Gå til innhold

gamecube eller ps2?

JågI

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det tok noen år før det kom spill på ps2 jeg likte og jeg gadd å kjøpe den, men allerede nå begynner det å komme spill på gc og xbox som jeg synes er gøy, jeg kjøper kanskje en snart. Jeg har samme "problem" som deg, gc koster under tusenlappen mens xbox koster over, her lider jeg av valgets kval. Det blir sikkert gc det ender på for da vil småsøsteren min kanskje spleise :green:

Lenke til kommentar

Ville nok valgt GC før PS2.

GC er billig nå.

GC har vel flere eksklusive titler i forhold til Xbox enn PS2. I hvertfall som er verdt å spille (f.eks. Mario, Zelda, Metroid Prime)

Jeg mener at PS2 er den konsollen som er nærmest å bli utdatert, og at prisen derfor ikke kan forsvares.

Lenke til kommentar

Smak og behag, tenker jeg meg. Playstation 2 har en god del flere spill (men om alle er like bra kan diskuteres). Når det er sagt, er også GC mye billigere og har massevis av gode, eksklusive titler. For å ikke snakke om at det er en nyere konsoll og derfor kraftigere.

Endret av Farnoy
Lenke til kommentar

Kjøp Nintendo Gamecube fordi den har disse klassikerne:

*Zelda: The Wind Waker

*Mario Kart: Double Dash

*Metroid Prime

*Smash Bros Meelee

*F-Zero

*Metal Gear Solid: Twin Snakes

*Super Mario Sunshine

Alle disse spillene er grunnen til å kjøpe GC. Alle eksklusivt, bare på GC

Dessuten PS2 er ut.

Endret av Sap15
Lenke til kommentar
Gamecube har dårligere framerate men skarpere bilde. PS2 har ikke dårlig på noen av punktene. Et stort PLUSS for Playstation 2 er at det har online støtte.

Hvor får du sånne ting fra?

Jeg ville eid dem begge.. Men skulle jeg kjøpt en konsoll idag ville jeg nok kjøpt Gamecube, med hensyn til pris og spill.

Lenke til kommentar
Gamecube har dårligere framerate men skarpere bilde. PS2 har ikke dårlig på noen av punktene. Et stort PLUSS for Playstation 2 er at det har online støtte.

Det der er bare tull. Frame-raten på spill er det utviklerne som står for og alle maskinene kan I ALLE FALL ta 60 bilder i sekundet(Noe som er dobbelt av det hjernen oppfatter). Etter det jeg har hørt fra utviklere, så er faktisk X-boxen den som har slitt mest med frame-rate(Noe som ikke nødvendigvis har med maskinen å gjøre, men med hva utviklerne prøver å gjøre med den).

Når det gjelder skarpheten tar du ikke så feil. Ps2 støtter bare TV-oppløsning. Gamecube og X-box kan hvis spillet er bygget for det støtte høyere oppløsninger. X-boxen tar de høyeste. MEN... dette merker man bare hvis man har HDTV eller noe annet fancy OG spillet er laget for å støtte det.

Men.... Ps2 eller Gamecube?

Vel, hvis jeg var deg ville jeg solgt X-boxen og kjøpt både Ps2 og GC, enkelt og greit fordi det er betraktelig mange flere spill jeg liker på de maskinene enn på X-boxen med alle sine PC-spill.

Men, hvis du bare skal ha 1 av dem, kjøp Gamecuben. Den har bedre grafikk, koster mindre, og har flest ekslusive spill av høy kvalitet. Og jeg liker håndkontrollen bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...