Civilix Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Spørsmålet er i grunn om jeg hadde stolt på en mann som sa han hadde tatt en pille hver dag. Jeg ville alltid lurt på om han sa det for å slippe å bruke kondom. Dette er hverdagen for menn i dag, med mindre de velger å bruke kondom. Det at begge parter har det tilgjengelig gjør at man ikke er avhengig av noen andre for å beskytte seg selv. Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg vet dette er en tråd for menn, men jeg vil driste meg til å slå et slag for det gode, gamle pessaret, som er kvinners motstykke til kondom. Hvor ble det av det? Forsvant det i begeistringens rus da alle hormonbaserte antikonsepsjonelle midler ble introdusert? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Pessar er vel bare den hetten man trer rundt livmortappen helt innerst? Kan det være femidom du tenker på, som er basically et «digert kondom» som legges i skjeden og dekker skjedeveggene i tillegg til livmortappen? Det er i så fall bare et enda dårligere kondom og er vel kun en nødløsning dersom kondom av ulike grunner ikke kan brukes. Endret 14. mai 2018 av henrikwl Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 (endret) Pessar er vel bare den hetten man trer rundt livmortappen helt innerst? Kan det være femidom du tenker på, som er basically et «digert kondom» som legges i skjeden og dekker skjedeveggene i tillegg til livmortappen? Det er i så fall bare et enda dårligere kondom og er vel kun en nødløsning dersom kondom av ulike grunner ikke kan brukes. Nei, pessar og femidom er to forskjellige ting. Femidom ble aldri populært i Norge, det jeg vet. Dette er pessar: Pessar - NHI.no Pessaret kan man sette inn når som helst hvis man antar det kan bli sex. Endret 14. mai 2018 av Hermosa Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Akkurat, det var det jeg trodde. Er ikke helt enig i at et pessar er et alternativ til kondom, da det jo ikke beskytter mot sykdommer. Men for faste partnere hvor hun ikke kan bruke p-pillen eller spiral er det jo et fint alternativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg