Martin H Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Har en leilighet på omkring 115kvm, en del avlange ganger og betong, slik at avstander og materialet gjør det vanskelig med internett i hele boligen. Det er internett fra get 50/50, med deres medfølgende modem/router EPC3940. Problemet er at routeren til tider mister signal til enheter som er i rommene lengst vekk. I tillegg er nettet alltid svært tregt på disse rommene varierer fra 1-5Mbs i nedhastighet. Har forsøkt å kjøpe en Asus RT-AC1200G, som jeg har koblet til modemet i bro-modus. Dette har gjort at wifi-signalet er sterkt i rommene lengst vekk, men hastigheten er fremdeles av. Ingen forskjell mellom 2,4/5Ghz. Jeg er ikke vant med at hastigheten er såpass redusert når wifi-signalet er sterkt. Er problemet at routeren er "for svak"? Vil det her hjelpe med en sterkere router, evt et mesh-nettverk? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Har en leilighet på omkring 115kvm, en del avlange ganger og betong, slik at avstander og materialet gjør det vanskelig med internett i hele boligen. Det er internett fra get 50/50, med deres medfølgende modem/router EPC3940. Problemet er at routeren til tider mister signal til enheter som er i rommene lengst vekk. I tillegg er nettet alltid svært tregt på disse rommene varierer fra 1-5Mbs i nedhastighet. Har forsøkt å kjøpe en Asus RT-AC1200G, som jeg har koblet til modemet i bro-modus. Dette har gjort at wifi-signalet er sterkt i rommene lengst vekk, men hastigheten er fremdeles av. Ingen forskjell mellom 2,4/5Ghz. Jeg er ikke vant med at hastigheten er såpass redusert når wifi-signalet er sterkt. Er problemet at routeren er "for svak"? Vil det her hjelpe med en sterkere router, evt et mesh-nettverk? Det vanligste som er problemet i slike situasjoner er interferens! Signaler fra ruteren din er sterkt! Men det er også signalet fra flere andre naborutere... Prøv å endre kanal til du finner en som gir bedre hastighet. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Hvor har du plassert Asus routeren? Hvis den er plassert i rommet lengst borte vil det være dårlig overføring mellom den og Get-routeren, selv om du har fullt WiFi signal på PC/mobilen din. Asus-routeren bør kanskje plasseres nærmere Get-routeren. Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 16. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2018 Skal se hva jeg får gjort med kanalene på routeren. Get-routeren har jeg deaktivert wifi på, så asus er koblet til modemet med kabel. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Så den står samme sted som Get-routeren? Du har jo fortsatt like mye vegg og betong til motsatt ende av leiligheten da, så ikke rart du ikke får så god throughput... Mulig du burde kjørt den som WiFi-repeater i stedet, som henter inn WiFi fra Get router og sender ut et forsterket WiFi signal. Da kan du plassere den ca. midt i leiligheten. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 1. juni 2018 Del Skrevet 1. juni 2018 Bruker du Asus som repeater eller som AP istedet for modemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå