AfterGlow Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 – Dette er dypt skuffende, sier et av FCC-medlemmene.Nå har USA satt datoen for oppheving av nettnøytralitet Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Blir spennende å se om markedet vil fungere, vil det komme leverandører som tilbyr nettnøytralitet og vil folk velge den/de leverandørene over de som vil tjene penger på det nye regelverket. Desverre har i praksis de færreste amerikanere mulighet til å velge leverandør da det ikke er mye konkuranse i markedet der borte men man kan jo drømme. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Blir spennende å se om markedet vil fungere, vil det komme leverandører som tilbyr nettnøytralitet og vil folk velge den/de leverandørene over de som vil tjene penger på det nye regelverket. Desverre har i praksis de færreste amerikanere mulighet til å velge leverandør da det ikke er mye konkuranse i markedet der borte men man kan jo drømme. Samme problem har vi i Norge, Get/CD har delt Oslo mellom seg, og slipper ikke mange nye inn, Telenor (DSL) er ubrukelig i Oslo selv om man bor 500m bak slottet har man linjeavstand på 2km. Håper at Nkom, pålegger Get/CD samt fiberleverandører og åpne sine nett for andre slik at vi kan få ned prisene i Norge også. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 (endret) Samme problem har vi i Norge, Get/CD har delt Oslo mellom seg, og slipper ikke mange nye inn, Telenor (DSL) er ubrukelig i Oslo selv om man bor 500m bak slottet har man linjeavstand på 2km. Selv medregnet Telenor er det da kun to leverendører i praksis, da Canal Digital er et underbruk av Telenor: https://kabel.canaldigital.no/om/canal-digital-kabel-tv/ Jeg blir ofte oppringt av Telenor som ønsker å selge meg mobilabonnement. Jeg har abbonement i Telia og har reservert meg mot telefonsalg, men Telenor viser til at borettslaget jeg bor i har en fellesavtale på Canal Digital (kabel-TV og internett), derfor mener de at jeg er Telenor-kunde og at de derfor lovlig kan omgå reservasjonen mot telefonsalg. Endret 12. mai 2018 av SeaLion Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Samme problem har vi i Norge, Get/CD har delt Oslo mellom seg, og slipper ikke mange nye inn, Telenor (DSL) er ubrukelig i Oslo selv om man bor 500m bak slottet har man linjeavstand på 2km. Selv medregnet Telenor er det da kun to leverendører i praksis, da Canal Digital er et underbruk av Telenor: https://kabel.canaldigital.no/om/canal-digital-kabel-tv/ Jeg blir ofte oppringt av Telenor som ønsker å selge meg mobilabonnement. Jeg har abbonement i Telia og har reservert meg mot telefonsalg, men Telenor viser til at borettslaget jeg bor i har en fellesavtale på Canal Digital (kabel-TV og internett), derfor mener de at jeg er Telenor-kunde og at de derfor lovlig kan omgå reservasjonen mot telefonsalg. De ringer meg også selv om mitt nummer står som eies av jobben.... Joda jeg er klar over at CD eies av Telenor, jeg skilte med vilje siden CD lever Coax og Telenro lever DSL/fiber(ish). Men tilbake til Topic... Hvordan nettet i USA agere på dette er veldig usikkert, vi så jo hvordan det gikk når Telenor koblet seg av Nix og ville at netflix ville betale dem.... USA derimot er mye større og kunder har mindre valg så de må bare leve med det meste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå