VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Prøver å installere OS på Raptor disken, men får bare DISK BOOT FAILURE når jeg skal liksom videre på widnows installasjonen. Hva skyldes dette ? Velger WDC disken som primary i boot-priority i BIOS. Hva må jeg velge for å få den til å boote på SATA Raptoren ? Takker alle for svar Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Sorry at jeg spammer, men sitter helt oppgitt etter å ha prøvd tre dusin ganger... Får liksom at det er ingen disker når jeg skal boote på Raptoren... Den finner alle diskene og sånn og SATA installasjonen med XP boot plata gikk fint, men etter den "copying files" så booter den ikke på SATA disken... Den finner den i bios.. Står på SATA Master channel 3 Endret 14. desember 2003 av VeXx Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Dette finnes det flere innlegg om. Men du har sannsynlig vis ikke installert SATA-driveren som følger med hovedkortet. Denne ligger på CD'en til Hovedkortet. Legg de nødvendige filene over på diskett og trykk F6 med det samme XP-installasjonen starter(blå-skjermen kommer opp). Står også nedest på skjermen med svart-skrift med hvit bakrgrunn. Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Har gjort dette. Gikk greit så langt. Prøvde å forklare det, men nå som jeg skal videre etter det (og copying files) så restarter jo pcen for å sette igang den "ekte" installasjonen. Da når jeg velger å boote på SATA disken blir det NO BOOT DEVICE eller noe slikt.... Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 sata3 sier du? den bør stå på sata1. sjekk også "boot external device" innstillingene dine i bios. -s Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 sata3 sier du?den bør stå på sata1. sjekk også "boot external device" innstillingene dine i bios. -s Er på SATA 1... Funker ikke, finner den ikke. Aner ikke hva som kan være galt. Har den ONBOARD SATA på Add-in device, men hjelper ikke mye der heller. Mulig å få en "kjapp" tutorial på dette ? Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 sata3 sier du?den bør stå på sata1. sjekk også "boot external device" innstillingene dine i bios. -s Er på SATA 1... Funker ikke, finner den ikke. Aner ikke hva som kan være galt. Har den ONBOARD SATA på Add-in device, men hjelper ikke mye der heller. Mulig å få en "kjapp" tutorial på dette ? Nå har du den på SATA og den finner ikke harddisken i det hele tatt i BIOS? eller ikke når du skal installere XP? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Skulle ønske jeg kunne Print-screen, men rett etter jeg trykker power, og skal boote liksm hvis du skjønner så "No boot device" eller noe. Som når du prøver å boote på en HD uten OS. Finner den i bios. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Skulle ønske jeg kunne Print-screen, men rett etter jeg trykker power, og skal boote liksm hvis du skjønner så "No boot device" eller noe. Som når du prøver å boote på en HD uten OS. Finner den i bios. Okey, men får du til å boote opp med Windows XP? EDIT: Windows XP Setup'en og kommer ikke lengre pga. den ikke har noen harddsik å kopiere til? Endret 14. desember 2003 av boathansm Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Ja på plata, og bruker SATA driveren og den finner disken og alt. MEN den kan "ikke boote på den".... Er jo et stoort problem da.. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Ja på plata, og bruker SATA driveren og den finner disken og alt. MEN den kan "ikke boote på den".... Er jo et stoort problem da.. Da er det en innstilling i BIOS som må gjøres. HVILKET HOVEDKORT HAR DU? Sorry caps. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Prøv disken i en annen maskin å se om det funker der! boathansm: Det står i topic Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Prøv disken i en annen maskin å se om det funker der! boathansm: Det står i topic ja, så ikke det. d Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Prøv disken i en annen maskin å se om det funker der! boathansm: Det står i topic Jeg har XP på en annen hd. Disken funker fett i windows og er kjapp som ******. Eneste jeg får ikke boota på den liksom. Vet ikke hva jeg skal velge i bios. Har prøvd å sette den som PRIMARY på HD priority.... Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Sett SCSI som boot valg. Er iallfall slik på ASUS kortene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Gå i bios på " Onboard PCI device" og sjekk at Serial ATA Controller er enablet og så disabler du SATA raid om du ikke bruker raid (dette står på samme plass) Så går du i " onChip IDE device " og sjekker at Onchip Serial ATA står på auto (nederst på siden) Hjelper ikke det gi beskjed så skall jeg gå i min bios og sjekke har samme oppsettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå