PgUp Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) Nye tesla model 3 skal ha dual motors og kjøre 0-100 på 3.5 sekunder I følge Elon er den bedre enn M3 på¨en bane. Fremdeles ikke sportsbil? Elon: ". Cost is about same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track." Mulig jeg hadde rett der gitt. Det kommer en ny M3 i 2020. Den vil sannsynligvis få rundt 500 hk og firehjulsdrift. Umulig å si om Model 3 blir bedre enn M3 på bane. Ulempene til Teslaen blir rekkevidde på bane og varmeutvikling. Ulempen med m3 er forbruket. Hva med tesla på 150hk, ville fått lengre rekkevidde på det. Driter i om bilen går 0-100 på 12sek vs 5sek, Er du sikker? Om man kjører sakte med en rask elbil, bruker man da mer strøm enn en sakte elbil i samme hastighet? Ikke sikkert det er likt som fossilbiler. Tesla 100D kjører 594km rekkevidde, mens P100D som er mye raskre kjører 572 km rekkevidde. Ikke en nevneverdig forskjell imo. Begge har likt batteri. Endret 20. mai 2018 av PgUp Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) Og hvilken bane er det snakk om? Korte Monaco hvor du aldri kommer over kanskje 150-160 km/t med en vanlig bil for vei? Blir for dumt å bare påstå slikt uten noe å bygge opp under. Tesla-menigheten spiser det jo opp som vanlig. I hvert fall de som ikke evner å være kritiske. Til denne dagen har ikke Tesla klart å kjøre en egenprodusert bil rundt Nordschleife uten store problemer. Jeg har tidligere lest om en eier som klarte runden på 08:50. Her er det en person som har klart den på 09:08 https://www.tv2.no/a/7187211/. Dette er absolutt ikke tider å skryte av når bilen har såpass med moment og krefter. Skal så klart sies at tiden er blitt satt av amatører. Det er da godt mulig Teslaen kan sette en bedre rundetid ved å kjøre én enkelt Hot Lap på en kort bane. Det morsomme er at med en BMW M3 kan du kjøre, kjøre, og kjøre. Gode rundetider helt til tanken går tom. Deretter er det bare å fylle også kan du kjøre til tanken er tom enda en gang Endret 20. mai 2018 av Vertical^ 4 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Og hvilken bane er det snakk om? Korte Monaco hvor du aldri kommer over kanskje 150-160 km/t med en vanlig bil for vei? Blir for dumt å bare påstå slikt uten noe å bygge opp under. Tesla-menigheten spiser det jo opp som vanlig. I hvert fall de som ikke evner å være kritiske. Til denne dagen har ikke Tesla klart å kjøre en egenprodusert bil rundt Nordschleife uten store problemer. Jeg har tidligere lest om en eier som klarte runden på 08:50. Her er det en person som har klart den på 09:08 https://www.tv2.no/a/7187211/. Dette er absolutt ikke tider å skryte av når bilen har såpass med moment og krefter. Skal så klart sies at tiden er blitt satt av amatører. Det er da godt mulig Teslaen kan sette en bedre rundetid ved å kjøre én enkelt Hot Lap på en kort bane. Det morsomme er at med en BMW M3 kan du kjøre, kjøre, og kjøre. Gode rundetider helt til tanken går tom. Deretter er det bare å fylle også kan du kjøre til tanken er tom enda en gang Bare å få ladestasjoner nær banen, null problem Og det var model s ikke model 3 som er mer smidig. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Og hvilken bane er det snakk om? Korte Monaco hvor du aldri kommer over kanskje 150-160 km/t med en vanlig bil for vei? Blir for dumt å bare påstå slikt uten noe å bygge opp under. Tesla-menigheten spiser det jo opp som vanlig. I hvert fall de som ikke evner å være kritiske. Til denne dagen har ikke Tesla klart å kjøre en egenprodusert bil rundt Nordschleife uten store problemer. Jeg har tidligere lest om en eier som klarte runden på 08:50. Her er det en person som har klart den på 09:08 https://www.tv2.no/a/7187211/. Dette er absolutt ikke tider å skryte av når bilen har såpass med moment og krefter. Skal så klart sies at tiden er blitt satt av amatører. Det er da godt mulig Teslaen kan sette en bedre rundetid ved å kjøre én enkelt Hot Lap på en kort bane. Det morsomme er at med en BMW M3 kan du kjøre, kjøre, og kjøre. Gode rundetider helt til tanken går tom. Deretter er det bare å fylle også kan du kjøre til tanken er tom enda en gang Bare å få ladestasjoner nær banen, null problem Og det var model s ikke model 3 som er mer smidig. Problemet her er at Teslaer så langt i produksjon ikke kommer seg rundt baner uten å gå i "limp mode" fordi den ikke klarer å kjøle. Ikke bare dette problemet vil en Tesla-fører få, men du kommer til å oppleve bremser som forsvinner helt etter kort tid. Livsfarlig rett og slett. Med BMW kan du få keramiske bremser som eliminerer dette problemet nesten helt. Det at du må konstant lade er jo bare nok en negativ side, men slik er det jo bare. Nå er jo ikke Tesla en banebil eller skapt for slik kjøring, men når Mr. Musk kommer med slike påstånder, må han også kunne utstyre bilene sine riktig. Det vil si at en Model 3 bør kunne kjøre rundt en bane like lenge som en BMW M3, uten å miste bremsene og få kjøleproblemer. At en Model 3 klarer en enkelt runde raskere er i så fall helt irrelevant, for ingen kjører bare én runde og drar hjem.. 5 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Tesla Roadster skal jo kunne gå 1000km før den trenger lading. Og den er bygd på banen. Så blir spennende å se med den. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Nye tesla model 3 skal ha dual motors og kjøre 0-100 på 3.5 sekunder I følge Elon er den bedre enn M3 på¨en bane. Fremdeles ikke sportsbil? Elon: ". Cost is about same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track." Mulig jeg hadde rett der gitt. Det kommer en ny M3 i 2020. Den vil sannsynligvis få rundt 500 hk og firehjulsdrift. Umulig å si om Model 3 blir bedre enn M3 på bane. Ulempene til Teslaen blir rekkevidde på bane og varmeutvikling. Ulempen med m3 er forbruket. Hva med tesla på 150hk, ville fått lengre rekkevidde på det. Driter i om bilen går 0-100 på 12sek vs 5sek, Er du sikker? Om man kjører sakte med en rask elbil, bruker man da mer strøm enn en sakte elbil i samme hastighet? Ikke sikkert det er likt som fossilbiler. Tesla 100D kjører 594km rekkevidde, mens P100D som er mye raskre kjører 572 km rekkevidde. Ikke en nevneverdig forskjell imo. Begge har likt batteri. Hva er vitsen med å ha en rask bil da? Min sløve hybrid har 0-100 på ca 12s, har ca 7-800km og bare 136hk 1 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Nye tesla model 3 skal ha dual motors og kjøre 0-100 på 3.5 sekunder I følge Elon er den bedre enn M3 på¨en bane. Fremdeles ikke sportsbil? Elon: ". Cost is about same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track." Mulig jeg hadde rett der gitt. Det kommer en ny M3 i 2020. Den vil sannsynligvis få rundt 500 hk og firehjulsdrift. Umulig å si om Model 3 blir bedre enn M3 på bane. Ulempene til Teslaen blir rekkevidde på bane og varmeutvikling. Ulempen med m3 er forbruket. Hva med tesla på 150hk, ville fått lengre rekkevidde på det. Driter i om bilen går 0-100 på 12sek vs 5sek, Er du sikker? Om man kjører sakte med en rask elbil, bruker man da mer strøm enn en sakte elbil i samme hastighet? Ikke sikkert det er likt som fossilbiler. Tesla 100D kjører 594km rekkevidde, mens P100D som er mye raskre kjører 572 km rekkevidde. Ikke en nevneverdig forskjell imo. Begge har likt batteri. Hva er vitsen med å ha en rask bil da? Min sløve hybrid har 0-100 på ca 12s, har ca 7-800km og bare 136hk Aner ikke "Fordi man kan". Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Så Elon sier TM3 er bedre enn M3, og baserer dette på hva?Ehh antagelig at han er CEO og personen som utvikler bilen Tror du virkelig at Musk selv driver med utvikling og testing? Haha. Trenger han å personlig sitte med utvikling og testing for å vite noe om produktet? 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Vel tviler på hydrogen og andre teknologier f.eks biodisel etc kommer å sluttes med det første. Hva skal man med disse når man har elektriske biler? Kjøre dem også. Hvorfor skulle man kjøre biler som er dyrere i drift, samt at det er mye vanskeligere å tilføre energi til kjøringen? 2 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Ser frem til TM3 blir tilgjengelig uten måneder/år ventetid. For min del må jeg ha en bil som kan gå 40 mil på verste mulige forhold. Idag kjører jeg en Think City og sparer oppimot 50k i året i bensin om bompenger da min samboer bruker den i jobben i oslo, så har jeg en billig bensin som brukes til hytta og lengre turer. Faktisk bompengene i Oslo som svir mest på lommeboken med en bensinbil. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Håper de fjerne fri fra bommene. Koster like mye å lage nye/fikse gamle veier enten du kjører el/bensin/diesel/hydrogen. Ser her jeg er(EL) at mange kjører piggdekk om vinteren, det er da ikke bra for svevestøvet og miljøet. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Håper de fjerne fri fra bommene. Koster like mye å lage nye/fikse gamle veier enten du kjører el/bensin/diesel/hydrogen. Ser her jeg er(EL) at mange kjører piggdekk om vinteren, det er da ikke bra for svevestøvet og miljøet. Dette starter vell neste år, så du kan slappe fint av:) Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Så Elon sier TM3 er bedre enn M3, og baserer dette på hva?Ehh antagelig at han er CEO og personen som utvikler bilen Tror du virkelig at Musk selv driver med utvikling og testing? Haha. Trenger han å personlig sitte med utvikling og testing for å vite noe om produktet? Les nå hva jeg siterte. 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Faktisk bompengene i Oslo som svir mest på lommeboken med en bensinbil. 1. mars 2019 øker antall bomstasjoner i Oslo fra 29 til 83. Elbilførere må betale 15 kr per passering i rushtiden (10 kr utenom). I 2020 øker det til 22,5 kr i rushtiden. I 2025 vil det koste 35,5 kr. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) Ett sted må jo den norske stat få igjen pengene de taper når de gir elbiler avgiftsfritak https://www.nrk.no/norge/staten-taper-1_8-milliarder-kroner-pa-avgiftsfritak-for-elbiler-1.13642992 Dette var da i 2017. Mon tro hva tallet har blitt til nå. Fra 2015, og her skriver da TU en totalsum på fire milliarder https://www.tu.no/artikler/sa-mye-taper-staten-pa-elbil-fordelene/223844 Endret 21. mai 2018 av Vertical^ Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Faktisk bompengene i Oslo som svir mest på lommeboken med en bensinbil. 1. mars 2019 øker antall bomstasjoner i Oslo fra 29 til 83. Elbilførere må betale 15 kr per passering i rushtiden (10 kr utenom). I 2020 øker det til 22,5 kr i rushtiden. I 2025 vil det koste 35,5 kr. Men det skal også sies at det blir minst dobbelt så dyrt å kjøre fossilt, enn så lenge 50% regelen ikke fjernes. Men jeg er forøvrig glad for at det nå innføres bompenger, det er fint å bidra i tillegg til at det fortsatt er en "gulerot" å kjøre elbil. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Ett sted må jo den norske stat få igjen pengene de taper når de gir elbiler avgiftsfritak https://www.nrk.no/norge/staten-taper-1_8-milliarder-kroner-pa-avgiftsfritak-for-elbiler-1.13642992 Dette var da i 2017. Mon tro hva tallet har blitt til nå. Fra 2015, og her skriver da TU en totalsum på fire milliarder https://www.tu.no/artikler/sa-mye-taper-staten-pa-elbil-fordelene/223844 Ikke så galt for å bidra til å redde verden. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Enig, men pengene må jo komme tilbake igjen. Det forstår vel alle? Det er ikke slik at staten kan få inn noe mindre penger en tidligere. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Enig, men pengene må jo komme tilbake igjen. Det forstår vel alle? Det er ikke slik at staten kan få inn noe mindre penger en tidligere. Yess. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. mai 2018 Del Skrevet 21. mai 2018 Ett sted må jo den norske stat få igjen pengene de taper når de gir elbiler avgiftsfritak https://www.nrk.no/norge/staten-taper-1_8-milliarder-kroner-pa-avgiftsfritak-for-elbiler-1.13642992 Tallet er vel enda større for fossilbiler? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå