Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Smugleser du Resett?

Anbefalte innlegg

Resett har stor suksess og mange lesere. Men dessverre er det ikke sosialt akseptert å lese Norges kanskje beste avis. Er du åpen om lesningen din eller holder du det skjult for venner, kjente og kolleger? Eller har du fortsatt ikke begynt å lese avisa? Jeg mener den er et nyttig supplement siden de skriver om ting som andre aviser ikke tør skrive om.

https://resett.no/2018/05/11/slutt-a-smuglese-resett/

"Resett: høyresiden, sentrum, og fritenkerne til venstre har endelig fått en skikkelig avis.

De etablerte mediene (MSM) er for de andre."

Endret av VRK18
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener at det er nettavisen som støter hva dine holdninger er. Er merkelig at man kan kritisere det du kaller MSM men følge en en avis som helt åpenbar har en MYE mer klar agenda en hva vg, dagladet og aftenposten har. Om du ønsker et nyansert media er resett det siste du bør lese.

Ingenting galt med å ha en agenda.

De lyver ikke.

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en avis, altså. I dagens samfunn kan visst hvem som helst lage en avis, basert på propaganda som ikke har noe å gjøre i en fullverdig avis. 

Så kommer påstandene dine igjen om at det visstnok er Norges beste avis. Hvordan kan du støtte den påstanden?

Og for å svare enkelt på spørsmålet ditt: nei.

Endret av InfectedExo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke påstå at jeg er særlig hyppig innom, og de tilfellene jeg er innom dreier det seg primært om via linker fra andre enn at jeg selv søker meg inn.

Med det sagt virker det relativt lite lurt p klage på at denne siden ikke er særlig nøytral. Hele poenget med siden er vell å demme opp for det de opplever som skjev mediedekning, ikke å være en nøytral part?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke påstå at jeg er særlig hyppig innom, og de tilfellene jeg er innom dreier det seg primært om via linker fra andre enn at jeg selv søker meg inn.

Med det sagt virker det relativt lite lurt p klage på at denne siden ikke er særlig nøytral. Hele poenget med siden er vell å demme opp for det de opplever som skjev mediedekning, ikke å være en nøytral part?

Problemet er et masse av sakene er dekket i MSM, men ikke hver jævla dag. Andre er et det er lite interessant hva en lege tro om FrP, eller hva Lars Bohinen tror om Listhaug. man skal grave dypt for at dette er interessant.  

Lenke til kommentar

Har vel lest en og annen artikkel derfra, men smuglese gjør jeg ikke. De dukker gjerne opp i diskusjoner og da finner jeg det naturlig å lese det så jeg veit hva jeg snakker om. Mange gidder ikke det engang. Det er egentlig litt trist. Og det gjelder like mye både høyre- som venstresiden.

Lenke til kommentar

Er leser. Ikke noe problem blant venner og familie, men tviler vel egentlig jeg ville tatt det opp i lunchen på jobb. Som vist bare i tråden her er avvik fra mainstream stigmatisert.

De store er klart innenfor det sosialdemokratiske dogmet, så om man er liberalist eller, gud forby, til høyre for sentrum, finnes ikke alternativ. Tror vi trenger en FOX i Norge, altå en mainstream opposisjon i media.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er et masse av sakene er dekket i MSM, men ikke hver jævla dag. Andre er et det er lite interessant hva en lege tro om FrP, eller hva Lars Bohinen tror om Listhaug. man skal grave dypt for at dette er interessant.  

Ja det er åpenbart mye unødvendig stoff når en går "hele veien" og blir en nisjeavis. Men likevel er det nok noe som blir belyst takket være denne typen kilder som ellers ikke ville blitt det. 

Lenke til kommentar

Svaret på en skjev mediedekning kan vel ikke være å "lyve" til andre siden? Det må vel nødvendigvis være å gi det en selv mener er en balansert dekning?

Om jeg kommer bort til deg en nydelig, varm sommerdag og sier at "i dag er det jaggu kaldt - det må da minst være minus 20!" så vil neppe din reaksjon være å si "nei, det minst 70 grader pluss!!!!!" for å rette opp balansen?

En retter ikke opp feil ved å melde "like mye feil" andre veien. Resetts agenda er ikke å bringe noen balanse inn i debatten.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leser Resett og Document hver dag, sammen med VG nett og Aftenposten nett. VG er en mye bedre avis enn Resett etter min mening. Det jeg liker ved Resett, er at de er politisk ukorrekte og tør å skrive om saker som andre aviser ikke tør å skrive om. Dessuten er de ærlige på at de har en politisk agenda, noe VG og de fleste andre aviser ikke er. De etablerte mediene forsøker som oftest å skjule sin politiske agenda, for bedre å kunne manipulere sitt publikum.

Forresten har VG helt andre ressurser enn Resett, så det blir ikke helt rettferdig med en sammenligning på kvalitet. Resett vokser som avis og vil nok bli mer moden og reflektert etterhvert. Herlig at Resett slipper til skribenter som på grunn av sine meninger ikke har mulighet til å slippe til og bli hørt andre steder. Det liker jeg veldig godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Svaret på en skjev mediedekning kan vel ikke være å "lyve" til andre siden? Det må vel nødvendigvis være å gi det en selv mener er en balansert dekning?

Om jeg kommer bort til deg en nydelig, varm sommerdag og sier at "i dag er det jaggu kaldt - det må da minst være minus 20!" så vil neppe din reaksjon være å si "nei, det minst 70 grader pluss!!!!!" for å rette opp balansen?

En retter ikke opp feil ved å melde "like mye feil" andre veien. Resetts agenda er ikke å bringe noen balanse inn i debatten.

Du må nesten skille mellom å demme opp for en skjev dekning, og dermed dekke den andre siden i større grad, og det å lyve. Ellers blir dette bare dumt. 

Lenke til kommentar

Du må nesten skille mellom å demme opp for en skjev dekning, og dermed dekke den andre siden i større grad, og det å lyve. Ellers blir dette bare dumt. 

Det kommer vel an på hvordan man skal definere dette - for min del så faller det å gi et totalt skjevt bilde av faktiske forhold inn under det å lyve, selv om hver enkelt bit i seg selv muligens ikke er løgn.

Det gjelder forøvrig begge sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer vel an på hvordan man skal definere dette - for min del så faller det å gi et totalt skjevt bilde av faktiske forhold inn under det å lyve, selv om hver enkelt bit i seg selv muligens ikke er løgn.

Det gjelder forøvrig begge sider.

Igjen må du nesten forholde deg til det jeg skriver. Jeg skrev om det å klage på at den ene siden ikke er nøytral og det å dekke opp tomrommet disse angivelig etterlater, du trekker inn lyving. 

Lenke til kommentar

Det verste med Resett er at de kommer med hyppige personangrep. Og de de angriper har ikke en egen avis til å forsvare seg med. De første årene i en bedrifts levetid kalles "de formative årene". Den kulturen som setter seg da, har en tendens til å bli værende, selvom medarbeidere kommer og går. Derfor håper jeg Resett slutter med hån og spott og blir mer konstruktive. Men avisen har positive egenskaper og, som nevnt. De har allerede blitt et viktig medium, fordi de taler for mange som føler at de ikke blir hørt i den norske offentligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...