Gå til innhold

Utestengt fra et annet forum

hermosa

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne vite hvordan denne situasjonen ville bli oppfattet på dette forumet. Saken er den at jeg er blitt utestengt i to måneder. Det er etter min oppfatning latterlig lenge, forsåvidt latterlig overhodet.

Du har blitt advart av X

Ettersom du fortsetter med å bryte forumets regler etter advarsel, blir du nå utestengt fra forumet i en periode.

nMinner om at det ikke er tillatt å opprette nye brukerkontoer eller på andre måter forsøke å omgå utestengningen. Utestengningsperioden vil i så fall forlenges.

Sitat

Du kan ikke poste innhold med:

* Brukerdebatt eller personangrep. Personangrep er det å gå til angrep på brukere man diskuterer med. Brukerdebatt er det å diskutere en bruker eller på andre måter legge opp til debatter rundt andre brukere. 

* Spekulasjoner eller ryktespredning. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den eller de omtalte partene. Spekulasjoner om trolling ryddes under denne regelen.

* Innlegg som sporer av debatten kan bli slettet.

Re: vdr utestengelse

"Navn" Admin

ti 24.04, 19.23

Hei. Du ble utestengt nå, etter å ha fått advarsel i februar. PåminnelsesPMer, advarsler og utestengninger er teamavgjørelser og oppgavene går på rundgang, derfor vil du ikke utestenges av den samme som du får advarsel fra.

Dette er eksempler på innlegg vi har moderert fra deg den siste tiden:

Spekulasjoner:  "Elefanten i rommet/problemets kjerne: ETNISITETEN til overgriperne. Er noen i tvil om den?" (Dette gjaldt angrepene i Malmø for ikke lenge siden. Svenske aviser la ikke skjul på etnisiteten.)

Brukerdebatt:  "Nå er det en hel time siden "navn"skrev her. Kanskje han sitter og utarbeider budsjett?" (Dette gjaldt en bruker som rakket ned på trygdede og skulle lære dem å budsjettere, klare seg fint med 10-12000 i måneden, med barn! Vi var mange som diskuterte med ham angående hans horrible ideer.)

"Jeg ignorerer vedkommende fra nu! før jeg får hjerteanfall!" (Dette gjaldt ovenstående bruker, som jeg altså satte på ignorering.)

Personangrep: "Kjære i all verden, da. Hvor tafatt er det mulig å være? Må du ha godkjennelse fra fremmede mennesker på et forum før du foretar deg noe?"

"Du mener altså i ramme alvor at alle kvinner som er så "heldige å kapre en mann" går rundt og skryter til kreti og pleti av statusen hans? Er du selv et funn for noen?"

"Ikke alle er så enkle i hodet som deg." (Dette var ment som en spøk til vedkommende, som måtte være lett å forstå fra sammenhengen denne setningen stod i.)

Endret av Hermosa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som de andre sier så handler det mye om helheten og konteksten. Suspensjon her på forumet dreier seg mest om den gjentakende oppførselen til bruker. Terskelen for utestengelse trenger ikke nødvendigvis å være så høy, så lenge det gir bruker nye sjanser til å ta til seg suspensjonen og forbedre sin oppførsel. Jeg synes at du burde få en klagerett på suspensjonen også.

Lenke til kommentar

Nå skriver jeg ikke om moderatorene på forumet her, for dette er det eneste stedet jeg ser de bruke intelligent dømmekraft (så langt jeg kan se), men generelt sett er moderatorer på forum rundt omkring temmelig ignorante. De ser ett bruddstykke og dømmer deg 100% ut fra den éne episoden. Du kan ikke forvente noe bedre.

Ett eksempel er Freak.no, som har som hovedmotto at de er "Norges mest åpne nettforum", det skal være høy takhøyde for å diskutere rusmidler- og bruk. Så når man diskuterer åpent og prøver å lære, så blir man permanent utestengt fordi "man ikke vet hva man snakker om". Da snakker vi ignorant lederskap! Samtidig skriver de at de har en strengere moderéring enn andre forum. Hvordan skal man tolke de to motstridende beskjedene? Fullstendig på trynet.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...