AnonymDiskusjon Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Sover lite for tiden, hvor mye søvn man ikke får, kan man erstatte med hvile. Evt. er det farlig å sove for lite, så lenge man sover hver dag? Anonymous poster hash: 481a6...cc5 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Svar: Ja. Det er farlig å sove for lite over tid. På kort sikt er det verste som kan skje psykotiske tilstander. Over tid (flere år), får man samme varige endringer i hjernen. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Det er viktig å få nok dyp søvn. Som regel må man ha en "hel natt" for å få nok av den. De mindre dype stadiene av søvn kan erstattes av f.eks powernaps. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Sover lite for tiden, hvor mye søvn man ikke får, kan man erstatte med hvile. Evt. er det farlig å sove for lite, så lenge man sover hver dag? Anonymous poster hash: 481a6...cc5 Ja, det er farlig, og ikke bare for deg, men også andre, om du f.eks. kjører bil. Man kan reagere i trafikken som om man har noen promille ved søvnmangel, for eksempel. Over en stund er søvnmangel enda verre...Hjerte og karsykdommer, nedsatt fruktbarhet, økt sjanse for psykose, depresjon, angst, overvekt er hyppig forbundet med søvnmangel, m.m. Jeg ville ikke hvilt på dagen, om jeg ikke fikk sovet på natten. Må prøve å bli mest mulig dautrøtt når kvelden kommer, da kommer søvnen av seg selv;) Det kan være lurt å sjekke seg for jernmangel faktisk. Jeg sover veldig dårlig i perioder når jeg har jernmangel. En liten periode med dårlig søvn går som regel greit, prøv å sette i gang diverse søvntiltak selv først, men hvis det vedvarer bør du gå til legen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå