Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Uføretrygd som følge av psykiske lidelser

Serene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trodde alltid at diagnoser var som veiskilt som skulle lede til økt selvinnsikt, og dermed øk sjans for å faktisk gjøre noe med problemet.

Et ekstremt viktig poeng du tar opp der, vilje er vel det som stopper flertallet av overvektige, alkoholikere, narkomane osv som ikke klarer å endre livsstil.

Lenke til kommentar

Det er de populære og velfungerende som tråkker på de små. Og alle applauderer.

Anonymous poster hash: 6300a...778

Du som har 48902 innlegg straks med ymse teorier og selvdiagnoser på det meste fra sosiopat, psykopat, til schizofreni og spør hvorfor lobotomering ikke er legepraksis i 2018, bør ikke være den som prøver å gi andre tips her bare så det er sagt.

Jeg mente ikke 70-talls lobotomi, men nye operasjoner.

Lenke til kommentar

Før du må opereres evt, så må du ha en diagnose, du har jo hivd ut den ene etter den andre kun basert på ting du finner annenhver dag.

Dette er heller ikke din tråd, du har mange fra før.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Jeg trodde alltid at diagnoser var som veiskilt som skulle lede til økt selvinnsikt, og dermed øk sjans for å faktisk gjøre noe med problemet.

Et ekstremt viktig poeng du tar opp der, vilje er vel det som stopper flertallet av overvektige, alkoholikere, narkomane osv som ikke klarer å endre livsstil.

Det handler ikke om mangel på vilje, det handler om at hvis man først har gått i grøfta, så skal man forbli der. Det er en norsk kjerneverdi, det at tapere skal forbli tapere.

Lenke til kommentar

Det handler ikke om mangel på vilje, det handler om at hvis man først har gått i grøfta, så skal man forbli der. Det er en norsk kjerneverdi, det at tapere skal forbli tapere.

Nei, det er USA som har det som kjerneverdi.

Lenke til kommentar

Vilje og vilje, bob bob bob, ikke sant? Når noen rekker ut en hånd, så dreier det seg om hjelperens evne til å ta i mot hånda, ikke den som rekker ut hånda's evne til å rekke ut. Ikke sant? ^^

Det går vel begge veier, vet om en av de som fikk pacemaker i ung alder, treningsdress ble innkjøpt og gikk vel 3 dager så var den lokale puben igjen kontoret (de vurderte å henge opp postkasse på veggen til puben) og over tid så ble det 100% uføretrygd.

Pga voksent alkoholinntak over tid.

Lenke til kommentar

Nei, det er USA som har det som kjerneverdi.

Nei motsatt. USA hyller de som stiger, det er den amerikanske drømmen. I Norge er janteloven sterk.

Lenke til kommentar

Man behøver aldeles ikke være noe av det ovenstående for å føle at livet er tungt, at det butter imot på alle kanter. Man kan være vellykket utad, men ha kaos inni seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man behøver aldeles ikke være noe av det ovenstående for å føle at livet er tungt, at det butter imot på alle kanter. Man kan være vellykket utad, men ha kaos inni seg.

De er da sjeldent uføretrygdet som var starten på denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...