Gå til innhold

NRK streiker - kan jeg få penger tilbake?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Når man betaler for en vare man ikke får, så får man som oftest en form for kompensasjon. NRK lisensen er på ca 8 kr dagen, så nå som NRK streiker, er det ikke da rett og rimelig at alle som betaler for NRK får penger igjen for antallet dager NRK er i streik?

Ja det ville vært rimelig, men vi snakker her om en statlig aktør så det kan du bare glemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Du betaler ikke penger for å se NRK, du betaler penger for å ha dekoder..

NRK er gratis.

Dette er bare rent og skjært flisespikkeri. Selv om det er riktig at man betaler for å ha en fjernsynsmottaker så ER kringkastningsavgiften for den jevne TV-seer "for all intents and purposes" en ren NRK-avgift, dette da hele lisensen kreves inn av og tilfaller NRK.

 

tv-lisens-nrk.jpg

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Gjesp. Eneste reelle alternativ til kringkastingsavgiften er vel at akkurat det samme beløpet innkreves over skatteseddelen. Noe jeg i og for seg er for, for da slipper vi dette gnålet hver gang det er noe om NRK i nyhetene.

 

Men det koster de fleste av oss akkurat like mye, og det gjør ingen ting. Som samfunn har vi godt av å ha en reklamefri kanal eller to.

Lenke til kommentar

 

Men det koster de fleste av oss akkurat like mye, og det gjør ingen ting. Som samfunn har vi godt av å ha en reklamefri kanal eller to.

Noen vil betale betydelig mer, spesiellt de som tjener godt og ikke har fjernsynsmottaker..

 

Helt klart, men noen vil da også betale betydelig mindre, selv om de har fjernsynsmottaker. Ingen av delene plager meg nevneverdig.

Lenke til kommentar

Gjesp. Eneste reelle alternativ til kringkastingsavgiften er vel at akkurat det samme beløpet innkreves over skatteseddelen. 

 

Det er ikke det eneste reele alternativet, men det er det eneste alternativet politikerene er villig til å innføre. Stor forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NRK lisensen er overhodet ikke knyttet opp mot noen "dekoder".

Alt utstyr som kan brukes til å se på NRK sine sendinger utløser krav om lisens.

Det har blitt påpekt at jeg slurvet litt med ordbruken der ja, flere ganger..

Ellers er det ikke alt utstyr, de sender på nett uten at man trenger lisens

Lenke til kommentar

Det er ikke en NRK-lisens, det er en kringkastingsavgift.

 

Og hvis du er så fattig/gjerrig/teit at du vil ha tilbake penger for streiken, så skal du faen meg få dem av meg. Det er drøyt 1700 av ca 3500 fast ansatte som streiker, så vi sier 50%. Trekker vi fra MVA av de 8 kroner og 13 ørene per dag som lisensen koster, ender vi på 3 kroner og 63 øre per dag streiken varer. Helgen regnes selvsagt ikke med, så da er vi på 7 kroner og 26 øre for denne uken, og 14 kroner og 52 øre for neste uke.

 

Hvilken konto skal jeg overføre idio... pengene til?

 

Når f.eks. stømmen går i lange perioder, er det helt vanlig at man får fratrekk i nettleien for den perioden.

Abonnerer man på et blad, og betaler 1000,- for 12 blad i året, og det kommer ut 11, så får man automatisk penger tilbake.

Det er helt legitimt å kreve det samme av alle andre aktører der man betaler årsavgift for kunne bruke varen hele året.

 

Og diskusjons-stilen din har jeg ikke tenkt å kommentere.

Fornærmede 10-åringer er best å ignorere.

Lenke til kommentar

 

Det er ikke en NRK-lisens, det er en kringkastingsavgift.

 

Og hvis du er så fattig/gjerrig/teit at du vil ha tilbake penger for streiken, så skal du faen meg få dem av meg. Det er drøyt 1700 av ca 3500 fast ansatte som streiker, så vi sier 50%. Trekker vi fra MVA av de 8 kroner og 13 ørene per dag som lisensen koster, ender vi på 3 kroner og 63 øre per dag streiken varer. Helgen regnes selvsagt ikke med, så da er vi på 7 kroner og 26 øre for denne uken, og 14 kroner og 52 øre for neste uke.

 

Hvilken konto skal jeg overføre idio... pengene til?

 

Send meg en PM når du vet hvor de skal, så spytter jeg i halvparten så du ikke behøver å dekke hele den gigantiske summen alene.

 

 

Dere dummer dere bare ut her. Snakk om å drite ut en bruker som har en annen mening enn dere!

Og i tillegg en helt grei påstand! Nei nå sank dere to kraftig i mine øyne.

 

Har dere glemt at dette er et diskusjonsforum?

Endret av ozone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er ikke en NRK-lisens, det er en kringkastingsavgift.

 

Og hvis du er så fattig/gjerrig/teit at du vil ha tilbake penger for streiken, så skal du faen meg få dem av meg. Det er drøyt 1700 av ca 3500 fast ansatte som streiker, så vi sier 50%. Trekker vi fra MVA av de 8 kroner og 13 ørene per dag som lisensen koster, ender vi på 3 kroner og 63 øre per dag streiken varer. Helgen regnes selvsagt ikke med, så da er vi på 7 kroner og 26 øre for denne uken, og 14 kroner og 52 øre for neste uke.

 

Hvilken konto skal jeg overføre idio... pengene til?

 

Når f.eks. stømmen går i lange perioder, er det helt vanlig at man får fratrekk i nettleien for den perioden.

Abonnerer man på et blad, og betaler 1000,- for 12 blad i året, og det kommer ut 11, så får man automatisk penger tilbake.

Det er helt legitimt å kreve det samme av alle andre aktører der man betaler årsavgift for kunne bruke varen hele året.

 

Og diskusjons-stilen din har jeg ikke tenkt å kommentere.

Fornærmede 10-åringer er best å ignorere.

 

Det stemmer ikke jeg har aldri fått tilbake penger automatisk hvis papir avisen eller magasiner har uteblitt.

Lenke til kommentar

Gjesp. Eneste reelle alternativ til kringkastingsavgiften er vel at akkurat det samme beløpet innkreves over skatteseddelen. Noe jeg i og for seg er for, for da slipper vi dette gnålet hver gang det er noe om NRK i nyhetene.

 

Men det koster de fleste av oss akkurat like mye, og det gjør ingen ting. Som samfunn har vi godt av å ha en reklamefri kanal eller to.

Nei håper det bli slik som nå, har ikke tvdekoder :)

Lenke til kommentar

Det er ikke en NRK-lisens, det er en kringkastingsavgift.

 

Og hvis du er så fattig/gjerrig/teit at du vil ha tilbake penger for streiken, så skal du faen meg få dem av meg. Det er drøyt 1700 av ca 3500 fast ansatte som streiker, så vi sier 50%. Trekker vi fra MVA av de 8 kroner og 13 ørene per dag som lisensen koster, ender vi på 3 kroner og 63 øre per dag streiken varer. Helgen regnes selvsagt ikke med, så da er vi på 7 kroner og 26 øre for denne uken, og 14 kroner og 52 øre for neste uke.

 

Hvilken konto skal jeg overføre idio... pengene til?

Jeg tar gjerne refundering jeg å.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer ikke jeg har aldri fått tilbake penger automatisk hvis papir avisen eller magasiner har uteblitt.

 

Abonnemerer du på Aftenposten får du en ekstra dag for hver dag du ikke mottar avisen

https://kundeportal.aftenposten.no/sporsmal-svar/far-jeg-igjen-penger-nar-jeg-har-klaget-pa-uteblitt-levering-av-papiravisen/

 

De fleste aviser har ordninger som fører til at du får penger tilbake eller får en aviskuppong om leveringen har uteblitt.

 

NRK gjør ikke dette og her er forklaringen.

 

Tok opp spørsmålstillingen med forrige NRK-sjef Bernander i.f.m. en mulig streik i NRK.

 

Fikk dette svaret:

Lisensen er en avgift som er pålagt NRK å inkassere. Denne har således intet å gjøre med NRK`s daglige drift.

 

Lisensklager skal rettes til Stortinget.

 

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2069223

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...