Gå til innhold

Boot SATA disk på IC7-Max3

VeXx

Anbefalte innlegg

Prøver å installere OS på Raptor disken, men får bare DISK BOOT FAILURE når jeg skal liksom videre på widnows installasjonen. Hva skyldes dette ? Velger WDC disken som primary i boot-priority i BIOS.

Hva må jeg velge for å få den til å boote på SATA Raptoren ?

Takker alle for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry at jeg spammer, men sitter helt oppgitt etter å ha prøvd tre dusin ganger... Får liksom at det er ingen disker når jeg skal boote på Raptoren... :cry:

Den finner alle diskene og sånn og SATA installasjonen med XP boot plata gikk fint, men etter den "copying files" så booter den ikke på SATA disken... Den finner den i bios.. Står på SATA Master channel 3

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

Dette finnes det flere innlegg om.

Men du har sannsynlig vis ikke installert SATA-driveren som følger med hovedkortet. Denne ligger på CD'en til Hovedkortet. Legg de nødvendige filene over på diskett og trykk F6 med det samme XP-installasjonen starter(blå-skjermen kommer opp).

Står også nedest på skjermen med svart-skrift med hvit bakrgrunn.

Lenke til kommentar

Har gjort dette. Gikk greit så langt. Prøvde å forklare det, men nå som jeg skal videre etter det (og copying files) så restarter jo pcen for å sette igang den "ekte" installasjonen. Da når jeg velger å boote på SATA disken blir det NO BOOT DEVICE eller noe slikt.... :cry:

Lenke til kommentar
sata3 sier du?

den bør stå på sata1.

sjekk også "boot external device" innstillingene dine i bios.

-s

Er på SATA 1... Funker ikke, finner den ikke. Aner ikke hva som kan være galt. Har den ONBOARD SATA på Add-in device, men hjelper ikke mye der heller. Mulig å få en "kjapp" tutorial på dette ?

Lenke til kommentar
sata3 sier du?

den bør stå på sata1.

sjekk også "boot external device" innstillingene dine i bios.

-s

Er på SATA 1... Funker ikke, finner den ikke. Aner ikke hva som kan være galt. Har den ONBOARD SATA på Add-in device, men hjelper ikke mye der heller. Mulig å få en "kjapp" tutorial på dette ?

Nå har du den på SATA og den finner ikke harddisken i det hele tatt i BIOS? eller ikke når du skal installere XP?

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg kunne Print-screen, men rett etter jeg trykker power, og skal boote liksm hvis du skjønner så "No boot device" eller noe. Som når du prøver å boote på en HD uten OS. Finner den i bios.

Okey, men får du til å boote opp med Windows XP?

EDIT: Windows XP Setup'en og kommer ikke lengre pga. den ikke har noen harddsik å kopiere til?

Endret av boathansm
Lenke til kommentar
Prøv disken i en annen maskin å se om det funker der!

boathansm: Det står i topic

Jeg har XP på en annen hd. Disken funker fett i windows og er kjapp som ******. Eneste jeg får ikke boota på den liksom. Vet ikke hva jeg skal velge i bios. Har prøvd å sette den som PRIMARY på HD priority.... :roll:

Lenke til kommentar

Gå i bios på " Onboard PCI device" og sjekk at Serial ATA Controller er enablet og så disabler du SATA raid om du ikke bruker raid (dette står på samme plass)

Så går du i " onChip IDE device " og sjekker at Onchip Serial ATA står på auto (nederst på siden)

Hjelper ikke det gi beskjed så skall jeg gå i min bios og sjekke har samme oppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...