Populært innlegg fo2re Skrevet 12. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) Latterligste jeg har lest denne måneden, norges beste avis?Høyrevinklet innpakket dritt som hadde kommet ut i papirutgave hadde ikke jeg tørket av skoa på det engang.Fritenkere ? Det var rosinen i pølsa, toppen av kransekaka - noe mer forutinntatt og låst til de samme ideene som den "avisa" presenterer er så langt fra fritenkere som det er mulig å komme.Hvordan kommer du på dette vaset?! Endret 12. mai 2018 av fo2re 10 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Latterligste jeg har lest denne måneden, norges beste avis? Høyrevinklet innpakket dritt som hadde kommet ut i papirutgave hadde ikke jeg tørket av skoa på det engang. Fritenkere ? Det var rosinen i pølsa, toppen av kransekaka - noe mer forutinntatt og låst til de samme ideene som den "avisa" presenterer er så langt fra fritenkere som det er mulig å komme. Hvordan kommer du på dette vaset?! Ville du nå lenger ut dersom du argumenterte mer konkret? Foreslår å unngå å argumentere som en slags bekreftelse på venstresidens fallitt :-) Endret 14. mai 2018 av lada1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Latterligste jeg har lest denne måneden, norges beste avis? Høyrevinklet innpakket dritt som hadde kommet ut i papirutgave hadde ikke jeg tørket av skoa på det engang. Fritenkere ? Det var rosinen i pølsa, toppen av kransekaka - noe mer forutinntatt og låst til de samme ideene som den "avisa" presenterer er så langt fra fritenkere som det er mulig å komme. Hvordan kommer du på dette vaset?! Ville du nå lenger ut dersom du argumenterte mer konkret? Foreslår å unngå å argumentere som en slags bekreftelse på venstresidens fallitt :-) Jeg bryr ikke om venstre eller høyre eller de i midten, så da så. Hvis du må putte ting i båser, start å samle på LP plater. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Latterligste jeg har lest denne måneden, norges beste avis? Høyrevinklet innpakket dritt som hadde kommet ut i papirutgave hadde ikke jeg tørket av skoa på det engang. Fritenkere ? Det var rosinen i pølsa, toppen av kransekaka - noe mer forutinntatt og låst til de samme ideene som den "avisa" presenterer er så langt fra fritenkere som det er mulig å komme. Hvordan kommer du på dette vaset?! Ville du nå lenger ut dersom du argumenterte mer konkret? Foreslår å unngå å argumentere som en slags bekreftelse på venstresidens fallitt :-) Jeg bryr ikke om venstre eller høyre eller de i midten, så da så. Hvis du må putte ting i båser, start å samle på LP plater. Sikkert mye sjargong-massasje "overalt" (inkludert resett.no), men poenget mitt var altså at man som oftest får mest ut av en diskusjon dersom man prøver seg med konkrete argumenter. Noen bidragsytere i resett.no vinner jo over "venstre-sjargongen" via analytiske tilnærmelser, og det kan jo sees på som et tegn i tiden. Jeg husker f.eks. AKP's fall og nedleggelse. 1-2 år før de forsvant, så begynte de merkbart å tape diskusjoner og overlevde vel helst via sosialt press. Imidlertid, sosial kontroll/press fungerer vel bare tidsbegrenset. Kanskje kan "venstresiden" fornye seg, men det gjenstår å se :-) Endret 15. mai 2018 av lada1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Noen bidragsytere i resett.no vinner jo over "venstre-sjargongen" via analytiske tilnærmelser, og det kan jo sees på som et tegn i tiden. Argumenter eller påstander faller på sin egen rimelighet eller urimelighet, ta en sak for hva den er og døm den basert på seg selv, ikke hvor i H-V aksisen du velger å plassere den. Man kan aldri rettferdiggjøre svada med tilsvarende men motsatt svada, samme hvilken politisk retning du er supporter av. Svada + svada vil aldri bli noe mer enn svada. Har du forresten noen eksempler på disse bidragsyterne i resett som vinner over "venstre-sjargongen" via analytiske tilnærmelser? Du kan vel også klargjøre hva "venstre-sjargongen" er for noe samt forklare verdien i det å "vinne" over den. 2 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 (endret) Noen bidragsytere i resett.no vinner jo over "venstre-sjargongen" via analytiske tilnærmelser, og det kan jo sees på som et tegn i tiden. Argumenter eller påstander faller på sin egen rimelighet eller urimelighet, ta en sak for hva den er og døm den basert på seg selv, ikke hvor i H-V aksisen du velger å plassere den. Man kan aldri rettferdiggjøre svada med tilsvarende men motsatt svada, samme hvilken politisk retning du er supporter av. Svada + svada vil aldri bli noe mer enn svada. Har du forresten noen eksempler på disse bidragsyterne i resett som vinner over "venstre-sjargongen" via analytiske tilnærmelser? Du kan vel også klargjøre hva "venstre-sjargongen" er for noe samt forklare verdien i det å "vinne" over den. Nå er jeg ikke spesielt intreessert i resett.no, men jeg har sett artikler der som omhandler vurderinger av "utenforskap" knyttet til "fremmedkulturell" ("ikke-vestlig") innvandring og hva som kan/bør gjøres med utfordringer i den sammenheng. Ser en burt fra det sjarging-messige og bruk av sjellsord, så er budskapet at innfluksen de siste 10 årene ikke er bærekraftig uansett myndighetenes tiltak. Det skapes en oppdeling av befolkningen der "like søker like" og opprinnelig befolkning (statistisk sett) fortrenges fra områder. Dette har med kultur og bakgrunn å gjøre samt den økonomiske tilknytningen til hjemlandet (penger sendes dit). Det har forøvrig mye med arrangerte ekteskap å gjøre (med "nye" fra hjemlandet). Dette bidraget gjelder ikke spesielt resett.no, men en kan nevneTybring Gjedde sine nylige avis-innlegg relatert til utenforskap for ungdom (som resett.no "omfavner"). Her vinner Tybring Gjedde den "analytiske" argumentasjonen sammenlignet med "venstresiden", som helst kommer med argumentasjon som (tror jeg) bare er beregnet til innvortes bruk. Dette minner meg om tiden før AKP (m-l) ble oppløst :-) En kan sikkert si mye stygt om Tybring Gjedde og finne moralske poenger mot han - men jeg tror han vinner den analytiske delen av denne diskusjonen om utenforskap :-) Dette er bare et forsøk på en avbalansert vurdering der en ser burt fra agiterende slagsider og partitilhørighet til debattanter :-) Dersom en legger "analysen" til side og ser etter løse politiske poenger, så kan en nevne at flere fra forskjellig politisk hold egentlig har sagt seg enig med Tybring Gjedde i denne diskusjonen. Venstres Abid Raja har f.eks. sagt at "nå tåler ikke Oslo mer innvandring" :-) Jeg bryr meg forøvrig ikke om hvem som sier hva - men ser bare på det analytiske innholdet :-) Hvorfor skulle sofa-velgere bry seg om partier ? :-) Endret 15. mai 2018 av lada1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Smugleser ikke, men jeg er innom kanskje 1-2 ganger i måneden. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Hadde kanskje tatt Resett mer seriøst hvis ikke dette er hovedartiklen på fremsiden: https://resett.no/2018/05/19/ekstremt-mange-tilfeller-av-jenter-ifort-hijab-i-17-mai-toget-i-oslo/ VG, Nettavisen og andre har i hvert fall artikler med mer innhold og dybde. 5 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Hadde kanskje tatt Resett mer seriøst hvis ikke dette er hovedartiklen på fremsiden: https://resett.no/2018/05/19/ekstremt-mange-tilfeller-av-jenter-ifort-hijab-i-17-mai-toget-i-oslo/ VG, Nettavisen og andre har i hvert fall artikler med mer innhold og dybde. Undertekst på filmen som var lagt inn:" APs rikskringkasting" For noen fjols. 3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) For å svare trådstarter: Jeg gjør ingenting i smug. Jeg lever ikke i en fantasiverden hvor man kan gjøre noe uten at noen finner det ut. Endret 20. mai 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Ingen som kjenner meg hadde trudd at jeg var skap-høyreekstrem om de fant ut at jeg leste Resett. Derfor finnes det ingenting skjult over at jeg titter innom en gang i blandt. Greit å holde seg nogenlunde oppdatert på hva slags galskap "den andre siden" prøver å få folk til å tru på. 1 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Leste en sak om Tommy Robinson tidligere i dag. Til tross for at artikkelen så ut til å ha vært skrevet av en blogger under påvirkning av cannabis som ikke enda hadde fullført videregående, så er jeg glad for at Resett finnes da det antakeligvis er eneste måten jeg hadde hørt om galskapen som går for seg i UK disse dager. 2 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. mai 2018 Del Skrevet 26. mai 2018 Nope. Tittet innom fordi noen linket dit. Ikke noe jeg kommer til å bry meg med. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 28. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2018 (endret) Leste en sak om Tommy Robinson tidligere i dag. Til tross for at artikkelen så ut til å ha vært skrevet av en blogger under påvirkning av cannabis som ikke enda hadde fullført videregående, så er jeg glad for at Resett finnes da det antakeligvis er eneste måten jeg hadde hørt om galskapen som går for seg i UK disse dager. Leste den. Fortjener vel nesten en egen tråd? Endret 28. mai 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 (endret) Nå smugleste jeg også resett.no. Der fant jeg hint om at NAV-systemet, som mange er så glade i, kan fort bli mer upopulært/uaktuelt på grunn av at ansatte der ofte mangler kulturell forståelse og kanskje har sans for kurrupsjon (?) : https://resett.no/2018/06/04/jeg-har-gitt-opp-nav-har-vunnet/ og her kommenteres dette av en "rabulist" som helst bør elimineres i den politiske debatten: https://resett.no/2018/06/05/nav-og-det-nye-norge/ :-) Dette blir altså fremmet av en "veldig høyrevridd" avis - men burde det ikke like gjerne være av vesentlig interesse for f.eks. Dagbladet? Ikke interessant at NAV kanskje er på vei ut fortere enn vi forventer? Inn med enkel borgerlønn i stedet? Endret 6. juni 2018 av lada1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Finnes et par nettsider jeg er innom sporadisk og sjeldent kun for shit and giggles.idag dått no er en av de, skal ikke utelukke at resett dått no også kommer på den lista etterhvert. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Finnes et par nettsider jeg er innom sporadisk og sjeldent kun for shit and giggles. idag dått no er en av de, skal ikke utelukke at resett dått no også kommer på den lista etterhvert. Jeg begynner å bli litt avhengig av https://steigan.no/ Kult :-) Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Jeg begynner å bli litt avhengig av https://steigan.no/ Kult :-) Internetts svar på Klassekampen? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Internetts svar på Klassekampen? Nei, det er nok klassekampen.no. Steigan.no er nok et godt hakk mer opptatt av fakta og en del mindre populistisk enn for eksempel Resett.no, men likevel en nettside jeg håper ingen bruker som nyhetskilde. Fæle greier. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Det som kjennetegner gode nyhetsformidlere, er at de bare nevner fakta i saken. Ytterste høyre synes slik rapportering er venstrevridd; De ønsker å høre meninger som støtter deres syn, og mindre fakta. Der kommer Fox og Resett inn. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå