Rayen99 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Hei! Har noen en anbefaling til en god gassgrill til rundt 5.000kr? Er ikke veldig erfaren på griller, så lurte på om noen hadde noen gode erfaringer eller tips/triks. Usikker på om dette er riktig tråd. Takk for svar! Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Får en god weber til den prisen Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Jeg kjøpte en slik i 2007: https://prisguiden.no/produkt/weber-spirit-e-210-original-176231 Brukes konstant og er meget fornøyd enda. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Som allerede nevnt her, kjøp en Weber. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Weber eller Charbroil har jeg god erfaring med. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Jeg synes det e rlitt viktig å tenke på antall brennere når du skal kjøpe grill. Antall brennere er avhengig av bruken din. Skal du bare brenne en biff av og til kan du klare deg fint med en eler to brennere. Skal du langtidssteke noe, for eksempel en stek, må du bruke indirekte varme og da må du helst minimum ha tre eller flere brennere. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 (endret) Et annet poeng kan også være været. Om man ønsker å grille i kaldt vær, eller endog om vinteren, så kan det ta ganske lang tid å varme opp med 1-2 brennere. Da er det nok best med 3 eller flere brennere. Selv har jeg hatt den nevnte Weber Spirit 210 med 2 brennere i 4-5 år og er veldig fornøyd med den (Til sommerbruk). Endret 23. mai 2018 av Vice Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Et annet poeng kan også være været. Om man ønsker å grille i kaldt vær, eller endog om vinteren, så kan det ta ganske lang tid å varme opp med 1-2 brennere. Da er det nok best med 3 eller flere brennere. Selv har jeg hatt den nevnte Weber Spirit 210 med 2 brennere i 4-5 år og er veldig fornøyd med den (Til sommerbruk). Samme som min, men har ikke merket noen problemer på vinteren går like greit i 10 minus. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Et annet poeng kan også være været. Om man ønsker å grille i kaldt vær, eller endog om vinteren, så kan det ta ganske lang tid å varme opp med 1-2 brennere. Da er det nok best med 3 eller flere brennere. Selv har jeg hatt den nevnte Weber Spirit 210 med 2 brennere i 4-5 år og er veldig fornøyd med den (Til sommerbruk). Samme som min, men har ikke merket noen problemer på vinteren går like greit i 10 minus. Bare la den bli skikkelig varm før du begynner å grille så går det fint.Den leverer vel ca 7,7kw på full mokking. Har selv en Weber 210 som jeg kjøpte helt ny på Elkjøp for 1295kr. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Wow, det var god pris! Jeg ga kr 3490,- på Plantasjen. Det fantes en ribbet 210 uten dører i skapet for kr 3000,- tror jeg. Så kjøpte jeg et veldig fint Weber trekk til å ha over grillen, for kr 800,- , som jeg aldri har brukt Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Et annet poeng kan også være været. Om man ønsker å grille i kaldt vær, eller endog om vinteren, så kan det ta ganske lang tid å varme opp med 1-2 brennere. Da er det nok best med 3 eller flere brennere. Selv har jeg hatt den nevnte Weber Spirit 210 med 2 brennere i 4-5 år og er veldig fornøyd med den (Til sommerbruk). Samme som min, men har ikke merket noen problemer på vinteren går like greit i 10 minus. Bare la den bli skikkelig varm før du begynner å grille så går det fint.Den leverer vel ca 7,7kw på full mokking. Har selv en Weber 210 som jeg kjøpte helt ny på Elkjøp for 1295kr. Angrer på at jeg ikke kjøpte flere. Ja, men når jeg åpner på lokket tar det så lang tid før den blir skikkelig varm igjen synes jeg. Men uansett ikke noe stort problem for meg da 99% av grillingen min foregår om sommeren. Kjempefornøyd ellers. Har den typen som kan folde ned bordene på siden også så da tar den ekstra lite plass. Men 1295,- var sykt billig. Betalte vel ca.3500 for min i sin tid tror jeg + trekk som kostet nesten 1000. Lenke til kommentar
bas Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 (endret) Har god erfaring med Weber. Har en Classic E210 som sikkert begynner å nærme seg 8-10 år gammel, den falt også en gang av tilhengeren under et flyttelass, men funker like bra den dag i dag og ser heller ikke så værst ut. Bruker den bare til grilling om sommeren, og det funker den bra til, men prøvde meg på pizza og da klarte jeg ikke å få nok varme til et godt resultat. Synes forøvrig prisene begynner å bli helt sinnssykt høye på gassgriller, spesielt Weber i hvert fall. Endret 26. mai 2018 av bas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå