mavir Skrevet 21. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Til dere som bruker Bios2 boken: Leser dere og lærer dere ekstrastoffet? Eller behøver en ikke å kunne det? t.d. proteinstruktur s. 51 og fosforkretsløpet s. 333 Endret 21. mai 2018 av mavir Lenke til kommentar
eksamensstressa Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Bruker heller tiden min på å komme meg gjennom hovedstoffet:) Lenke til kommentar
eksamensstressa Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Konkrete tips til hva som er lurt å øve på? Lenke til kommentar
Adelen.K52 Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Øv på kortsvarsoppgaver fra og med 2013 da dem er mest relevant Lenke til kommentar
ThereseMari Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hvordan jobber dere med del 2 til eksamen? Lenke til kommentar
Kharann Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Hvordan jobber dere med del 2 til eksamen? Det er godt å se gjennom del 2 oppgaver siden ofte så prøver de med noen lur oppgaver i del 2 som ikke er direkte copy paste fra boken Lenke til kommentar
eksamensstressa Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Går på vg2 og har eksamen i bio2 nå. Har ikke hatt bio1 siden skolen min ikke tilbyr dette i år. Tror dere dette har mye å si for eksamensresultatet mitt? Lenke til kommentar
mavir Skrevet 22. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2018 Går på vg2 og har eksamen i bio2 nå. Har ikke hatt bio1 siden skolen min ikke tilbyr dette i år. Tror dere dette har mye å si for eksamensresultatet mitt? Er flere i min klasse som ikke hadde bio1 ifjor, så tror neppe det har noe å si:) kan selvfølgelig være en fordel, men bio1 pensum er ikke pensum i bio2 Lenke til kommentar
Biologi æææ Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Hva fikk dere som svar på flervalgsoppgavene? Endret 23. mai 2018 av Biologi æææ Lenke til kommentar
Adelen.K52 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Fikk de verste flervalgsoppgavene, var kun figurer jo Lenke til kommentar
Ninka1616 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Utifra det jeg har fått med meg så er ikke CRISPR en del av pensum i biologi enda, klarte f@@@ ikke å tegne den gelelektroforesen... Noen andre som mener at del 2 i år var overraskende vanskelig i forhold til tidligere år? Endret 23. mai 2018 av Ninka1616 Lenke til kommentar
montecristoo Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Er alle i landet sitt like? Syntes noen av oppgavene var helt tullete, å basere en hel oppgave på del 2 om en metode som ikke engang står noe om i boken, og kun få 1 setning angående hva den går ut på? Ser på tidligere forhåndssensureringer fra Biologi 2 eksamener, og i 2012/2013 var det ingen av 217 besvarelser som fikk karakteren 6. Oppgavene og kriteriene er altfor høye etter min mening. Tror faktisk at det er langt i fra alle biologilærere som hadde fått 6 på disse biologi eksamenene. Lenke til kommentar
Ninka1616 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Er alle i landet sitt like? Syntes noen av oppgavene var helt tullete, å basere en hel oppgave på del 2 om en metode som ikke engang står noe om i boken, og kun få 1 setning angående hva den går ut på? Ser på tidligere forhåndssensureringer fra Biologi 2 eksamener, og i 2012/2013 var det ingen av 217 besvarelser som fikk karakteren 6. Oppgavene og kriteriene er altfor høye etter min mening. Tror faktisk at det er langt i fra alle biologilærere som hadde fått 6 på disse biologi eksamenene. Ja, alle i hele landet får lik eksamensoppgave Helt enig her, helt tullete eksamensoppgave. Jeg løste ALLE tidligere eksamenssett og hadde det meste riktig i forhold til løsningsforslag.. Vi får håpe at forhåndssensuren senker krav for karakteren 6, for slik det ser ut nå så var alle her på skolen misfornøyde med oppgaven med CRISPR. Endret 23. mai 2018 av Ninka1616 Lenke til kommentar
Ærlig123 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Hadde selv eksamen i dag og syntes den var helt grei. Å syte over at CRISPR ikke er en del av kompetansemål er vel forsåvidt greit, men når man velger biologi som valgfag forventes det vel kanskje at man følger med i media skal man ha toppkarakter. CRISPR er en metode som lenge har vært i søkelyset, og hvis man ikke har fått med seg den sier det vel litt om interessen etter min mening. Eksamen var krevende, men hvis man har fulgt med i timer og lært seg det man skal er det jammen ikke umulig å oppnå en 6er. Lenke til kommentar
EnarmetBanditt Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Helt enig med deg! Endret 23. mai 2018 av EnarmetBanditt 1 Lenke til kommentar
montecristoo Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Hmm, vel.. Nå er ikke jeg over gjennomsnittet interessert i biologi, og hvis det er det som må til for å få en sekser så ryker vel den der. Men både Fysikk 2, Kjemi 2 og R2 er jo fag som er mer krevende enn Biologi 2, men om man ser på statistikken forteller ikke den det samme.. Men dog kan det også ha litt med hvilke elever som velger de forskjellige fagene. Lenke til kommentar
goatie Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Skjønte ikke hvordan jeg skulle tegne gelelektroforesen, vi fikk jo ikke informasjon om hvor lange DNA-bitene var? er ikke det hele poenget? Hva svarte dere på siste spørsmål forresten? det om tvillinger og MS Lenke til kommentar
bruker123456789 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Skjønte ikke hvordan jeg skulle tegne gelelektroforesen, vi fikk jo ikke informasjon om hvor lange DNA-bitene var? er ikke det hele poenget? Hva svarte dere på siste spørsmål forresten? det om tvillinger og MS Man ser på størrelsen av plasmidfragmentet som blir kuttet av Cas9-enzymet og restriksjonsenzymet. Lenke til kommentar
Ninka1616 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Skjønte ikke hvordan jeg skulle tegne gelelektroforesen, vi fikk jo ikke informasjon om hvor lange DNA-bitene var? er ikke det hele poenget? Hva svarte dere på siste spørsmål forresten? det om tvillinger og MSMan ser på størrelsen av plasmidfragmentet som blir kuttet av Cas9-enzymet og restriksjonsenzymet. Det stod ingenting om størrelsen på disse heller? Lenke til kommentar
goatie Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Skjønte ikke hvordan jeg skulle tegne gelelektroforesen, vi fikk jo ikke informasjon om hvor lange DNA-bitene var? er ikke det hele poenget? Hva svarte dere på siste spørsmål forresten? det om tvillinger og MSMan ser på størrelsen av plasmidfragmentet som blir kuttet av Cas9-enzymet og restriksjonsenzymet. Det stod ingenting om størrelsen på disse heller? Nei tror ikke det, skjønte ihvertfall ikke hvor vi så det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå