Gå til innhold

Nordmenn har betalt 37 millioner for en plass i køen for den kommende Porsche-elbilen


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Elbiler feiler der

En familiebil til 770 000.- som gjør 0-200 på samme tid som en M3. Parkerer alt annet enn superbiler på 0-100.

 

Samtidig er den billig i drift, dritsikker, komfortabel og stille. Det lave tyngdepunktet gjør den nydelig når det svinger litt.

 

 

Det er ingen med El-bil som ikke har eid fossilbil. Basert på alt tullet her i denne tråden vet dere tydeligvis veldig lite om det å eie og leve med El-bil.

Og etter 10 mil. så er det fri for strøm når man leker seg med dreiemomentet på en e-bil og M3 kommer seg fram der den skal til.
Jeg kjører aldri 10 mil med klampen i bånn, hverken med M3en jeg hadde eller Teslaen.

Hvorfor sier du da at Tesla parkerer de fleste super sportsbiler da? Hvis du skal på autobanen i Tyskland der det er fri fartsgrense, så for du bot hvis du ligger 80 km/t som du må gjøre med Tesla for å ha rekkevidde i det hele tatt

Nå må du lese det jeg skriver Nils. 0-100. Parkerer de på 0-100. Jeg skal ikke på autobahn, for en problemstilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har prøvd å få 3 barnestoler, barnevogner, diverse sykler og hundebur i en Tesla? Tesla, leaf osv dekker ikke behovet for familiebil her i huset ihvertfall.....

Endret av Arnt0r
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Elbiler feiler der

En familiebil til 770 000.- som gjør 0-200 på samme tid som en M3. Parkerer alt annet enn superbiler på 0-100.

 

Samtidig er den billig i drift, dritsikker, komfortabel og stille. Det lave tyngdepunktet gjør den nydelig når det svinger litt.

 

 

Det er ingen med El-bil som ikke har eid fossilbil. Basert på alt tullet her i denne tråden vet dere tydeligvis veldig lite om det å eie og leve med El-bil.

Og etter 10 mil. så er det fri for strøm når man leker seg med dreiemomentet på en e-bil og M3 kommer seg fram der den skal til.
Jeg kjører aldri 10 mil med klampen i bånn, hverken med M3en jeg hadde eller Teslaen.

Hvorfor sier du da at Tesla parkerer de fleste super sportsbiler da? Hvis du skal på autobanen i Tyskland der det er fri fartsgrense, så for du bot hvis du ligger 80 km/t som du må gjøre med Tesla for å ha rekkevidde i det hele tatt
Nå må du lese det jeg skriver Nils. 0-100. Parkerer de på 0-100. Jeg skal ikke på autobahn, for en problemstilling.

Det høres jo som du skal tøffe deg, 0-100, er du 18 år eller? Jeg har en bedre og raskere bil enn alle andre.

Lenke til kommentar

Tesla model x klarer 0-200 på 11.9 sekunder. Den kan man få med syv seter. Sånn mens vi snakker om raske familiebiler

Raske familiebiler, er ikke det for en fjortis på 18 år som liker fart og nettopp er blitt pappa og er stolt av det? Å ikke minst å kjøre ihjel sin egen familie og andre uskyldige trafikkkanter.

Endret av Nils Petterson
Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å få 3 barnestoler, barnevogner, diverse sykler og hundebur i en Tesla? Tesla, leaf osv dekker ikke behovet for familiebil her i huset ihvertfall.....

 

En Model X burde klare dette enkelt. Syklene finnes det sykkelstativ som man fester på kroken.
Lenke til kommentar

 

Noen som har prøvd å få 3 barnestoler, barnevogner, diverse sykler og hundebur i en Tesla? Tesla, leaf osv dekker ikke behovet for familiebil her i huset ihvertfall.....

 

En Model X burde klare dette enkelt. Syklene finnes det sykkelstativ som man fester på kroken.

Nope. Det gjør den ikke, selv med sykler på takstativ. Har prøvd.
Lenke til kommentar

 

 

Noen som har prøvd å få 3 barnestoler, barnevogner, diverse sykler og hundebur i en Tesla? Tesla, leaf osv dekker ikke behovet for familiebil her i huset ihvertfall.....

En Model X burde klare dette enkelt. Syklene finnes det sykkelstativ som man fester på kroken.
Nope. Det gjør den ikke, selv med sykler på takstativ. Har prøvd.

 

 

Så hva ble alternativet? Minivan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som har prøvd å få 3 barnestoler, barnevogner, diverse sykler og hundebur i en Tesla? Tesla, leaf osv dekker ikke behovet for familiebil her i huset ihvertfall.....

En Model X burde klare dette enkelt. Syklene finnes det sykkelstativ som man fester på kroken.
Nope. Det gjør den ikke, selv med sykler på takstativ. Har prøvd.

 

 

Så hva ble alternativet? Minivan?

 

 

Lol, ganske åpenbart at han troller og ikke har prøvd da en ikke har takstativ på en X... 

Lenke til kommentar

Auda. Så sint du var da.

 

Er ikke sint, bare fortvilet over dobbel moral fra Tesla eiere som tenker å redde jorden angående utslipp av skadelige gasser å kjøre en e-bil. Hvorfor ikke kjøpe e-bil med 115 hk. som er mere miljøvennlig enn e-bil med 500 hk. Noe som ikke stemmer her, det handler vel mere om velstand og at jeg har raskere og finere bil enn naboen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har prøvd å få 3 barnestoler, barnevogner, diverse sykler og hundebur i en Tesla? Tesla, leaf osv dekker ikke behovet for familiebil her i huset ihvertfall.....

 

En Model X burde klare dette enkelt. Syklene finnes det sykkelstativ som man fester på kroken.
Nope. Det gjør den ikke, selv med sykler på takstativ. Har prøvd.

Er litt vanskelig med takstativ på model x ja ;), men prøver å få frem at model x ikke er en stor familiebil.

Svært mange av oss må over i vito og lignende biler. Elbiler med 4hjulstrekk har ofte motorene plassert slik at de stjeler bagasjeromsplass, da hjulbrønnene bygger mye inn i bilen. Dette gjelder også hybrider som f.eks outlander.

 

Så hva ble alternativet? Minivan?

 

Lol, ganske åpenbart at han troller og ikke har prøvd da en ikke har takstativ på en X...

Lenke til kommentar

 

Auda. Så sint du var da.

Er ikke sint, bare fortvilet over dobbel moral fra Tesla eiere som tenker å redde jorden angående utslipp av skadelige gasser å kjøre en e-bil. Hvorfor ikke kjøpe e-bil med 115 hk. som er mere miljøvennlig enn e-bil med 500 hk. Noe som ikke stemmer her, det handler vel mere om velstand og at jeg har raskere og finere bil enn naboen?

 

 

ehm, hva har hk med miljøvern å gjøre? Og folk hadde gjerne kjøpt bilen med 115 hk om de leverte samme rekkevidde og størrelse... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt vanskelig med takstativ på model x ja ;), men prøver å få frem at model x ikke er en stor familiebil.

Svært mange av oss må over i vito og lignende biler. Elbiler med 4hjulstrekk har ofte motorene plassert slik at de stjeler bagasjeromsplass, da hjulbrønnene bygger mye inn i bilen. Dette gjelder også hybrider som f.eks outlander.

Lenke til kommentar

 

 

Auda. Så sint du var da.

Er ikke sint, bare fortvilet over dobbel moral fra Tesla eiere som tenker å redde jorden angående utslipp av skadelige gasser å kjøre en e-bil. Hvorfor ikke kjøpe e-bil med 115 hk. som er mere miljøvennlig enn e-bil med 500 hk. Noe som ikke stemmer her, det handler vel mere om velstand og at jeg har raskere og finere bil enn naboen?

ehm, hva har hk med miljøvern å gjøre? Og folk hadde gjerne kjøpt bilen med 115 hk om de leverte samme rekkevidde og størrelse...

1 Elbiler er veldig mye mere effektive. En moderat elbil er enda mere miljøvennlig men ikke så mye.

 

2 jeg har ikke inntrykk av at folk med elbil er noe serlig interessert i miljøvern. Jeg kjører leaf fordi det er en bedre bil og en billigere bil.

Lenke til kommentar

 

Auda. Så sint du var da.

 

Er ikke sint, bare fortvilet over dobbel moral fra Tesla eiere som tenker å redde jorden angående utslipp av skadelige gasser å kjøre en e-bil. Hvorfor ikke kjøpe e-bil med 115 hk. som er mere miljøvennlig enn e-bil med 500 hk. Noe som ikke stemmer her, det handler vel mere om velstand og at jeg har raskere og finere bil enn naboen?

En Tesla med 500 hester er mye mere miljøvennlig enn en hvilken som helst bensin eller diselbil.

Lenke til kommentar

Er litt vanskelig med takstativ på model x ja ;), men prøver å få frem at model x ikke er en stor familiebil.

Svært mange av oss må over i vito og lignende biler. Elbiler med 4hjulstrekk har ofte motorene plassert slik at de stjeler bagasjeromsplass, da hjulbrønnene bygger mye inn i bilen. Dette gjelder også hybrider som f.eks outlander.

Model X er større enn trolig 80% av familiebiler som selges i Norge. Man får så klart større biler, men da er man fort oppe på biler som Vito, som du nevner.

 

For de fleste er Model X fullstendig overkill. Jeg kan inkludere meg selv i den gruppen, selv om jeg har en Model X. Om Model Y hadde vært tilgjengelig for kjøp i fjor så hadde jeg nok heller gått for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...