Anterialis Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Hei, i tidligere versjoner av Lightroom (v5) har jeg enkelt kunne endre kilden / source til spot removal tool da kilden dukket opp automatisk med en hvit ring som så kunne dras rundt i bildet. I versjonen jeg har nå (Lightroom classic cc), dukker det ikke opp noen kilde. Hvordan kan jeg endre denne? Denne videoen forklarer hvordan dette fungerte i tidligere versjoner; når du klikker spot removal tool så dukker det opp to hvite ringer. Første ringen er der du vil at bildet skal endres, og andre sirkelen er der Lightroom henter informasjon fra. Denne sekundærringen dukker ikke opp i min siste versjon av Lightroom :/ Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Det er det samme i Lightroom Classic CC, men kanskje "Tool overlay" står på "Never" som standard. Endrer du denne til "Auto", "Selected" eller "Always" kan du endre kilden ved å dra den hvite ringen dit du vil ha den. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 16. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2018 Takk! Jeesh, den har jeg leita LENGE etter... Jeg har sikkert kommet borti "H" som er hurtigknappen for denne. Tusen takk =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå