Gå til innhold

Hetses før 17. mai

Anbefalte innlegg

Forkastelig. Mubashir er et prakteksempel på en innvandrer, helt der oppe sammen med Shurika Hansen. Bedre enn de fleste nordmenn. Avskummet i kommentarfeltene på Facebook fornekter seg ikke. Kunne forstått reaksjonen om det var en dame i hijab eller en kjent islamist som var programleder, men her er det soleklart at det kun er hudfargen folk har et problem med.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/noman-mubashir_-_-trist-at-noen-ikke-liker-a-se-nordmenn-med-en-annen-hudfarge-pa-tv-1.14047326

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forkastelig. Mubashir er et prakteksempel på en innvandrer

Tro det eller ei, men bortsett fra kjendisstatusen til Mubashir, så er ikke Mubashir en unormal innvandrer.

Det er vanskelig foe visse folk å skjønne når de.

1. Aldri har noe personlig forhold til innvandrere

2. Alt de vet om innvandrere kommer fra brune Facebook sider og Resett.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Mubashir kommer ut av skapet fordi Kongen holder en tale om det?

Litt spesielt.

Men historisk sett er slike tilfeller hvor en innvandrer blir fremskutt til en slik fremtredende posisjon på en slik viktig dag først og fremst gjort for at folk flest skal føle seg bra. Et slags placebo til folket. Så kan man liksom være rasist ellers i året. Det blir også noen ganger gjort for å dekke over negative følelser eller problemer med f.eks immigrasjon. Et plaster om man kan si.

Dessverre virker det som om "det norske folk" har nå nådd et stadie hvor de ikke engang klarer dette.

Å gjemme ondskap bak nasjonalistiske eller religiøse dogmer (skalkeskjul) er uakseptabelt ut i fra de humanitære prinsipper som har utviklet seg de siste to hundre år.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Hva har NRK å vinne på å skape reaksjoner? Jeg tenker valget er tatt fordi programlederen ses på som en person kvalifisert til å utføre den jobben og tilfredsstiller de kravene som kreves på en sånn dag. I tillegg er han minoritet (så det holder), og det er for NRK viktig å kunne representere landet så bredt som overhodet mulig.

Lenke til kommentar

Hva har NRK å vinne på å skape reaksjoner? 

NRK ser det som sin oppgave å drive propaganda (også kalt å oppdra), og til det er nok vedkommende velegnet. Vil jeg tro, selv om jeg aldri har hverken sett eller hørt om ham. NRK pleier nemlig å vite hva de gjør.

Derfor har jeg hverken sett eller hørt på NRK på ti år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Forkastelig. Mubashir er et prakteksempel på en innvandrer

Tro det eller ei, men bortsett fra kjendisstatusen til Mubashir, så er ikke Mubashir en unormal innvandrer.

Det er riktig at de fleste innvandrere er snille og greie, men de er likevel overrepresentert blant badassene. 

Lenke til kommentar

det er for NRK viktig å kunne representere landet så bredt som overhodet mulig.

Er det derfor de har så mange konservative i nyhetsredaksjonen sin?

Med tanke på hvor ofte jeg får høre av diverse folk at de har for mange av det motsatte så vil jeg si de er jevnt over ganske OK.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Både homo og innvandrer, trodde ikke det var lov å kommentere slike lenger hverken skriftlig eller muntlig. 

Det er jo bittelitt rart da at kommentatorene for Nrk på Norges nasjonaldag, utenom Vereide, ikke har røttene sine fra Norge. 

Endret av Nyidag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...