Avean Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Har et 5.1 anlegg og lenge irritert meg over at musikk og surround effekter har så lav volum. Når jeg spiller God of War f.eks så hører jeg knapt musikken. Har kalibrert anlegget med Audyssey. Men det er en ting som fikser alt og det er Dynamic Volume. Tvert jeg har den på Light kommer alle detaljene fram i lyden. Jeg hører trær, fugleliv til det minste detalj. Vet Dynamic Volume gjør alt likt men i mine ører er nesten denne settingen MUST HAVE for ihvertfall spill. Noen med erfaring vedrørende dette? Er det kalibreringen min som er helt på trynet? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Er kilde koblet til Receiver med digital kabel? Har du aktivert Dynamisk EQ? Dynamisk Volume skal være Off.......foruten i helt spesielle tilfeller Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Har et 5.1 anlegg og lenge irritert meg over at musikk og surround effekter har så lav volum. Når jeg spiller God of War f.eks så hører jeg knapt musikken. Har kalibrert anlegget med Audyssey. Men det er en ting som fikser alt og det er Dynamic Volume. Tvert jeg har den på Light kommer alle detaljene fram i lyden. Jeg hører trær, fugleliv til det minste detalj. Vet Dynamic Volume gjør alt likt men i mine ører er nesten denne settingen MUST HAVE for ihvertfall spill. Noen med erfaring vedrørende dette? Er det kalibreringen min som er helt på trynet? Er nok kalibrering din som er på trynet. Men vanskelig å si noe mer når vi ikke vet hva du har av utstyr engang. Endret 14. mai 2018 av Tmz Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Står litt om ting her: https://audyssey.zendesk.com/hc/en-us/articles/212343563-To-Dynamic-Volume-or-Not- Dynamic Volume setter ned de høye lydene som type eksplosjoner og skudd vil utgjøre, slik at du kan skru opp lyd nivået for å få mer ut av de lave lydene i lydbildet, uten at det blir for høyt når det for eksempel kommer action scener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå