AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Jeg planlegger en lengre ferie til Thailand hvor jeg kommer til å ta en del anabole steroider. På det tidspunktet jeg vender hjem igjen, vil hormonnivået i kroppen min være godt over referanseverdiene, og det vil fortsette å være det i inntil to uker etter jeg har kommet hjem. Bryter jeg noen norsk lov ved å gjøre dette? Anonymous poster hash: 005fe...32b Anonymous poster hash: 005fe...32b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2018 Ja hvilken lov Anonymous poster hash: 005fe...32b Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Norsk straffelov gjeld for norske statsborgarar sjølv om dei er i utlandet. https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_1-2#§12 Endret 15. mai 2018 av gulpetter 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2018 Norsk straffelov gjeld for norske statsborgarar sjølv om dei er i utlandet. Du har helt åpenbart en innsikt i Straffeloven som jeg ikke har, men kan du fortelle meg akkurat hvor jeg må lese mellom linjene? § 4. Straffelovgivningens anvendelse på handlinger i Norge og på norske jurisdiksjonsområder mv. Straffelovgivningen gjelder for handlinger foretatt i Norge § 5. Straffelovgivningens anvendelse på handlinger i utlandet Utenfor virkeområdet etter § 4 gjelder straffelovgivningen for handlinger foretatt a) av en norsk statsborger, b) av en person med bosted i Norge, eller c) på vegne av et foretak registrert i Norge, når handlingene: 1. er straffbare også etter loven i landet der de er foretatt, 2. anses som krigsforbrytelse, folkemord eller forbrytelse mot menneskeheten, 3. anses som brudd på krigens folkerett, 4. anses som barneekteskap eller tvangsekteskap, 5. anses som kjønnslemlestelse, 6. er rettet mot den norske stat eller norsk statsmyndighet, eller rammes av §§ 120 a eller 127 jf. 120 a, 7. er foretatt utenfor området for noen stats høyhetsrett og kan straffes med fengsel, 8. anses som omsorgsunndragelse, 9. rammes av §§ 257, 291-296, 299-306 eller §§ 309-316, 10. anses som terror- eller terrorrelatert handling etter straffeloven kapittel 18, eller rammes av §§ 145 eller 146, eller 11. anses som oppfordring til en straffbar handling etter straffeloven § 183 eller innebærer fremsettelse av en hatefull ytring etter straffeloven § 185. Anonymous poster hash: 67fca...56f 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Eg har null innsikt i straffelova anna enn det eg googler meg fram til. Men dette er det eg finn: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-8#KAPITTEL_2-8 § 234. DopingovertredelseMed bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er å anse som dopingmiddel. Denne kjenner du sikkert til. https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_1-2#§12 § 12. For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:[...] 3. i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen a) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel [...], 227 til 235, Dvs. at §234 gjeld i utlandet og. Men samstundes ser eg at §234 ikkje tar for seg bruk, der må vi visst sjå på legemiddellova. Og den ser ikkje ut til å vere gjeldande for utlandet. So... eg kan visst ikkje svare på spørsmålet ditt, sorry. edit: ser ut som at eg ødela siteringa og. Endret 15. mai 2018 av gulpetter 1 Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Så vidt meg bekjent så ilegges det straff for bruk så lenge det kan påvises i blod. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop-107-l-20122013/id719219/sec1I så måte så vil du nok muligens ikke straffes for det du har brukt i utlandet, men av det du fortsatt vil evt. teste positivt på når du kommer tilbake til Norge. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Eg har null innsikt i straffelova anna enn det eg googler meg fram til. Men dette er det eg finn: Snip... Du har dessverre googlet deg fram til ulike versjoner av straffeloven for de to linkene, og nummereringen av paragrafene er ikke den samme i de to. Pass på at du ser på den nye straffeloven i begge tilfeller. Edit: Utgaven sitert i innlegg #5 ser ut til å være den riktige. Geir Endret 15. mai 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Norsk straffelov gjeld for norske statsborgarar sjølv om dei er i utlandet. https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_1-2#§12 Nei, som kilden din sier så er det kun noen paragrafer som gjelder i utlander. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Eg har null innsikt i straffelova anna enn det eg googler meg fram til. Men dette er det eg finn: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-8#KAPITTEL_2-8 § 234. Dopingovertredelse Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er å anse som dopingmiddel. Denne kjenner du sikkert til. https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_1-2#§12 § 12. For så vidt ikke annet er særlig bestemt, får norsk straffelov anvendelse på handlinger som er foretatt:[...]3. i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingena) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel [...], 227 til 235, Dvs. at §234 gjeld i utlandet og. Men samstundes ser eg at §234 ikkje tar for seg bruk, der må vi visst sjå på legemiddellova. Og den ser ikkje ut til å vere gjeldande for utlandet. So... eg kan visst ikkje svare på spørsmålet ditt, sorry. edit: ser ut som at eg ødela siteringa og. Her blander du ny og gammel straffelov, slik at §12 som du siterer er fra gammel straffelov og henviser til §234 i gammel straffelov og ikke i ny straffelov. I den nye straffeloven https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_1-1#KAPITTEL_1-1 så ser vi at §234 Dopingovertredelse er ikke en paragrafene som gjelder i utlandet. Endret 15. mai 2018 av nirolo Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Spør du bare for å være kverulant og starte en nytteløs diskusjon eller er du genuint redd? Det er overhodet ingen risiko med å bruke anabole steroider mtp lovens lange arm. Du vil på ingen måte bli stoppet på gata og fortalt 'deg skal vi teste for steroider'. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2018 Spør du bare for å være kverulant og starte en nytteløs diskusjon eller er du genuint redd? Det er overhodet ingen risiko med å bruke anabole steroider mtp lovens lange arm. Du vil på ingen måte bli stoppet på gata og fortalt 'deg skal vi teste for steroider'. Det er en ganske vesentlig sannsynlighet for at Tollvesenet krever urinprøve av en stor mann som kommer hjem fra Thailand-ferie. Skulle de finne på å slå inn navnet mitt i databasen, øker sannsynligheten enda mer, ettersom jeg allerede har blitt dømt for noe lignende. Etter jeg har kommet innenfor rikets grenser, er jeg fortsatt i fare for vilkårlig kontroll og sjikane av Politi, spesielt på treningssentre. Det er ikke veldig usannsynlig å havne i en situasjon som mannen på bildet under, hvor kroppen min blir skrutinert for skjulte forbrytelser. Hvis kroppen min ikke er liten nok til å avskrive mistanke, graver de frem mer avanserte instrumenter for å påvise lovbrudd under huden min som ikke kan påvises på andre måter. Anonymous poster hash: 005fe...32b Anonymous poster hash: 005fe...32b Anonymous poster hash: 005fe...32b Anonymous poster hash: 005fe...32b Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2018 Det er bare å velge riktig treningssenter og ikke være helt idiot med hvordan du trener og kler deg på trening. Jeg har selv brukt flere gangen, innenfor Norges grenser. Visse steroider vil uansett være sporbare opp til flere måneder i kroppen. Har du brukt steroider før? Siden du skal ta det på en ferie? Hvor lenge blir du på ferie? Det er jo ikke noe som funker umiddelbart for å så trene litt og du blir svær. Det tar flere uker før det kicker inn helt, og man må trene flere uker og måneder for å bli sværing. Så med mindre du skal på ferie et halvt år hadde jeg ikke satset på en kur på ferie uansett. Skal du trene hver dag på ferie liksom? Og når du kommer tilbake, hva er planen da? Man skal, eller bør i høyeste grad bruke visse medisiner når man er ferdig på en kur for å få testiklene i gang igjen og sin egen testosteronproduksjon. Samt få bort bivirkninger fortere. Det virker som en liten gjennomtenkt plan å 'ta litt steroider på ferie og satse på at jeg blir sværing' Jeg har blitt dømt for store ting jeg og, men aldri hatt problemer på grensene. Både med og uten steroider på meg eller i meg. Anonymous poster hash: 579d2...021 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2018 Det er bare å velge riktig treningssenter og ikke være helt idiot med hvordan du trener og kler deg på trening. Dette er ingen garanti mot noe som helst. Har du brukt steroider før? ja Det tar flere uker før det kicker inn helt, og man må trene flere uker og måneder for å bli sværing. Så med mindre du skal på ferie et halvt år hadde jeg ikke satset på en kur på ferie uansett. 6 uker ferie, og det holder Skal du trene hver dag på ferie liksom? annen hver dag Og når du kommer tilbake, hva er planen da? Man skal, eller bør i høyeste grad bruke visse medisiner når man er ferdig på en kur for å få testiklene i gang igjen og sin egen testosteronproduksjon. Samt få bort bivirkninger fortere. Det virker som en liten gjennomtenkt plan å 'ta litt steroider på ferie og satse på at jeg blir sværing' Du gjør en del antagelser om planen min. Tamoxifen, klomifen, HCG og diverse aromataseinhibtorer har jeg en lege som er villig til å gi meg, og hvis vedkommende lege skulle slutte, går det an å forsøke med innenriks eller utenriks post. Ingen av disse stoffene er ulovlige. Jeg har blitt dømt for store ting jeg og, men aldri hatt problemer på grensene. Både med og uten steroider på meg eller i meg. heldiggris Anonymous poster hash: 005fe...32b Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Jeg begynner nå å bli såpass gammel alt jeg ser hvordan stereoider har påvirket over tid. Folk som var seriøse med mat, trening og hvile har sliteskader som tilhører folk som er 30 år eldre. Jeg ville styrt unna, for å sikre på å bli "den heldige" som slipper unna med bivirkninger er teit. Resultatene ligger der for de som orker. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2018 Så vidt meg bekjent så ilegges det straff for bruk så lenge det kan påvises i blod. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop-107-l-20122013/id719219/sec1 I så måte så vil du nok muligens ikke straffes for det du har brukt i utlandet, men av det du fortsatt vil evt. teste positivt på når du kommer tilbake til Norge. Jeg har lett, men jeg finner ikke det relevante utdraget i linken. Er positiv blodprøve straffbart i seg selv, eller brukes det kun som bevis for brudd på legemiddelloven § 24 a? Hvis jeg blir tatt i Norge rett etter en 6 ukers ferie i Thailand, tror du dette vil være nok til domfellelse? Anonymous poster hash: 005fe...32b Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Straffeloven § 234 setter ikke straff for bruk, besittelse, eller erverv av dopingmidler. Dette var ikke kriminalisert da dagens straffelov ble vedtatt, og man ønsket ikke kriminalisere det i straffeloven. Det følger eksplisitt av Prop 107 L (2012-2013) s. 19 at straffebudet mot bruk av dopingmidler ikke gjelder selve effekten av å ha dopingmidler i kroppen. Det er inntaket som straffes som bruk. Følgelig vil det å ha rester i kroppen i seg selv ikke være straffbart. Utfordringen i en potensiell straffesak vil være å påvise når dopingmiddel ble inntatt. Blir du stanset på Gardermoen og kjørt rett til blodprøve er det én sak, men seks uker etter er en annen. Endret 15. mai 2018 av krikkert 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Regne gangstafilmen dette gitt.Alt fra du slipper unna, til korrupt politi i Thailand som gir deg "bøter" (penger rett i lomma) samt du kan bli tatt ved hjemkomst som kan innebære bøter og eller inntil 6 måneders fengselsstraff.Du vet vel hva senvirkningene av å ta dette er også, så lykke til!§ 24.Det er forbudt uten lovlig adkomst å være i besittelse av eller å bruke narkotika og å skaffe seg adgang til å få kjøpt slike varer under falske opplysninger, f.eks. om navn, bosted, sykdom eller sykdomstegn. Slike midler må ikke anvendes til annet formål enn de er utlevert til, og må ikke uten lovlig hjemmel overdras til eller erverves av andre enn den som resepten eller rekvisisjonen er utstedt til. Resept eller rekvisisjon må ikke overdras til eller erverves av andre enn den de er utstedt til. 0 Endret ved lov 24 juni 2011 nr. 28 (ikr. 1 juli 2011 iflg. res. 24 juni 2011 nr. 638). § 24 a.Det er forbudt uten lovlig adkomst å erverve, besitte eller bruke stoff som etter forskrift med hjemmel i straffeloven § 234 første ledd er regnet som dopingmidler. Forbudet gjelder også for preparater som inneholder slike stoffer.§ 24 annet ledd gjelder tilsvarende. 0 Tilføyd ved lov 14 juni 2013 nr. 38 (ikr. 1 juli 2013 iflg. res. 14 juni 2013 nr. 616), endret ved lov 19 juni 2015 nr. 65 (ikr. 1 okt 2015). § 234. Dopingovertredelse Med bot eller fengsel inntil 2 år straffes den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar stoff som etter regler fastsatt av Kongen er å anse som dopingmiddel. Medvirkning til bruk av dopingmiddel som nevnt i første ledd, straffes tilsvarende. Uaktsom dopingovertredelse straffes med bot eller fengsel inntil 1 år. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Så vidt meg bekjent så ilegges det straff for bruk så lenge det kan påvises i blod. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/prop-107-l-20122013/id719219/sec1 I så måte så vil du nok muligens ikke straffes for det du har brukt i utlandet, men av det du fortsatt vil evt. teste positivt på når du kommer tilbake til Norge. Jeg har lett, men jeg finner ikke det relevante utdraget i linken. Er positiv blodprøve straffbart i seg selv, eller brukes det kun som bevis for brudd på legemiddelloven § 24 a? Hvis jeg blir tatt i Norge rett etter en 6 ukers ferie i Thailand, tror du dette vil være nok til domfellelse? Anonymous poster hash: 005fe...32b Selvsagt er positiv blodprøve straffbart, tror du de som kjører bil i fylla slipper unna hvis Politiet ikke finner flaska? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Selvsagt er positiv blodprøve straffbart, tror du de som kjører bil i fylla slipper unna hvis Politiet ikke finner flaska?Hvis man fyllekjører i Thailand er det selvsagt ikke norsk påtalemakt som tar deg. Selv om du har promille når du ankommer Norge. Sammenligningen din hører ingensteds hjemme da det er noe helt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå