jonas ffs Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Hei! Har nylig kjøpt en VOLKSWAGEN TRANSPORTER O. CARAVELLE. den er utstyrt med 5 seter, men skal i følge selger være greit å sette inn 8. Er det noen som vet hva som må til? foruten 3 nye seter. Har tilgang til en billig mekaniker. tusen takk. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Her kan du i hvert fall regne ut hva det trolig vil koste deg i avgifter. https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/regn-ut/ Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Her kan du i hvert fall regne ut hva det trolig vil koste deg i avgifter. https://www.skatteetaten.no/person/avgifter/bil/bygge-om/regn-ut/ Ts må ikke betale avgifter for å sette inn flere enn 5 seter som bilen allerede har. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Kan ikke bilen teoretisk sett være en kombinert bil? Dette er vel ikke så relevant lenger, jeg er usikker på når man sluttet med denne kjøretøyklassen og om det er mer eller mindre enn ti år siden. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Så vidt jeg forstår var siste år med avgiftsklassen kombinert bil i 2006. Lenke til kommentar
Bgr Skrevet 18. mai 2018 Del Skrevet 18. mai 2018 Så vidt jeg forstår var siste år med avgiftsklassen kombinert bil i 2006. Siden bilen allerede er en 5-seter må den enten være registrert som personbil eller kombinert bil opprinnelig skulle jeg tro. Så avgiftsmessig burde det ikke være noe "skummelt" her. Enten så er den personbil, og da forblir den personbil enten den har 5 eller 8 seter. Og hvis den opprinnelig var kombinert bil, så er det så lenge siden den avgiftsklassen opphørte å eksistere at den er godt over 10 år gammel og kan statusendres fra kombinert bil til personbil avgiftsfritt. Men kanskje tryggest å sjekke med Statens vegvesen om den enkelt kan godkjennes og omregistreres til 8-seter? At det ikke er noe skjær i sjøen med noen formaliteter eller tekniske hindringer som innfestinger for seter, setebelter eller hva det nå skulle være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå