opp på 120 grader. 

Endret av accer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...