Gå til innhold

NRK streiker - kan jeg få penger tilbake?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da kan alle som leverer varer og tjenester bare drite i å levere da, for det er jo bare småpenger allikevel?

Det er ikke en NRK-lisens, det er en kringkastingsavgift.

 

Og hvis du er så fattig/gjerrig/teit at du vil ha tilbake penger for streiken, så skal du faen meg få dem av meg. Det er drøyt 1700 av ca 3500 fast ansatte som streiker, så vi sier 50%. Trekker vi fra MVA av de 8 kroner og 13 ørene per dag som lisensen koster, ender vi på 3 kroner og 63 øre per dag streiken varer. Helgen regnes selvsagt ikke med, så da er vi på 7 kroner og 26 øre for denne uken, og 14 kroner og 52 øre for neste uke.

 

Hvilken konto skal jeg overføre idio... pengene til?

 
Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du er uenig i kringkastingsavgiften, så stem ved neste stortingsvalg. Det er Stortinget som bestemmer at vi skal ha en slik avgift, hvor høy den skal være, hvem som skal inndrive den, og hvem som skal nyte godt av den. Å stemme er den muligheten du har til å påvirke dette.

Lenke til kommentar

Det er ikke en NRK-lisens, det er en kringkastingsavgift.

 

Og hvis du er så fattig/gjerrig/teit at du vil ha tilbake penger for streiken, så skal du faen meg få dem av meg. Det er drøyt 1700 av ca 3500 fast ansatte som streiker, så vi sier 50%. Trekker vi fra MVA av de 8 kroner og 13 ørene per dag som lisensen koster, ender vi på 3 kroner og 63 øre per dag streiken varer. Helgen regnes selvsagt ikke med, så da er vi på 7 kroner og 26 øre for denne uken, og 14 kroner og 52 øre for neste uke.

 

Hvilken konto skal jeg overføre idio... pengene til?

 

Send meg en PM når du vet hvor de skal, så spytter jeg i halvparten så du ikke behøver å dekke hele den gigantiske summen alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv om det er en vare/tjeneste fra det offentlige, så kan man vel forvente at det skal holde en viss kvalitet og oppetid? Om jeg betaler for et mobilabonnement og det slutter å virke så får jeg som oftest en kompansasjon for det. Men siden dette er staten så er det vel ett fett så lenge de får ta pengene til folk.

Lenke til kommentar

Så hva er det man betaler for? Og hvor får NRK pengene for å drive? Det er sjelden noe som helst er "gratis".

Man betaler for å eie fjernsynsmottaker..

NRK har ansvar for å bruke opp og drive inn denne avgiften.

 

Man betaler altså ikke for å få kunne se kanalen på sitt fjernsyn, men for å eie fjernsynsmottaker.

 

Strengt tatt kan NRK legges ned uten at det påvirker avgiften

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...