Gå til innhold

Gratulerer med dagen, Israel!

43 stemmer

1. 1. Vil du gratulere Israel med dagen?

• Selvfølgelig. Gratulerer med dagen, Israel!
      20
    • Nei. Boikott Israel!
      23

Anbefalte innlegg

Og muslimene som bodde på området som ble Israel?

De har det fint. Og enda finere ville de hatt det om de ikke var så opptatt av å utslette Israel. 

De har det fint? Hvor ble det av de muslimske landeierne om bare 20% av befolkingen i dag er muslimsk?

Om hvite jorbrukere som mister landet sitt i Sør-afrika demonstrerer mot overtrampet fra staten, bør de da skytes?

800px-Palestine_Land_ownership_by_sub-di

Prosentene dine sier ingenting om hvor bra de har det. Går det ikke an å ha det fint selv om det er mange jøder rundt deg? Jeg skal si deg det, og det er at de har det bedre i Israel enn i nabolandene. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Muslimene som bodde på områdene som ble Israel har det ikke bra, de er

• fratatt landet sitt
  • drevet på intern flukt,
  • stengt inne i Gaza

og

• familien deres blir skutt og drept når de prøver å demonstrere mot forholdene

• Liker 2
Lenke til kommentar

Muslimene som bodde på områdene som ble Israel har det ikke bra, de er

• fratatt landet sitt
  • drevet på intern flukt,
  • stengt inne i Gaza

og

• familien deres blir skutt og drept når de prøver å demonstrere mot forholdene

Det er tydeligvis lett å blande kortene litt.

De fleste muslimene som bodde på områdene som ble Israel, bor der fremdeles og har det helt utmerket.

77% av arabere i Israel ville ikke bodd i noe annet land enn Israel, 94% mener Israel bør være en stat med gjensidig respekt for jøder og muslimer.

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3559045,00.html

Hver fjerde israeler er ikke jøde. Hver femte israeler er en araber, den siste delen består av andre folkegrupper, slik at Israel er et svært diversifisert land.

Det er altså rundt 1.3 millioner arabere i Israel, som er å anse som israelere, og som har det helt utmerket.

Det finnes som kjent ikke noe Palestina, og det har aldri eksistert.

Ironisk nok kommer navnet fra de gamle filisterne, en fiende av kananittene som forsvant for flere tusen år siden.

Filisterne var mest sannsynlig av indoeuropisk opprinnelse, sannsynligvis kretere, ikke arabere.

Når den romerske keiser Hadrian fordømte Judea og jødene rundt 135 e.kr. fastslo han at Judea skulle kalles Palestina i all tid heretter, som et siste stikk for å slette den jødiske nasjonen fra kartet for all fremtid, men selv den gangen fantes det ikke hverken filistere eller palestinere.

Vi vet at den arabiske immigrasjon inn i midtøsten fant sted omtrent samtidig med den muslimske ekspansjonen, rett etter Profetens tid, før dette fantes det knapt en arabere i midtøsten.

Når det Osmanske Riket falt, britene tok over, og Balfour-erklæringen ble skrevet (1917), fantes det rundt en halv million mennesker i dette området, de fleste var arabere, druzer eller av andre folkeslag enn jødene.

I dag bor altså rundt 1.3 millioner arabere i Israel, som er å anse som israelere, mange av disse har bodd i de samme områdene i generasjoner, fra før staten Israel ble opprettet.

Dette er en helt normal befolkningsvekst, 500 000 "arabere" i 1917 har blitt til 1.3 millioner i 2018.

Det er noe høyere befolkningsvekst enn i Norge, som hadde en befolkning på rundt 2.5 millioner i 1917, og litt over 5 millioner i 2018, men det er fremdeles helt normalt.

I tillegg, skal vi tro deg, så bor det altså nesten 5 millioner "palestinere" på Gazastripen og Vestbredden, som også stammer fra disse 500 000 opprinnelige araberne.

Det er helt fullstendig usannsynlig at 5 millioner arabere i de palestinske områdene, samt 1.3 millioner arabere som bor i Israel, alle stammer fra 500 000 som opprinnelige bodde i disse ørkenområdene før staten Israel ble opprettet, det er en så stor befolkningsvekst at brorparten av disse må ha kommet fra et annet sted.

De fleste av disse "palestinerne", er egentlig arabere som har immigrert fra andre arabiske naboland de siste hundre årene, de er ikke noe opprinnelig folkeslag som har bodd i området i tusenvis år, eller har noen rett på noe land der.

De har ikke blitt fratatt noe som helst av Israel, ikke har de blitt drevet på noen flukt, og dersom de er stengt inne, så er det deres egen feil.

De som stammer fra den opprinnelige befolkningen i området, burde tatt i mot israelsk eller jordansk statsborgerskap den gangen det var tilgjengelig. De fleste gjorde nok nettopp det, og er i dag borgere i Israel eller Jordan.

Noen få tullinger gjorde det ikke, men trodde de skulle vinne krigen mot Israel, og sammen med en stor immigrert folkemasse fra andre arabiske land utgjør de nå det vi kaller "palestinere".

De som ikke stammer fra den opprinnelige befolkningen, som betyr de aller fleste av disse, burde reise tilbake dit de kom fra, sannsynligvis Egypt, Syria, Iran eller et av de andre nabolandene.

Endret av adeneo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor har du dette i fra: USA skapte Al-Qaida, Israel skapte Hamas. :)

Jeg drakk Coca-Cola i dag. På en måte skapte jeg Coca-Cola.

Jeg drikker øl nå?

Hvorfor svarer du slik :hmm:

Prøver å poengtere at det er bullshit. Israelere i offentlige stillinger har sikkert tatt avgjørelser som har vært bittesmå bidrag til at Hamas er i den stillingen de er. Jeg har sikkert gitt bittesmå summer til Coca-Cola. Det betyr ikke at jeg eller Israel har ansvaret for resultatet.

Lenke til kommentar

Jeg drikker øl nå?

Prøver å poengtere at det er bullshit. Israelere i offentlige stillinger har sikkert tatt avgjørelser som har vært bittesmå bidrag til at Hamas er i den stillingen de er. Jeg har sikkert gitt bittesmå summer til Coca-Cola. Det betyr ikke at jeg eller Israel har ansvaret for resultatet.

Okay, din mening :)

Lenke til kommentar

Jeg drikker øl nå?

Okay, din mening :)

Jepp, jeg masseproduserer dem ;)

Lenke til kommentar

At USA sto bak mujahedin i Afghanistan og trente opp blant andre Bin Laden er vel knapt nok kontroversielt lengre. At de også trolig har hatt en betydelig rolle i opprettelsen av Al-Qaida har jeg ikke noen gode kilder på nå, men teorien støttes av at de har støttet organisasjonen  (Al-Nusra) i Syria med våpen og trening, for å forsøke å styrte Assad. Når det gjelder Hamas, så har jeg allerede vist til kilder for at Israel var deres hovedsponsor i de første 20 åra de eksisterte, så vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å sannsynliggjøre dette. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...