PhilipHTN Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Heisann! Har en ENK som er MVA-registrert og det betyr alle varene mine jeg selger inneholder MVA. Det jeg lurer på er Shopify butikk som selger varer fra EU (levert fra EU). Må kundene betale MVA når pakken ankommer Norge, om prisen kommer er over 350,-? Er det mulighet for å inkludere MVA i varene slikt at når pakken ankommer Norge så slipper kunden å betale MVA? Er det mulig å gjøre dette via Shopify? Er litt usikker det med VAT,MVA og Fortolling hvis noen har erfaring med salg av varer fra utlandet (dropshipping) til Norge så ta gjerne kontakt! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Må kundene betale MVA når pakken ankommer Norge, om prisen kommer er over 350,-? Er det mulighet for å inkludere MVA i varene slikt at når pakken ankommer Norge så slipper kunden å betale MVA? Er det mulig å gjøre dette via Shopify? "Vanligvis" må kunden betale mva og fortollingsgebyr på pakker over 350, ja. Ettersom Amazon tilbyr det, så er det åpenbart mulig for en selger/avsender i utlandet å ordne dette på vegne av kunden, slik at mva-regningen kommer til avsender og det ikke blir noe ekstra bryderi for mottaker, men nøyaktig hvordan det gjøres vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 eBay driver også med dette, spesielt fra selgere i USA og slik. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå