Eirik Helland Urke / TU Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Lydspesialist Børge Strand-Bergesen er ukens podcast-gjest.Denne boksen skal gi bedre lyd fra strømming Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 DA-converter for mobiltelefoner er da et ganske vanlig produkt. Selv nøyer jeg meg med Bluetooth til forsterkeren som så gjør konverteringen for meg. Analog ut fra mobil/PC kan vi være enige om er en uting, men jeg er ikke overbevist om at så mange enda gjør det. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg opplevde nokså dramatisk forbedring av å bruke en Yamaha WXAD-10, en liten dings som ligner på Chromecast audio. Yamaha poengterer at fordelen med denne er DA-konverteren, og jeg er absolutt enig. Mye bedre lyd enn om jeg lar mobilen (Xperia XZs) eller forsterkeren (Yamaha RX-V667) ta seg av konverteringen. Uten at jeg har forsket så mye på det, så merker jeg tydelig at lyden er ørevennlig, på nivå med en middels god CD-spiller iallfall. Nå gidder jeg faktisk å høre på musikk i flere timer, noe jeg ikke har holdt ut når jeg har brukt andre måter å høre på Spotify eller Tidal, eller diverse nettradioer som NRK, Linn o.a. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå