gthansen Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hei Håper noen her kan hjelpe meg litt med mitt valg skal til og kjøpe meg mitt første video kamera og står helt fast mellom Sony sitt DCR-PC330 og Panasonic sitt NV-GS70 , håper noe her kanskje har prøvet noen av disse to kameraene og kan komme med synspunkter . Har lyst og kjøpe meg et videokamera jeg kan ha i mange år og valget står mellom kun disse to ! Håper på noen seriøse svar ! Mvh ; Thomas Hansen Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 I bra lys er Panasonic GS70 best på bildekvalitet. I svakt lys vil nok Sony kameraet være bedre. Dette fordi ett 3CCD kamera gjerne krever mer lys for å lage bra bilder enn 1CCD kamera, og GS70 har fått noe kritikk for dårlig bildekvalitet innendørs. Du må derfor vurdere om du skal ta mest video innendørs eller utendørs. Skal du ta mest video utendørs, kan du jo kjøpe Panasonic kameraet, og bruke videolys når du filmer innendørs. Det vil hjelpe en god del. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Er vel kun Sony sitt som har widescreen (correct me if I`m wrong), så det er vel kanskje mer spennende for de som har eller vurderer å anskaffe seg en widescreen-TV. (som f.eks undertegnede). Vurderer et slikt kamera, men kunne tenkt meg noe enda mindre.... *lommekamera* Lenke til kommentar
coban Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 3ccd er ikke like gode som 1ccd pga. brikkene ligger etter hverandre- den bakerste brikken får ikke like mye lys som den første.. begge kameraene er veldig gode, men hadde nok gått for en panasonic varianet, begge kameraene er ikke spesielt egnet for å filme i dårlig belysning, da burde du heller gå på en MX8 (panasonic) eller en TRV80 (sony). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå