Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke biler gir mye for pengene og er av visse grunner undervurdert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om de nå prismessig har begynt å klatre litt oppover i prislistene de også, så synes jeg at en får veldig mye bil for pengene når det gjelder Skoda.

Da tenker jeg på utstyrsmuligheter, motoralternativer (for de som foretrekker fossilt drivstoff) og plass, her får en mye av alt for en vesentlig lavere sum enn flere av de andre merkene/modellene.

 

Jeg synes ikke så mye om Skoda tidligere, men etter at jeg selv prøvet og så kjøpte en ny Superb for et par år siden så må jeg virkelig si at her fikk jeg mye bil, motor og utstyr for pengene, det er nå min mening da  :)

Lenke til kommentar

Spørs på utgangspunktet ditt og hva det er utenom kostpris du ønsker å oppnå. Hvis du kan skru selv og har litt verktøy og peiling så er det biler i 10k-klassen. Kjøpte meg en vinterbil for over 6 måneder siden og fikset den opp til kjørbar stand. Totalt med nye deler og omreg under 10k. Om jeg skal selge i morgen får jeg i aller verste fall 5k. Da betyr det max 5k tap på et halv år, altså 10k på ett år. Lykke til med å finne en bil som har servicepris og verditap på under 10k på ett år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Honda accord syns jeg er undervurdert. Skjønner ikke hvorfor det ikke er flere av den, mens det florerer av avensis,mondeo å passat osv.

Honda har vel alltid vært utrolig dyre i innkjøp? Og de få serviceplassene for Honda i Norge ble vel nylig nedlagt? Tror Honda generelt har vært lite promotert i Norge.

 

Hadde en Ford Sierra jeg kjøpte for 8 tusen, som jeg crusa rundt med i 7 år ved å bare fikse småtteri jeg fikk tak i på biltema. Solgte den for 12 tusen (nettop eu godkjent)

 

Men tror dem er litt for gammel til å leke med nå.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Honda er kjent for å ha dyre deler, men har svært lite feil, dvs man trenger lite av de dyre delene.

Også lurt, generelt sett, å holde seg til biler med bensinmotor, da de er langt mindre komplekse og mindre ting som går istykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Honda er kjent for å ha dyre deler, men har svært lite feil, dvs man trenger lite av de dyre delene.

Også lurt, generelt sett, å holde seg til biler med bensinmotor, da de er langt mindre komplekse og mindre ting som går istykker.

Sant. Slipper å bytte dieselfilter ofte, tett EGR ventil, bytte turbo, bytte svindyre dyser, og den grusomme lukten av diesel.

 

Men bensin kostet en del mer per liter, og dem bruker som oftest mye mer per mil..

 

Så det blir ett vanskelig regnestykke.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Honda er kjent for å ha dyre deler, men har svært lite feil, dvs man trenger lite av de dyre delene.

Også lurt, generelt sett, å holde seg til biler med bensinmotor, da de er langt mindre komplekse og mindre ting som går istykker.

Sant. Slipper å bytte dieselfilter ofte, tett EGR ventil, bytte turbo, bytte svindyre dyser, og den grusomme lukten av diesel.

 

Men bensin kostet en del mer per liter, og dem bruker som oftest mye mer per mil..

 

Så det blir ett vanskelig regnestykke.

Det er vel slik at hvis man har en tung vil og kjører langt ofte så er diesel å foretrekke. Men det har endret seg da diesel er på vei ut.

Lenke til kommentar

 

 

Honda er kjent for å ha dyre deler, men har svært lite feil, dvs man trenger lite av de dyre delene.

Også lurt, generelt sett, å holde seg til biler med bensinmotor, da de er langt mindre komplekse og mindre ting som går istykker.

Sant. Slipper å bytte dieselfilter ofte, tett EGR ventil, bytte turbo, bytte svindyre dyser, og den grusomme lukten av diesel.

 

Men bensin kostet en del mer per liter, og dem bruker som oftest mye mer per mil..

 

Så det blir ett vanskelig regnestykke.

Det er vel slik at hvis man har en tung vil og kjører langt ofte så er diesel å foretrekke. Men det har endret seg da diesel er på vei ut.
Tja diesel har ofte bedre bunndrag, men så har dem mye turbotrykk og da. Monter en turbo på en like stor bensinmotor og kjør samme trykk som dieselmotorene bruker og du vil ha noe som går vanvittig mye bedre over hele registeret. Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Renault Clio Sport Tourer. Den ble lansert som "norges rimeligste stasjonsvogn". Har hatt min i 5 år nå uten problemer. Rimelig og driftsikker bil med stort bagasjerom. Renault har tidligere hatt et frynsete rykte, men er i dag bra på både kvalitet og design.
Dessverre har den norske importører sluttet å selge stasjonsvognutgaven...

Lenke til kommentar

 

Ford Focus er også undervurdert. Den kan trekke henger.

Samme med Ford Mondeo. Min 2006 modell har lov til å trekke 1800kg noe som er ganske mye for en vanlig bil.

Om den klarer det med sine 115hk er en annen sak..

 

Er det den 1.6 PSA-dieselen? I så fall ville jeg ikke vært bekymret. Har trukket 1600KG med Berlingo med 1.6 i 90-hesters versjon. Gikk overraskende bra, aldeles ingen sinke, selv i motbakker.

Lenke til kommentar

Renault Clio Sport Tourer. Den ble lansert som "norges rimeligste stasjonsvogn". Har hatt min i 5 år nå uten problemer. Rimelig og driftsikker bil med stort bagasjerom. Renault har tidligere hatt et frynsete rykte, men er i dag bra på både kvalitet og design.

Dessverre har den norske importører sluttet å selge stasjonsvognutgaven...

Istemmer merket Renault generelt. Dvs noen utgaver er fremdeles ikke noe å rope hurra for, men både Laguna og Clio er mye bil for pengene, og er på det jevne mtp feil (mitt inntrykk, høyst subjektivt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...