Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hmm.

 

Jeg sliter virkelig med å komme på et design til en side jeg vil lage. Jeg har prøvd nå en god stund, men har alltid støtt på problemer; alt fra totalt feil oppsett til vanskeligheter med å få en størrelse som passer inn.

 

Jeg vil ha en side som ser "skikkelig" ut. Ikke mye bilder og sånt. Ikke sterke farger. Gjerne enkelt, men stilfult. En fin, oversiktelig meny med mouseover. Helst på venstre siden. Muligens et banner.

 

Innhold til å ha på siden har jeg massevis av som jeg vil skrive om. Jeg tenker på tre "hovedkategorier" av siden; "Data/Computer", "Meg selv og venner/Me & Friends" og en kategori jeg ikke vet hva jeg skal kalle, men den skal inneholde sikkert en "Member login", FTP server o.l.

Jeg tenker på å skrive den både på engelsk og norsk i og med at jeg henger både på engelske og norske forumer osv.

 

Noen som har noen ideer til hvordan den skal se ut?

Jeg bruker Photoshop til noen grader. Er ikke noen kløpper, men kan det grunnleggende.

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som mikka, det nytter sjeldent å sitte på måfå i PS uten noen god ide..

Test ut på papir først...

Start først med et grunn oppsett du vil ha, tenker da på plassering av avt header,

hovedinnhold, meny, logg inn etc... Når dette er gjort kan du gå mere konkret inn på hvert element og lage design på det... Fortsatt på papir.

 

Når du har en skisse du er fornøyd med designer du det i PS e.l

 

lykke til

Lenke til kommentar
Har prøvd meg litt på papiret da. Ganske mye faktisk. Får en del ideer da, men så får jeg ikke det alltids til i Photoshop. Tror jeg mangler litt viljestyrke også da, fordi jeg har makket så lenge og ikke fått det til.

Korsn er det det ser ut på papiret, da?

Veldig kladdete. Har jo prøvd meg på alt fra enkle streker til all slags tullete oppsetter.

Lenke til kommentar
Har prøvd meg litt på papiret da. Ganske mye faktisk. Får en del ideer da, men så får jeg ikke det alltids til i Photoshop. Tror jeg mangler litt viljestyrke også da, fordi jeg har makket så lenge og ikke fått det til.

Korsn er det det ser ut på papiret, da?

Veldig kladdete. Har jo prøvd meg på alt fra enkle streker til all slags tullete oppsetter.

Hvis du legger ut noe du liker, så kanskje du kan få noen til å fikse det i ps for deg, davetu! ;)

Lenke til kommentar
Prøv å kladde så nøyaktig som mulig. Gjerne med logo og farger og alt. Enten om fargene står med bokstaver ("svart", "mørkerød") eller om du bruker tusj etc.

 

Husk at det trenger ikke alltid å være layouten som er spesielle ved en webside.. ;)

Uffa meg :p

 

Får vel finne fram de nedstøvete fargene mine da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det var alt annet et stilfullt. Prøv å hold deg til kvadrater og rundinger hvis du skal kjøre veldig stilfullt og simpelt, prøv å ha linkene som tekst (som du kan skrive i html) og ikke bilder.

Lenke til kommentar
Hvorfor det? :dontgetit:

 

 

Litt lett gjennomskuelig, de derre Custom Shape Tool-formene, duh.. ;)

 

Synes ikke det var så alt for gæli, jeg! :)

Ok. Skal prøve å fikse på det. Jeg hadde tenkt å lage/få tak i et llite forskjellig ikon til hver av linkene på toppen, men fikk ikke det til/fant ikke det.

Noen tips ang. det?

 

 

Jeg tenker også på å prøve å få det til slik at når jeg holder over "Computer" f.eks., så skal det komme opp flere menyer under den linjen med de første menyene. Og når jeg holder over "Freinds and Me", så kommer det opp andre alternativer i menyen.

Hvordan får jeg til dette?

 

 

 

EDIT:

Og en ting til; går fargene greit? Er ingen problem å skifte på de, så hyl ut hvis de ikke er så fine..

Endret av alex100
Lenke til kommentar
Det var alt annet et stilfullt. Prøv å hold deg til kvadrater og rundinger hvis du skal kjøre veldig stilfullt og simpelt, prøv å ha linkene som tekst (som du kan skrive i html) og ikke bilder.

Jeg har jo prøvd da..

Men jeg får ikke det til å se noe særlig fint ut når jeg bare bruker så enkle former og sånn.

Lenke til kommentar
Alt jeg lurer på er hva dere synes dette så ut:

http://home.no.net/owlsonly/hardwareavatar/ahsitealt1.jpg

for å være helt ærlig er ikke jeg en stor fan av sånnt. foreløpig er det bare en firkant med linker øverst og taggede kant.. likte ikke helt. er jo bare et ukast, men.

ville gått for et mer oversiktlig design. synes kanskje det ble litt enkelt.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...