Gå til innhold

Endelig: Dette er den første 4K-spillskjermen som gir deg 120 bilder i sekundet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med freesync? Det kan jo hjelpe?

Uansett hvis den hadde blitt solgt i norge hadde den sikkert kostet 15 000 kr.

Syns prisen er vel litt stiv. Men ViewSonic XG2700-4K koster vel fort 7000 kr.

Vega 64 hjelper ikkje nei, som er det beste som støtter freesync.

ViewSonic XG2700 er 60hz, og 60 hz suger. Sammenlikne denne mot en 120hz og en større størrelse, så ser du fort at det ikkje gir noe mening.

Selv hadde jeg billg korea skjerm 27" 1440p overklokka til 120hz frem til første Asus swift 1440p med g-sync kom. Koreaskjermen var en fin ventepølse.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Men finnes det noe spill som virkerlig klarer å dra nytte av 4k 120 hz? Må vel ha 2 stk GTX 1080 TI SLI og i7 8700k i minstefall.

Ut i fra denne er det ikke mye forskjell, er vel få spill som drar nytte av 4k som det er.

Ser ut som antialasing er forskjell, hadde vært bedre å skalere fra 8k tror jeg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det eneste som duger er CRT, helst DIAMONDTRON. Dessverre er lagrene med NOS komputer- og arkademonitorer i ferd med å gå tomme til stor forargelse for entusiaster.

Responstiden på en CRT er under en tusendedel av de raskeste LCD-panelene. <1 mikrosekund vs 1 millisekund.

Det ligger ikke i virkemåten til dagens paneler at de kommer til å bli raske nok i løpet av overskuelig tid.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med freesync? Det kan jo hjelpe?

Uansett hvis den hadde blitt solgt i norge hadde den sikkert kostet 15 000 kr.

Syns prisen er vel litt stiv. Men ViewSonic XG2700-4K koster vel fort 7000 kr.

11.000kr er på ebay.

Koster ca. 7000kr her i korea. Kan hjelpe å sende en for 8000kr + frakt hvis noen har lyst på en.

http://item.gmarket.co.kr/Item?goodscode=1397796764&pos_shop_cd=SH&pos_class_cd=111111111&pos_class_kind=T&keyword_order=UHD430&keyword_seqno=14605133774&search_keyword=UHD430

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags garanti har de i korea? Er det samme panel som sitter i samsung skjermer?

Viste jeg det var en skjerm som ikke holder i 2 år før den går i stykker ville jeg styrt unna.

Hva med fortolling? Kan bli ekstremt dyrt hvis man ikke fortoller riktig. Pris er ikke noe problem men garanti er vel større problem.

for har lite lyst å sende slikt i retur. Philips\AOC er vel ikke kjent for å være særlig kvalitet over tid men kan vel variere fra modell til modell. Ville ikke kjøpt slikt hvis det var dyrt fra utlandet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva slags garanti har de i korea? Er det samme panel som sitter i samsung skjermer?

Viste jeg det var en skjerm som ikke holder i 2 år før den går i stykker ville jeg styrt unna.

Hva med fortolling? Kan bli ekstremt dyrt hvis man ikke fortoller riktig. Pris er ikke noe problem men garanti er vel større problem.

for har lite lyst å sende slikt i retur. Philips\AOC er vel ikke kjent for å være særlig kvalitet over tid men kan vel variere fra modell til modell. Ville ikke kjøpt slikt hvis det var dyrt fra utlandet.

Har man ikkje råd til å tape pengene, så kjøper man dyrt i norge, med alle de godene det medfører :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flere og flere seriøse går tilbake til CRT. Det kommer mest sannsynlig ikke til å eksistere gode nok paneler i løpet av vår levetid.

Responstiden på en CRT er en tusendedel av det raskeste LCD-panelene.

Gi meg link/ eksempler på hvem seriøse du snakker om :)

Det bør være noen proffe sørkoreanske gamere du kommer til å komme med :p

• Liker 2
Lenke til kommentar

Venter fortsatt på 4K, 120Hz+, 500+ nits HDR, OLED, <5 ms og gsync før det blir noe nytt kjøp. Dette er et steg i riktig retning, men fortsatt et lite stykke unna. 120 FPS med 4K med neste generasjons skjermkort virker oppnåelig selv i gode AAA-titler. Blir spennende.

Lenke til kommentar

Det er ikke i riktig retning fordi det er tregere enn tidligere paneler. Fremtiden er i 1080p sub 1ms ikke i 2160p 5 ms. På tide at det kommer et panel med 1080p 300 Hz og sub 1ms respons. Slik som det har utviklet seg de siste 5 årene er ikke 2160p klart før om 5-10 år.

Lenke til kommentar

Men finnes det noe spill som virkerlig klarer å dra nytte av 4k 120 hz? Må vel ha 2 stk GTX 1080 TI SLI og i7 8700k i minstefall.

https://www.youtube.com/watch?v=19MuphJzuSc

Ut i fra denne er det ikke mye forskjell, er vel få spill som drar nytte av 4k som det er.

https://www.youtube.com/watch?v=E-3ACiPM9y4

https://www.youtube.com/watch?v=PbHoFnxTOV0

Ser ut som antialasing er forskjell, hadde vært bedre å skalere fra 8k tror jeg.

Du vet at oppløsning går på hvor mange punkter, altså mengden informasjon skjermen din viser? Sitter du nærme en PC-skjerm har dette veldig mye å si for hvor dybdefølelse man får fra bilde og hvor detaljrikt det ser ut. Så selv om ikke "assets" i spill er laget for 4k oppløsning vil du fortsatt ha langt mer informasjon i bilde og en langt bedre dybdefølelse av for eks å se ut i landskapet på Witcher 3.

Lenke til kommentar

Ja men sist jeg prøvde 4k gaming er det ikke veldig stort forskjell. Fordi spillene kun skaler til 4k ikke alt blir mindre som DPI.

Muligens ting har blitt bedre på 1-2 år. Men syns ikke skriften blir mindre slik som windows 10.

Konsoll\blueray spiller er ennå dårligere, youtube er vel best på 4k.

Lenke til kommentar

Det eneste som duger er CRT, helst DIAMONDTRON. Dessverre er lagrene med NOS komputer- og arkademonitorer i ferd med å gå tomme til stor forargelse for entusiaster.

Responstiden på en CRT er under en tusendedel av de raskeste LCD-panelene.

Hadde selv en Eizo F931 nylig. Ble nødt til å bytte den ut da den rett og slett gikk i oppløsning. Hu hadde tjent meg trofast i noe sånt som 10 år, men nå klarta a ikke å vise bildet riktig lenger.

Den nye skjermen ble en Samsung C27FG73. En god LCD skjerm, men fortsatt klart underlegen min gode gamle boks.

CRT masterrace ftw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...