Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor mye er for mye?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Isåfall skulle jeg og maaange venner dødd av overdose.

Men nei, jeg tror at veldig mye er Arv av det som går galt. Det ligger i hvordan vi er.

Jeg hadde ansvaret for pengene, nettopp fordi jeg hadde kontroll. Andre som prøvde seg fucket opp.

Men ikke jeg, gullgutt osv.

Siden jeg hadde så negativt miljø i oppveksten, foreldreløs og vold osv så skulle jeg vært død.

Men jeg lever og nyter livet.

Jeg har lært alt mye har med hvordan du er satt sammen og arv, hvilke issues du har. Lyster osv.

Jeg har en greie jeg også, men unngår enkelt sånt, ved å holde meg unna. Jeg har det ikke veldig da. Jeg har sett verre eksempler.

Anonymous poster hash: 073cc...00e

Lenke til kommentar

Det er nok mer sammensatt - er ikke sånn at enten arv eller miljø som avgjør, det kan fort være en kombinasjon. Men begge deler kan trekke en i den ene eller den andre retningen.

Har en kamerat som sammen med sine søskne hadde en fantastisk oppvekst, alle de fire søskene utenom en er høyt utdannede, men en av de havnet på kjøret, utelukkende pga dårlig miljø. Han døde av en overdose for et par år siden og foreldrene skjønner ingenting da han fikk all hjelp som er mulig å få, og ingenting virket.

Nå er dette litt offtopic da. Skål forresten! :)

Lenke til kommentar

Det er nok mer sammensatt - er ikke sånn at enten arv eller miljø som avgjør, det kan fort være en kombinasjon. Men begge deler kan trekke en i den ene eller den andre retningen.

Har en kamerat som sammen med sine søskne hadde en fantastisk oppvekst, alle de fire søskene utenom en er høyt utdannede, men en av de havnet på kjøret, utelukkende pga dårlig miljø. Han døde av en overdose for et par år siden og foreldrene skjønner ingenting da han fikk all hjelp som er mulig å få, og ingenting virket.

Nå er dette litt offtopic da. Skål forresten! :)

Dersom han fikk all hjelp, så MÅ det være Arv.

Jeg kjenner føcka opp folk som fikk litt hjelp og klarer seg fint idag.

Skål biff og vin idag siden kona har fri.

Lenke til kommentar

Arv? Nei, er jo ikke det når familien har null historie med avhengighet av noen form.

Å havne i feil miljø kan ødelegge alt det også.

Ja miljø kan ødelegge dersom folk har en hang vane for noe.

Du vet ikke arv siden jeg regner med at foreldre aldri prøvde Heroin???

Det vi vet om arv er jo lovlige ting som nikotin og alkohol...

Lenke til kommentar

Tror du det er hva jeg sa?

Poenget var å forklare TS om mine erfaringer av alkoholikere. Jeg kjenner flere av de.

4 øl i sorg null problem, bedre enn en lykkepille eller nozzinan, som er legers anbefaling...

Men det er rådet mitt. Et annet er å be TS spandere litt kr på psykolog.

Lenke til kommentar

Ingen lege anbefaler "lykkepiller" eller nozinan ved sorg. Man får heller ikke resept selv om man spør likevel da det ikke er en indikasjon.

Det er ikke bare å "spandere noen kr på psykolog"... psykologer behandler sykdom, og sorg er ingen sykdom. Det er også for få psykologer til å drkke behovet.

Og hva er din anbefaling? At det er "null problem" med 4, for alkoholikere, de er oppe i så mye som 8? Det henger ikke på greip.

Anonymous poster hash: 0e08d...285

Lenke til kommentar

Det er ikke indikert, så det skal de ikke gjøre. Mange kan sikkert gjøre det, men ser ikke helt problemet her når det ikke gjør at man føler seg bedre... for en med sorg så vil medisiner som Tolvon og Nozinan ikke gjøre at man føler seg bedre. Hvis det er søvnproblemer da kan det være positivt, men ikke på denne smerten i seg selv.

Benzodiazepiner, det er noe annet... det gjør at man føler seg bedre.

Lenke til kommentar

Benzo er avleggs idag, dersom du ikke vet bedre så hiver de lykkepiller og nozzinan etter deg.

Benzo er mot angst det, men ofte får du da forslag om Attaraxx eller truxxal, tollvond eller nozzinan istedenfor.

Glad jeg har Benzo forklart på diagnose papirene. Stilnoct Benzo kopi også.

Men de har prøvd seg, og jeg har nektet. Gidde ikke ha det vondt, bivirkninger og dårlig helse/zombie på apedop.

En av de nye medisiner jeg derimot synes er effektiv trygg og uten bivirkninger er Theralen dråper.

Lenke til kommentar

Benzo virker på tankekjør, så vil føle seg bedre ved de fleste tilstander, også de som ikke har med en sykdom å gjøre. Det reduserer smerter i kroppen forårsaket av anspenthet. Føler seg rolig og avslappet uansett om man ikke hadde panikkanfall...

Benzo er sunnere enn alkohol. Men vil tror mer avhengighetsskapende...

De dråpene du nevnte er vel samme stoffet som vallergan... det er noe herk syns jeg.

Men ikke alle C-preparater virker slik "tungt". Har med dose å gjøre også.

Lenke til kommentar

Benzo virker på tankekjør, så vil føle seg bedre ved de fleste tilstander, også de som ikke har med en sykdom å gjøre. Det reduserer smerter i kroppen forårsaket av anspenthet. Føler seg rolig og avslappet uansett om man ikke hadde panikkanfall...

Benzo er sunnere enn alkohol. Men vil tror mer avhengighetsskapende...

De dråpene du nevnte er vel samme stoffet som vallergan... det er noe herk syns jeg.

Men ikke alle C-preparater virker slik "tungt". Har med dose å gjøre også.

Nei Theralen er noe annet enn vallergan. Men både vallergan, Attaraxx og theralen var opprinnelig allergimedisin.

Men theralen funker, de andre er bøff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...