Sjukkogmorley Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg forsöker å åpne min Travelmate 803 for å se hvor den nummer to minnemodul sitter, og hvordan harddisken er montert. Jeg skrudde opp alle skruene, inklusive de som sitter ved det lille dekselet ved lydutgangene, og den under batteriet. Batteriet ble tatt ut, CD-enheten ble tatt ut, frontdekselet i klar plast ble fjernet og så forsökte jeg - forsiktig -å ta av dekselet. Men det var liksom ikke klart hvordan tingene satt sammen, og om det er noen klips man må vite om. Det var to små metall-lepper under det lille dekselet for lyd utgangene som (delvis) holdt dekselet nede. Men jeg var forsiktig - ville ikke bruke makt og ödelegge noe, så jeg gav opp... Er det noen som har åpnet sin Travelmate og kan fortelle meg om hovedkortet sitter fast under tastaturet - eller sitter det montert i underdekselet? Hva må man passe på? Starter man i front eller i bakkant? Tar imot all hjelp jeg kan få!!! Lenke til kommentar
Sam40 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Kjenner ikke din maskin, men på min Qompaq, er det noen små låser/klips mellom funksjonstatene på tastaturet. Disse bruker jeg neggelen på og skyver inn mot tastatureret. Har du løsnet senterskruen under, så kan tastaturet nå løftes opp. Lenke til kommentar
xtrails Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) Gå inn på denne linken så finner du all den infoen du trenger til din Acer803 maskin. Lykke til. ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/.../tm800ug_dk.pdf Endret 14. desember 2003 av xtrails Lenke til kommentar
Sjukkogmorley Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Takk for svar. Men det var ikke akkurat helt det jeg så etter. Jeg må åpne maskinen helt opp, slik at jeg kan komme til harddisken og minnemodul nummer to som jeg kommer til å skifte ut med en större enhet. Spörsmålet er da: må jeg åpne alle skruene på undersiden av maskinen, eller kan jeg ta bort toppdekselet, etter först å ha fjernet tastaturet? All hjelp settes stor pris på. Det må da være noen som har gjort dette för meg...? Lenke til kommentar
monnee Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Takk for svar. Men det var ikke akkurat helt det jeg så etter. Jeg må åpne maskinen helt opp, slik at jeg kan komme til harddisken og minnemodul nummer to som jeg kommer til å skifte ut med en större enhet. Spörsmålet er da: må jeg åpne alle skruene på undersiden av maskinen, eller kan jeg ta bort toppdekselet, etter först å ha fjernet tastaturet?All hjelp settes stor pris på. Det må da være noen som har gjort dette för meg...? Hvis du gidder å sjekke den siden, som mailen over viser til... så vil du kanskje oppdage at minnebrikker settes inn fra undersiden, og muligens står det vel også hvordan man kan bytte hd... Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 16. desember 2003 Del Skrevet 16. desember 2003 Hardisken på nyere Acer`s ligger i et rom på høyre side av pcen, er bare en skrue for å skru den ut. Det er ihvertfall slik på min Acer Travelmate 290.. Burde være likt skulle man tro.. Minnet skifter man ved å skru av en plate under.. Lenke til kommentar
Sjukkogmorley Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Hvis du gidder å sjekke den siden, som mailen over viser til... så vil du kanskje oppdage at minnebrikker settes inn fra undersiden, og muligens står det vel også hvordan man kan bytte hd... Joda. Jeg har både giddet å snu maskinen opp ned, åpnet det dekselet og skiftet den RAM-brikken som sto der. Men det er en minnebrikke til i maskinen, og den sitter ikke tilgjengelig fra den luken. Det står at harddisk ikke er utskiftbar like lett som CD drevet, men det står INGENTING om hvordan man kommer til den. Det ville du ha sett hvis du hadde GIDDET å lese det som står på den siden som jeg ble linket til. Til deg med Travelmate 290, så er det ikke likt, harddisken min sitter på venstre side foran. Jeg trenger mer hjelp...! Lenke til kommentar
monnee Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvis du gidder å sjekke den siden, som mailen over viser til... så vil du kanskje oppdage at minnebrikker settes inn fra undersiden, og muligens står det vel også hvordan man kan bytte hd... Joda. Jeg har både giddet å snu maskinen opp ned, åpnet det dekselet og skiftet den RAM-brikken som sto der. Men det er en minnebrikke til i maskinen, og den sitter ikke tilgjengelig fra den luken. Det står at harddisk ikke er utskiftbar like lett som CD drevet, men det står INGENTING om hvordan man kommer til den. Det ville du ha sett hvis du hadde GIDDET å lese det som står på den siden som jeg ble linket til. Til deg med Travelmate 290, så er det ikke likt, harddisken min sitter på venstre side foran. Jeg trenger mer hjelp...! Da foreslår jeg at du kanskje ringer Acer Support??? Istedet for å vente i flere dager, for kanskje å få et svar her... Denne pcen er vel såpass ny, at hvis du ikke har stjålet... den, så har den fortsatt support... Hvis du gidder... Lenke til kommentar
okrkris Skrevet 1. januar 2004 Del Skrevet 1. januar 2004 Hei, det er ikke noe problem å åpne en 803 maskin. HDD: snu maskinen opp ned. ved lyd utgangene sitter det 2 skruver. fjern disse å dekselet. der ser du hdd (sølv ramme. dra denne rett ut (hele harddisken) Ekstra minne modul: Skru ut 2 skruver under pcen merket "K" (for å løsne tastaturet) snu pcen løft opp dekselet som power knappen,mail,internet,p1,p2 sitter i bare å vippe det opp. ingen ting vil knekke. under der sitter det 3 skruver som tastaturet også er feste i fjern disse. løft bort tastaturet der sitter minne modulen. skulle det være noe annet kontakt meg på [email protected] eller kan også lage en bilde serie hvis det skulle være av hjelp. Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå