Tmz Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Hei Jeg vurderer å kjøpe meg rottingmøbler til å ha på plattingen utenfor leiligheten min. Men er litt usikker på dette med tyveri. Disse møblene koster jo fort 10 000 - 20 000 kroner tilsammen og det hadde vært kjedelig om dem ble stjålet. Uteplassen min er synlig fra parkeringsplassen til en butikk rett utenfor her og det vil jo være synelig for tilfeldige forbipasserende. Samtidig bor jeg jo i en leilighet og det er jo mye naboer og sånn rundt som kanskje holder tyver unna? Er det egentlig vanlig at utemøbler/griller blir stjålet? Går det ann å låse det på noe vis eller er det ikke noe vits? Jeg skjønner jo at det er en viss risiko for at det blir stjålet uansett, men tenker litt på sannsyneligheten her.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Er vel nok liten sannsynlighet at noen tar med seg hagemøblene dine, men du kan jo alltids knytte til en vaier som du fester i møblene + noe annet rundt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) Ellers kan du ha ting i garasjen eller annet sted hvor de er fastmontert. Løse ting kan jo bli tatt av vinden eller jordras etc man kan ikke si det er tyveri men er vel ikke lurt å ha dyre gjenstander ute uansett hvis du ikke har overvåkning.Skaf deg videokamera hvis du må ha dyre ting ute. Tviler på folk gidder å stjele ikea stoler så det er kanskje smartere? Eller ha vegger som skjuler tingene dine litt. Endret 11. mai 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Store uhåndterlige møblar er ikkje så utsatt for tjuveri, særlig ikkje dersom du oppbevarer putene innendørs. Det du kan gjere er å sikre møblane slik som enkelte restauranter med uteservering gjer. Altså at ein tek eit lite hol i rottingen og tek ei kjetting igjennom. Slike møblar har vanligvis sveist metallramme som kjettingen då går gjennom. 1 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 En del hage/terasseutstyr som det er naturlig at oppbevares ute, dekkes også av innboforsikring. Sjekk vilkårene! Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) En del hage/terasseutstyr som det er naturlig at oppbevares ute, dekkes også av innboforsikring. Sjekk vilkårene! Spørs det hjelper å bruke forsikringen man må betale høyere priser over flere år og er ofte 1000 kr i egenandel. Bedre å skaffe ting som er billig og brukt ofte så ungår man problemet. Marmor stoler er vel ikke det man bør ha ute hvis man har dårlig råd. Plast\trestoler har lett for å råtne det dekkes vel heller ikke på forsikringen. Endret 11. mai 2018 av LMH1 2 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Spørs det hjelper å bruke forsikringen man må betale høyere priser over flere år og er ofte 1000 kr i egenandel. En del hage/terasseutstyr som det er naturlig at oppbevares ute, dekkes også av innboforsikring. Sjekk vilkårene! Bedre å skaffe ting som er billig og brukt ofte så ungår man problemet. Marmor stoler er vel ikke det man bør ha ute hvis man har dårlig råd. Plast\trestoler har lett for å råtne det dekkes vel heller ikke på forsikringen. Nei, man får ikke høyere priser på innboforsikring av å bruke forsikringen. Du blander nok med bilforsikring, hvor man sparer opp bonus og taper bonus ved skade. Innboforsikring er annerledes, som regel er det en fastpris. Ja, det er en egenandel. Hvor mye varierer, men sannsynligvis mye lavere enn møblenes verdi. Derfor skrev jeg sjekk vilkårene. Marmor tror jeg kunne vært en god idé. Lite sannsynlig at noen klarer å dra med seg en stol i massiv stein uten kran eller truck. Selvfølgelig dekker ikke forsikring råte eller slitasje på møbler. Den dekker plutselige hendelser som f.eks. tyveri, brann etc. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Det er kanskje underforstått, men eg vil anbefale at kjøper kunstige rottingmøblar av aluminium og plast til utebruk. Dyre rottingmøblar av 100% treverk bør du eigentleg oppbevare innendørs når du ikkje brukar dei. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 En del hage/terasseutstyr som det er naturlig at oppbevares ute, dekkes også av innboforsikring. Sjekk vilkårene! Spørs det hjelper å bruke forsikringen man må betale høyere priser over flere år og er ofte 1000 kr i egenandel. Bedre å skaffe ting som er billig og brukt ofte så ungår man problemet. Marmor stoler er vel ikke det man bør ha ute hvis man har dårlig råd. Plast\trestoler har lett for å råtne det dekkes vel heller ikke på forsikringen. Gode gud. Tenker du ikke før du skriver? Nei, prisen øker ikke. Ja, om egenandelen er større enn skaden er det åpenbart ikke fornuftig å bruke forsikringen. Det må man nesten sjekke. Og plast? Råtne? Forøvrig ville jeg likt å se noen stjele den marmorstolen. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 (endret) http://www.hegnar.no/Nyheter/Personlig-oekonomi/2016/10/Sjefoekonom-mener-du-blir-flaadd-paa-forsikringen Man mister garatert bonus ved skade det er vel standarden med alle forsikringer, selv har jeg aldri hatt forsikring for vet uansett må dekke det selv hvis det er min skyld. Forsikring er bare å se på som et lån. De som er uheldig må betale med mindre man kan bevise hvem som er skyld i skaden eller tyveriet. Men har den som gjør skaden ikke råd å betale er det oss eller forsikringselskapet som må betale. Urettferdig. Blir som å gå til søksmål mot noen selv om de får staff er det ikke sikkert det hjelper totalsett. Telenor\canaldigital\nsb mistenker vel som vanlig kobbertyveri https://www.insidetelecom.no/artikler/10-000-uten-nett-eller-tv-etter-kobbertyveri/185509 Men de kan ikke bevise at det er årsaken, egentlig syns jeg ikke synd på de når de går for kobber istedenfor fiber. Endret 11. mai 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Bare ignorer det LMH1 skriver i denne tråden (og de fleste andre tråder). Det han skriver er stort sett sludder og vås. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Hvor stort dette problemet er spørs hvor og hvordan du bor. Selv bor jeg i 1. etg, og har 2 terrasser, begge med møbler av OK kvalitet, samt blomsterkrukker og annet. Har aldri vært noe tyveri eller skadeverk her, har heller ikke hørt at andre i området har opplevd det samme. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Man mister garatert bonus ved skade det er vel standarden med alle forsikringer, selv har jeg aldri hatt forsikring for vet uansett må dekke det selv hvis det er min skyld. Bonus har ein kun på bilforsikringa, ein mister derfor garantert ikkje bonus ved skader på som ikkje kan knyttast til bilkøyring då slike forsikringar ikkje har bonus. På vanlig innboforsikring har du vanligvis eigenandel som du må betale for å kunne bruke forsikringa. Dersom forsikringstakaren sjølv kan lastast for skaden vil det også kunne være aktuelt med avkortning, men altså ikkje bonustap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå