AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Hei. Kom over diagnosen borderline og innså gjennom lesinga at alle symptomene passer meg med en prikk (haha, vet ikke hvorfor, men begynte å gråte da jeg leste det). Følte nesten at jeg fikk en liten «aha-opplevelse», «Ok, så det er FERFOR jeg ikke fungerer?», selv om vet at det er en liten sjanse for at jeg egentlig har det. Hvordan kan man egentlig få hjelp til å finne ut av slike ting? Må en først prøve å ta selvmord før en kan bli vurdert? Anonymous poster hash: fa3bf...723 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Du har ikke vurdert en lenger pause fra internettet?Man kan gå til fastlegen hvis man føler at selvdiagnose ikke er nok. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 (endret) Hei. Kom over diagnosen borderline og innså gjennom lesinga at alle symptomene passer meg med en prikk (haha, vet ikke hvorfor, men begynte å gråte da jeg leste det). Følte nesten at jeg fikk en liten «aha-opplevelse», «Ok, så det er FERFOR jeg ikke fungerer?», selv om vet at det er en liten sjanse for at jeg egentlig har det. Hvordan kan man egentlig få hjelp til å finne ut av slike ting? Må en først prøve å ta selvmord før en kan bli vurdert? Anonymous poster hash: fa3bf...723 Nei, første instans er fastlegen. H*n henviser deg videre. Endret 10. mai 2018 av Uderzo Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2018 Ganske vanlig å føle seg "truffet" av sånne sykdomsbeskrivelser, da disse ofte er såpass generelle og opptrer i sammenheng med en rekke lidelser. Derfor bør du ta slik informasjon med en klype salt og forholde deg til hva medisinsk personell kan gi deg av svar. Anonymous poster hash: dcfd3...f7f Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2018 Hvis du "prøver" å ta livet ditt oppfyller du nok kravene for diagnosen. Anonymous poster hash: 024a7...1a5 Lenke til kommentar
Dukien Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Som eksen til en som etterhvert fikk tilstanden emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse (fordi borderline er negativt ladet ord) og traumer, så anbefaler jeg å starte med fastlegen, som kan henvise videre til DPS - Distriktspsykiatrisk senter. Selvdiagnoser kan ofte føre til "a-ha" opplevelser, men samtidig er vi mennesker notorisk upålitelige og søker ofte etter sammenhenger hvor det ikke er noen. Mitt råd er da å snakke om at det er dette du mistenker at du selv har, så vil videre utredning kaste søkelys over dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå