NTB - digi Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Tono anmelder Tidal til Økokrim: – Avsløringen har sendt sjokkbølger inn i musikkbransjen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Det virker jo litt rart at tallene er blåst opp for tallene til en artist som "tilfeldigvis" er gift med en som eier strømmetjenesten. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Lenke til kommentar
Populært innlegg agnosticdiagnostic Skrevet 14. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2018 Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Ojda... Litt hersketeknikk og forutintatthet? Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m. Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono. 11 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Bra. Tidal har tidligere jukset med abo.tall, ifølge DN. Den nye eierne virker å være totalt useriøse. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Ojda... Litt hersketeknikk og forutintatthet? Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m. Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono. Hersketeknikkene er det du som står for. Tono er til for å sørge for at alle som bruker musikk skal betale for det. Er ikke det et edelt virke da? Hvordan kan du ha noe imot det? De som ikke betaler, driver med det som kalles å stjele. Man trenger ikke jukse med tall på Tidal for å stjele fra artister. Så når failern sier at han ikke har noe til overs for Tono på generell basis, men at i denne saken har de hans støtte, så betyr jo det at han ikke liker det de driver med! Annet enn når de tar Tidal og Beyonce. Eller? Bare så dét er klart: Dette er et hersketeknikk og forutinntatthet-fritt innlegg. Endret 14. mai 2018 av ozone 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Du vet ikke hva Tono er for noe, gjør du? Og ja, du driver med hersketeknikk, når du presenterer dine resonnementer, som om det var forfatteren sin påstand. Spesielt når resonnementet ditt er langt unna forfatterens påstander. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m. Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono. Hersketeknikkene er det du som står for. Tono er til for å sørge for at alle som bruker musikk skal betale for det. Er ikke det et edelt virke da? Hvordan kan du ha noe imot det? De som ikke betaler, driver med det som kalles å stjele. Man trenger ikke jukse med tall på Tidal for å stjele fra artister. Så når failern sier at han ikke har noe til overs for Tono på generell basis, men at i denne saken har de hans støtte, så betyr jo det at han ikke liker det de driver med! Annet enn når de tar Tidal og Beyonce. Eller? I: Nei, det er du som bedriver hersketeknikker, pluss det er du som er forutinntatt. II: Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono. III: Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m. IV: Tono er også, eller kanskje enda viktigere, en lobbyistorganisasjon som har en nøkkelrolle og utøver sterkt press for stadige endringer i åndsverkloven. Det er ikke et edelt virke. Senest i forrige uke fikk Tono et nytt sugerør inn i statskassen, gjennom at fritaket for avgift for avspilling av musikk og film i skolesammenheng ble droppet. Penger de tidligere altså ikke hadde rett på, fra allerede utmagrede skolebudsjetter, har de nå altså fått rett på. Uten spesielt mye bråk og oppmerksomhet, så de kan faget sitt. Endret 14. mai 2018 av tommyb 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Beklager, men du bæsjer på leggen her. Du tilegger meg meninger jeg ikke har. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Beklager, men du bæsjer på leggen her. Du tilegger meg meninger jeg ikke har. Da får du opplyse oss om hva du egentlig mente. For setningen din jeg siterte er klar og tydelig den. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Nå ligner dere på to fireåringer som sitter i sandkassen og slår hverandre i holdet med hver sin lille lekespade og påstår hva den andre sa. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Dette er bare en stråmann. En fin regel for enhver debatt, det er å ikke tilegne andre debattanter meninger de ikke har. Lenke til kommentar
agnosticdiagnostic Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m. Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono. Hersketeknikkene er det du som står for. Tono er til for å sørge for at alle som bruker musikk skal betale for det. Er ikke det et edelt virke da? Hvordan kan du ha noe imot det? De som ikke betaler, driver med det som kalles å stjele. Man trenger ikke jukse med tall på Tidal for å stjele fra artister. Så når failern sier at han ikke har noe til overs for Tono på generell basis, men at i denne saken har de hans støtte, så betyr jo det at han ikke liker det de driver med! Annet enn når de tar Tidal og Beyonce. Eller? I: Nei, det er du som bedriver hersketeknikker, pluss det er du som er forutinntatt. II: Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono. III: Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m. IV: Tono er også, eller kanskje enda viktigere, en lobbyistorganisasjon som har en nøkkelrolle og utøver sterkt press for stadige endringer i åndsverkloven. Det er ikke et edelt virke. Senest i forrige uke fikk Tono et nytt sugerør inn i statskassen, gjennom at fritaket for avgift for avspilling av musikk og film i skolesammenheng ble droppet. Penger de tidligere altså ikke hadde rett på, fra allerede utmagrede skolebudsjetter, har de nå altså fått rett på. Uten spesielt mye bråk og oppmerksomhet, så de kan faget sitt. Tono og Gram må jo kunne dra inn mere penger, så ledelsen kan få millionlønningene sine. Liker spesielt argumentet for å øke direktørlønnen. Mellomledere hadde så høy lønn at man måtte gi direktøren mere i lønn så de ikke tjente for likt. Haha! Direktørene og mellomlederne i "interesseorganisasjonen" har høyere inntekt enn statsministeren i Norge og milevis over artistene de skal "samle inn penger for". 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Liker spesielt argumentet for å øke direktørlønnen. Mellomledere hadde så høy lønn at man måtte gi direktøren mere i lønn så de ikke tjente for likt. Haha!Direktørene og mellomlederne i "interesseorganisasjonen" har høyere inntekt enn statsministeren i Norge og milevis over artistene de skal "samle inn penger for". Det er jo naturlig å spørre om en som ikke er flink nok til å karre til seg penger man i utgangspunktet ikke har krav på, er kompetent til jobben når jobben er å karre til seg penger man i utgangspunktet ikke har krav på. Nå snakker jeg om lobbyvirksomheten. Den mer positive virksomheten de har, trenger først og fremst en god regnskapsfører. Endret 15. mai 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Ikke at jeg har noe til overs for Tono på generell basis, men her har de min fulle støtte. Så du mener at generelt kan folk stjele inntekter fra musikkartister, bare ikke hvis det er Beyonce og Jay-Z som gjør det... Beklager, men du bæsjer på leggen her. Du tilegger meg meninger jeg ikke har. Da får du opplyse oss om hva du egentlig mente. For setningen din jeg siterte er klar og tydelig den. Setningen er klar og tydelig. Jeg har ikke noe til overs for Tono. At du blander inn musikkartister er ditt problem. At det å ikke like Tono impliserer at jeg støtter tyveri av inntekter fra musikkartister blir bare flåsete. tommyb beskriver det fint: I: Nei, det er du som bedriver hersketeknikker, pluss det er du som er forutinntatt.II: Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono.III: Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m.IV: Tono er også, eller kanskje enda viktigere, en lobbyistorganisasjon som har en nøkkelrolle og utøver sterkt press for stadige endringer i åndsverkloven. Det er ikke et edelt virke. Senest i forrige uke fikk Tono et nytt sugerør inn i statskassen, gjennom at fritaket for avgift for avspilling av musikk og film i skolesammenheng ble droppet. Penger de tidligere altså ikke hadde rett på, fra allerede utmagrede skolebudsjetter, har de nå altså fått rett på. Uten spesielt mye bråk og oppmerksomhet, så de kan faget sitt. Det hele handler for meg om et misbruk av makt og en usmakelig fremtoning (mye likt pampene i idrett) http://www.klassekampen.no/article/20170608/ARTICLE/170609972 I: Nei, det er du som bedriver hersketeknikker, pluss det er du som er forutinntatt. II: Det er ikke nødvendigvis at man "vil stjele inntekter" som gjør at man ikke liker Tono. III: Tror du bør lese deg litt mer opp på Tono og hvordan de oppfører seg mot mindre artister m.m. IV: Tono er også, eller kanskje enda viktigere, en lobbyistorganisasjon som har en nøkkelrolle og utøver sterkt press for stadige endringer i åndsverkloven. Det er ikke et edelt virke. Senest i forrige uke fikk Tono et nytt sugerør inn i statskassen, gjennom at fritaket for avgift for avspilling av musikk og film i skolesammenheng ble droppet. Penger de tidligere altså ikke hadde rett på, fra allerede utmagrede skolebudsjetter, har de nå altså fått rett på. Uten spesielt mye bråk og oppmerksomhet, så de kan faget sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå