Gå til innhold

Leder i kristen studentforening (Ingvild Yrke): fjern kristne helligdager og erstatt de med muslimske og feministiske helligdager

Anbefalte innlegg

Nå har ikke Kristelig Folkeparti eller Den norske kirke makt til å bestemme når folk skal og ikke skal ha fri. Fridagene stammer fra kultur og historie.

Sant nok. Men KrF har makt til å hestehandle på Stortinget, og den benytter de for det den er verd hver gang det foreslås en endringer i kristendommens disfavør. Og dette er ikke så viktig for Høyre og Ap at de ikke gladelig ville byttet det mot KrFs stemmer i andre saker om det ble aktuelt.

Geir :)

Edit: Endret ordlyd litt.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilde: http://www.klassekampen.no/article/20180515/ARTICLE/180519978

"Prestene Einar Gelius og Per Anders Nordengen har nylig hatt medieutspill om at det er for mange kristne høytidsdager.

Er det djevelen de tror på, disse avskummene?

Kristendommen har alltid vært et problem for Europeere, det er bare enda en av disse ørken-religionene vi skulle ha kvittet oss med for lenge siden da de ikke gjør annet enn å ødelegge samfunnet innenfra.

At herrens veier skulle være så uransakelige at enighet kan oppstå mellom geita og meg vitner om hans manglende eksistens ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er min løsning. Fjern alle religiøse helligdager og erstatt de med et lignende nummer "fridager". Disse fridagene burde spres utover året på en god måte, les færre i mai og noen flere på høsten. De nye dagene kan godt overlappe med noen av de gamle, for eksempel i jula eller påska. Et lite antall, si to eller tre, burde gies til befolkningen og la alle selv bestemme når de vil ta fri. Da kan man ta seg fri på viktige religiøse helligdager hvis man så skulle ønske.

Det er ikke ofte jeg påstår løsningen jeg kommer med er den objektivt beste, men i dette tilfellet mener jeg det. Det er ingen bedre løsning.

Lenke til kommentar

Her er min løsning. Fjern alle religiøse helligdager og erstatt de med et lignende nummer "fridager". Disse fridagene burde spres utover året på en god måte, les færre i mai og noen flere på høsten. De nye dagene kan godt overlappe med noen av de gamle, for eksempel i jula eller påska. Et lite antall, si to eller tre, burde gies til befolkningen og la alle selv bestemme når de vil ta fri. Da kan man ta seg fri på viktige religiøse helligdager hvis man så skulle ønske.

Det er ikke ofte jeg påstår løsningen jeg kommer med er den objektivt beste, men i dette tilfellet mener jeg det. Det er ingen bedre løsning.

Hvorfor tror du nødvendigvis at folk heller vil ha fri på høsten enn på våren? Syntes ikke det er noe poeng i seg selv at de blir jevnere fordelt, men mer bare at de skal markere noe helt annet enn hendelser i religiøse tekster. Så godt som samtlige utover påsken er vel feiret uavhengig av religionen på de samme datoer så burde være ganske greit, påskedagene kan med få grep bli miljølanghelgen hvorav gult theme byttes ut med grønt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...