Gå til innhold

[Løst] Headset for gaming(men ikke tradisjonelt gaming headsett?)


Anbefalte innlegg

Hei

Har et gammel headset jeg nå bruker, og har innsett det må evt byttes ut!

 

Vurderer å kjøpe :

Beyerdynamic DT 990 Pro 250 Ohm

https://prisjakt.no/product.php?e=18752

 

 

beyerdynamic DT770 pro, antlion modmic 5

https://www.komplett.no/product/959936/tv-lyd-bilde/hodetelefoner/hodetelefoner/beyerdynamic-modmic-edition?offerId=KOMPLETT-310-959936

 

Audio Technica ATH-M50x

https://prisjakt.no/product.php?p=2458413

 

HyperX Cloud Flight Trådløs Headset

 

https://www.komplett.no/product/975853/gaming/lyd/traadloese-headset/hyperx-cloud-flight-traadloes-headset?offerId=KOMPLETT-310-975853#

 

Turtle Beach Elite Pro

https://prisjakt.no/product.php?p=3711473

Kjøper jeg en av typene Beyerdynamics, supplerer jeg med eksternt lydkort:

Sound Blaster X-Fi HD Ekstern Lydkort

 

https://www.komplett.no/product/805251/datautstyr/pc-komponenter/lydkort/sound-blaster-x-fi-hd-ekstern-lydkort?fromSearchOverlay=1&q=Creative+SoundBlaster+XFI+HD#reviews

 

Spørsmålet mitt er vel da: Hva anbefales?

 

Spillene jeg spiller er hovedsaklig csgo, pubg, wow samt andre fps spill. Foretrekker også at headsettet hvis jeg først skal legge 2-5000kr i det totalt, at det også kan brukes til musikk(via iphone/PC).
 

 

Edit: Evt, hva annet anbefales enn de jeg har listet opp?

Endret av comadore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt ATH eller DT770. 

Jeg har et DT770 et tilsvarende fra AKG (Q701, tilsvarer K701). I tillegg har jeg hatt noen forskjellige gaming headset.

Per i dag har jeg noe trådløst fra Turtle Beach som fungerer til PS4 og PC med mikrofon. Mikrofonen er grei, men passform på headset er elendig. Putene er ganske harde, og bøylen er så stiv at det er ubehagelig å ha headset på i timesvis. 

Lenke til kommentar

DT990 låter hakket mer raffinert og balansert enn DT770 som oppfattes som litt grov i diskanten i forhold, så det er et bra valg sånn sett. DT990 er åpen mens DT770 er lukket med det mange kaller en "monsterbass".

 

Audio Technica ATH-M50x er litt mindre behagelige å ha på men de har en knall og fyldig lyd med greie detaljer.

 

Jeg anbefaler som regel Philips X2 HR fordi dem har veldig god mikrodynamikk. Dvs at den tar godt vare på detaljer som gjerne drukner i andre hodetelefoner. Dette er en taktisk fordel i spill hvis du går etter lyd i tillegg til at det er en kjærkommen egenskap som får musikk mer levende og interessant. Du får ekstremt god lyd for prisen. Ulempen med dem er at de lekker lyd, så om du vil isolere for å gi mikrofonen best mulig lyd kan du prøve lukket. Har ikke sammenlignet det i praksis selv. Modmic står jo uansett et godt stykke fra så det er vel begrenset hvor mye hodetelefon-lyd den plukker opp.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

DT990 låter hakket mer raffinert og balansert enn DT770 som oppfattes som litt grov i diskanten i forhold, så det er et bra valg sånn sett. DT990 er åpen mens DT770 er lukket med det mange kaller en "monsterbass".

 

Audio Technica ATH-M50x er litt mindre behagelige å ha på men de har en knall og fyldig lyd med greie detaljer.

 

Jeg anbefaler som regel Philips X2 HR fordi dem har veldig god mikrodynamikk. Dvs at den tar godt var på detaljer som gjerne drukner i andre hodetelefoner. Dette er en taktisk fordel i spill hvis du går etter lyd i tillegg til at det er en kjærkommen egenskap som får musikk mer levende og interessant. Du får ekstremt god lyd for prisen. Ulempen med dem er at de lekker lyd, så om du vil isolere for å gi mikrofonen best mulig lyd kan du prøve lukket. Har ikke sammenlignet det i praksis selv. Modmic står jo uansett et godt stykke fra så det er vel begrenset hvor mye hodetelefon-lyd den plukker opp.

 

Skal sies at jeg vurderer å kjøpe en frittstående mic istedenfor mod-mic eller integrert. Så har liten betydning :)

Lenke til kommentar

Er selv superfornøyd med DT 770 Pro 80ohm + Sound BlasterX AE5 lydkort. Bedre spill lyd rundt ørene har jeg aldri hatt :) Låter utrolig behagelig og pent til musikk også selvsagt. Liker lydsignaturen til Beyerdynamic klokkene i denne klassen, når det er sagt er det også de eneste jeg har prøvd hehe. Ergonomi er meget bra, og jeg kan sitte lenge og lytte til musikk eller spille med disse. Er vel ymse mods man kan utføre med putene på klokkene også, men har ikke sett så mye på det eller hatt behovet enda så.

 

Så om det bedrer seg enda mer om du klatret oppover i pris er det bare konge  :) Jeg liker at du ser litt andre veier enn disse tradisjonelle "1337-skillz gamer bling-bling" headsettene, det er som regel overpriset ræl.

 

Ellers får jeg jo disse Audeze Mobius klokkene mot sensommeren, ble litt nysgjerrig på hva Audeze får til i dette segmentet, så jeg tok en sjanse :fun:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Sjekk ut Sennheiser Game One hvis du spiller i ganske stille omgivelser, Sennheiser Game Zero hvis det er noe bakgrunnsstøy (TV, prat etc.). God mikrofon. Bra lyd. Veldig komfortable. Husker ikke hvilke klokker de "egentlig" er, HD380, 558 eller 598. Fant ut det var rimeligere å kjøpe deres gamingversjon med innebygd mikrofon fremfor modmic/frittstående + Sennheiser HD598.

Lenke til kommentar

Ville også tenkt på åpne hodetelefoner om du har mulighet for dette. Har selv hatt et par Qpad 1339 (som er Beyer DT700 i 32ohms utgave) og klokkene stengte lyden ute såpass mye at jeg måtte venne meg til å snakke uten at jeg hørte meg selv - enten det, eller så skrek jeg i mikrofonen :p

Men det er litt hva man liker også selvsagt, en annen bonus med åpne hodetelefoner er at de ikke blir så varme å ha på hodet over tid, som lukkede kan bli

Jeg ville kikket på Sennheiser Game One (knall bra) eller et annet bra sett med hodetelefoner +modmic. Jeg er fornøyd med mitt oppsett til gaming, som er Fidelio X2 +modmic. Syns også Hr. Senior kommer med et godt forslag når han sier AKG Q701, de er dynamitt for gaming samt DT990

Tilslutt så slenger jeg inn en liten joker. Det er et brukt sett med Sennheiser HD600 eller 650 +modmic. Da har du endgame når det gjelder gaming-oppsett :) 

Lenke til kommentar

Spørs litt hva du er ute etter. Jeg har steelseries siberia 800 og fornøyd med det. Det er veldig greit til gaming da det er trådløst, følger med 2 batterier og har mic. Men nå ville du høre musikk også da og da ville jeg ikke valgt det headsettet?

 

Vil du ha HiFi eller bare grei lyd? Etter min mening får man ikke noe særlig bra lyd uten forsterker uansett, ihvertfall ikke utifra det jeg har testet. Har Phillips fidelio m2bt til trening osv, men det er tungvindt å bruke til gaming igjen, ihvertfall hvis du ikke har ekstern mic. Er mic på det, men bare over bt. Er ikke noe super lyd i det, men bra til prisen.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar

Ikke kjøp Fidelio X2 for FPS; den har veldig mye/høy sub-bass og mid-bass, som overstøyer fottrinn og andre lydtegn mye av tiden. Den har et veldig bredt lydbilde, men det mangler dybde, så plassering av objekter/lyderkilder er dårlig foran og bak deg. Det påvirker også følelsen av størrelsen på lydfeltet. Jeg merker dette også når jeg spiller enspiller eller "immerisve" spill.

 

Beyerdynamic DT990 (600 ohms) og Audio-Technica ATH-AD700x er konge for FPS, uansett budsjett. Jeg har brukt også AKG Q701; Audeze LCD2C; HiFiMan HE400i (2.5 mm), HE500; Monoprice Monolith M1060; Sennheiser HD598, HD700 og HD800.

 

Du kan jo også se an med Audeze Mobius.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pr idag så har jeg et par Audio-Technica ATH-ADG1X rett og slett fordi jeg hadde lyst på et åpent alternativ til Qpad sine 1339. Er veldig fornøyd med lyden på begge headsettene, men det er kjekt med åpent headsett hvis man i perioder er avhengig av å høre verden utenfor. Begge headsettene er meget bra på lydkvalitet, men det er rene stereoheadset. Har forsøkt flere forskjellige headsett med 5.1 og 7.1 opplegg, Dolby surround osv bla fra logitec og Razer, Steelseries og Hyperx, men dette blir bare grøt i mine ører.

 

Har ikke gitt helt opp derimot og har bestilt et par Audeze Mobius klokker som jeg er super-spent på. Håper de kan gi meg det løftet til høy lydkvalitet MED surround lyd som funker. Uansettså er jeg superhypet på disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...