Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ankelbrudd operasjon

r_10

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har knekt tibia, fibula og syndemosen, og fått operert inn 11 skruer og plate for to uker siden. Det var vondt som fy første dagen, men gikk deretter fint nedover, til at jeg ikke gikk på smertestillende lenger og hadde god bevegelighet.

Jeg kunne (måtte faktisk) kontaktbelaste fra første dagen. Og 1.5 uker etter operasjon er jeg redd for at jeg gikk for mye, da jeg plutselig har fått smerter igjen og en slags hard kul på innsiden av foten som er vond. Er så redd for at jeg har ødelagt for meg selv og må opereres på nytt. Bare lurer på om det er noen her som har operert ankel og vet noe om forløpet? Har ringt lege selvfølgelig, men har ikke kontrolltime før om 4 uker, og frister ikke å mase på legevakten hvis det ikke er noe alvorlig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brakk ankelen for litt over to år siden. I mitt tilfelle så fikk jeg klar beskjed om å ikke sette foten i bakken på 12 uker etter operasjonen. Var et veldig alvorlig ankelbrudd da. Alt var knekt tvers av.

Anbefaler deg til å være flink med øvelser der du skal tøye på foten. Jeg var ikke det og har nå nesten ikke bevegelighet i foten og kommer sannsynligvis til å være sånn resten av livet.

Lenke til kommentar

Jeg brakk ankelen for litt over to år siden. I mitt tilfelle så fikk jeg klar beskjed om å ikke sette foten i bakken på 12 uker etter operasjonen. Var et veldig alvorlig ankelbrudd da. Alt var knekt tvers av.

Anbefaler deg til å være flink med øvelser der du skal tøye på foten. Jeg var ikke det og har nå nesten ikke bevegelighet i foten og kommer sannsynligvis til å være sånn resten av livet.

Takk for svar! Uff det hørtes ikke bra ut :( håper det blir bedre for deg etterhvert! Ja, jeg stusset også over dette da det står overalt på nett at det er ikke vanlig med noe belastning de første ukene. Har jo også et ganske alvorlig brudd ifølge dem. Men det gikk overraskende bra og fort, og kunne strekke og tøye nesten like langt som min friske fot. Bare redd jeg overdid it :o 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...