SheldonC Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Tenker å ta opp igjen norsk skriftlig i både bokmål og nynorsk til høsten som privatist. Men hva bør leses på, holder det med pensumboka? Jeg har boka intertekst. Eller er det en del utenom jeg også burde kunne? Og hvordan foregår norsk skriftlig eksamen? er det noe spesielt jeg burde huske på forut/under eksamen? Tips ønskes, da jeg så klart vil være best mulig forberedt. Jeg ønsker ikke å ta det opp igjen enda en gang, pga motivasjon og at det koster 2000kr per fag, som er forbanna dyrt. Men satser på en 5'er eller bedre. Lenke til kommentar
Pepsimax94 Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Skrivesenteret er en bra nettside ang. norsk osv. Bøkene i "Å lykkes med"-serien er også bra Lenke til kommentar
SheldonC Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2018 Også bare for å ha spurt så jeg blir sikker. Man kan ta privatisteksamen hos hvilken VGS man vil, det må ikke være den man gikk på? Lenke til kommentar
Pepsimax94 Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Også bare for å ha spurt så jeg blir sikker. Man kan ta privatisteksamen hos hvilken VGS man vil, det må ikke være den man gikk på? Du kan ikke velge det selv, stedet du skal være kommer på Privatistweb når det nærmer seg Lenke til kommentar
SheldonC Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2018 aha Er privatisteksamen sammen med de som går på vgs, eller er privatisteksamenen noe eget? Lenke til kommentar
Holy Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 aha Er privatisteksamen sammen med de som går på vgs, eller er privatisteksamenen noe eget? Privatisteksamen er åpent for alle, så det er som oftest både VGS-elever og privatister. Lenke til kommentar
SheldonC Skrevet 14. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) aha Er privatisteksamen sammen med de som går på vgs, eller er privatisteksamenen noe eget? Privatisteksamen er åpent for alle, så det er som oftest både VGS-elever og privatister. ja, men møter jeg opp i klasserommet sammen med hele 3sta ved f. eks norsk eksamen? eller bare privatister og de elevene som ønsker å ta fag på nytt? altså er vanlig vgs eksamen og privatist to seperate eksamener, på to ulike tidspunkt? Endret 14. mai 2018 av SheldonC Lenke til kommentar
eal911 Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Skriftlig eksamen foregår på samme tidspunkt for alle landets elever. For privatister er det fylkeskommunen (gj. Privatistweb) som arrangerer eksamen, og de leier egne lokaler. Endret 5. august 2018 av eal911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå