Gå til innhold

Siviløkonom spesialisering

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har kommet inn på siviløkonommasteren (2 år) på BI.

Jeg har valgt strategi som spesialisering, men jeg har mulighet til å bytte spesialisering om jeg ønsker det.

Bakgrunnen for at jeg valgte strategi er at jeg likte faget strategi på bacheloren og at jeg har lyst til å få en fot innenfor management consulting. Samtidig var finansfagene de fagene jeg likte aller best på BI, og jeg er derfor veldig usikker på om jeg heller skal velge spesialiseringen innenfor finans.

Håper derfor at noen som har valgt enten strategi eller finans som spesialisering kan fortelle litt om hva jobber med nå. Trenger ikke å ha vært på BI eller i Norge. Eventuelt en annen spesialisering innenfor økonomi.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok bachelor på BI, og en master i finans i UK og jobber som aksjemegler nå. Dersom du ønsker å jobbe innenfor management consulting tror jeg det er liten forskjell om du går finans eller strategi. Man søker ofte de samme jobbene uavhengig av spesialisering. Med mindre du skal søke kvantitative analytikerroller tror jeg ikke strategi er mindre verdt enn finans. 

Det er forøvrig veldig få management consulting jobber her i Norge, og de få som finnes er det tøff konkurranse for å få. Jeg ville valgt de fagene jeg trivdes best med og så jobbet for å få et bra snitt - karakterer er det viktigste for den typen jobber. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...