NoisyPepper Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 (endret) Jeg kjøpte en kontorstol 19.05.2016 fra multicom.no, og et par uker siden begynte setet å synke når jeg sitter i det. Jeg sendte en retursøknad til butikken, og dette er svaret: "Dersom ønsker du ombyttes noe del bare sende oss bilder, så det hører vi med produsent." Jeg skrev tilbake at jeg ønsket enten å sende stolen inn til reparasjon, å motta en ny stol, eller å motta refusjon. Jeg skrev at jeg ikke har faglig kunnskap til å vite hvilke deler som må byttes ut eller repareres. Nytt svar fra butikken: "Om stolen synker så antar jeg det er en type fjær eller hydraulikk her, ta bilde av dette så sender vi delen som har denne som ikke holder seg på plass." Endret 16. mai 2018 av Tacanacy Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Nei, dette er vel ikke noe særlig ulempe for deg. Og det må være en (særlig?) ulempe for at du skal kunne nekte. På de kontorstolene jeg har hatt, er det kun en enkeltdel som justerer/holder fast høyden. Det er den delen som går fra bena og opp til setet. Og er ofte festet med skruer i sete, og kun stukket ned i et hull mellom benene/hjulene. Du satte vel sammen stolen da du fikk den. Da er det vel ikke så ille å ta et bilde, og montere sammen når du får ny del? Alle som kan skru ikea, burde kunne gjøre dette. Du kan jo nevne at du ikke er sikker på at det er den delen som er feil, og at det er multicom ansvar om den nye delen ikke hjelper. 3 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Kan sikkert sende inn hele stolen slik at de bytter for deg der inne, men det er jo bare mye ekstra arbeid for din del. bedre at de bare sender delen som du enkelt kan bytte selv 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå