Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør det bli flere prevensjonsmidler for menn?

Anbefalte innlegg

Hvorfor forventes det at kvinner går på p-piller eller andre ting? Hvorfor kan man ikke forvente at menn bruker kondom? Alt ansvar på kvinnen, hvorfor? Kanskje det bør utvikles nye prevensjonsmidler for menn? Eller bør de rett og slett bli flinkere til å bruke kondomer?

https://www.minmote.no/#!/video/158192/elise-undersoeker-prevensjon

Anonymous poster hash: 22196...95c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor forventes det at kvinner går på p-piller eller andre ting? Hvorfor kan man ikke forvente at menn bruker kondom? Alt ansvar på kvinnen, hvorfor? Kanskje det bør utvikles nye prevensjonsmidler for menn? Eller bør de rett og slett bli flinkere til å bruke kondomer? https://www.minmote.no/#!/video/158192/elise-undersoeker-prevensjon Anonymous poster hash: 22196...95c

Jævla spambot fra minmote :p

Hvis kvinner ikke vil bli gravide bør de sterilisere seg. Jeg synes for øvrig det er noe tull at jenter skal gå på p-piller halve livet fordi de har sex iblant.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Det er flere kliniske prøver på gang når det gjelder prevensjonsmidler for menn. RISUG er en av dem, og jeg mener å ha lest noe om en pille for menn også.

Jada, steriliser menn for at damer skal slippe å bli gravide. Logisk!

Og da spiller det ikke så stor rolle med litt kjønnsykdommer?

Lenke til kommentar

Hvem snakker om sterilisering? Jeg snakker om prevensjonsmidler.

Det er også forskjell på å avverge graviditet og å avverge kjønnssykdommer, jeg skjønner ikke hvorfor du blander? P-pillen beskytter ikke mot kjønnssykdommer den heller akkurat.

Lenke til kommentar

Hvem snakker om sterilisering? Jeg snakker om prevensjonsmidler.

Det er også forskjell på å avverge graviditet og å avverge kjønnssykdommer, jeg skjønner ikke hvorfor du blander? P-pillen beskytter ikke mot kjønnssykdommer den heller akkurat.

Du tror ikke prevensjonspiller for menn gjør dem midlertidig sterile? Tilbake til ungdomsskolen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Synes det burde vært noen piller eller lignende som gjør at spermen ikke kan befrukte kvinnen. Synes det er så irriterende at det er forventet at jeg går på p-piller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det burde vært noen piller eller lignende som gjør at spermen ikke kan befrukte kvinnen. Synes det er så irriterende at det er forventet at jeg går på p-piller.

Det er ikke så lett med tanke på hvor mange sædceller som produseres hver dag.
Lenke til kommentar

Som sagt, det er kliniske prøver på gang. Husker ikke hva pilla het, men RISUG virker mest lovende. Det er et stoff som sprøytes inn i sædlederne til mannen og som dreper sædcellene på vei fra testiklene til prostataen. Det er også helt reversibelt, da det bare er å fjerne stoffet når mannen ønsker barn. Helt uten hormonell påvirkning.

Lenke til kommentar

Du tror ikke prevensjonspiller for menn gjør dem midlertidig sterile? Tilbake til ungdomsskolen...

Seriøst? Troller du? Hva tror du egentlig prevensjon er ment å gjøre? Og hva tror du p-piller for kvinner gjør?

MIDLERTIDIG!!

HVORDAN TROR DU P PILLER FOR MENN SKAL FUNGERE DA????!!!!!

Lenke til kommentar

Hva vil du at prevensjonsmiddelet skal gjøre? Skal det beskytte mot uønsket graviditet og kjønnsykdommer?

Kondom beskytter mot begge disse.

Ja, det er det jeg mener. Skal man ha noe som beskytter mot begge deler, er det kun kondomer som duger. Femidom, som ikke ble en suksess her til lands fungerte til en viss grad også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Klarer ikke å multisitere dere på mobil, men jeg synes at når de har plaster som gjør at jenter ikke blir gravide, burde det finnes noe som gjør at menn ikke gjør jenter gravide også. Har hørt om det middelet man sprøyter inn, og håper det slår an. Har også hørt noe om piller, men at det var for mange bivirkninger eller noe? Her går jeg rundt som en kronisk tikkende bombe(som også har eksplodert et par ganger) pga p-piller, så om det er "milde" bivirkninger så burde det gå.

Du som spør om jeg "forventer det", hva mener du her? Jeg hadde nok uansett gått på p-piller nå som jeg er singel, for klarer ikke helt å stole på at andre tar ansvar. Men tenker at om man er i et forhold der man stoler på hverandre, hadde det vært ok om mannen kunne gått på noe prevensjon istedet for at jenta må stå for det hele tiden.

Lenke til kommentar

Det er lettere å få ett egg til ikke å feste seg enn det er å drepe milliarder av sædceller. Det er sikkert vanskelig å kutte produksjonen av sædceller, samtidig som libido beholdes inntakt.

Men dette høres lovende ut: http://minnesota.cbslocal.com/2018/05/07/male-birth-control-pill-2/

Det er jo også en annen måte som kan fungere, og det er å varme ballene:

https://www.dontcookyourballs.com/heat-based-contraception-natural-birth-control-for-men/

• Liker 1
Lenke til kommentar

MIDLERTIDIG!!

Er du motstander av prevensjon generelt? Jeg skjønner ikke helt hva det er du har problemer med. Hvis prevensjonspiller for menn gjør dem "midlertidig sterile", så har p-piller for kvinner gjort dem "midlertidig sterile" i årtier allerede. Så hvorfor ville du ha problemer med det ene, men ikke det andre?

• Liker 3
Lenke til kommentar

MIDLERTIDIG!!

Er du motstander av prevensjon generelt? Jeg skjønner ikke helt hva det er du har problemer med. Hvis prevensjonspiller for menn gjør dem "midlertidig sterile", så har p-piller for kvinner gjort dem "midlertidig sterile" i årtier allerede. Så hvorfor ville du ha problemer med det ene, men ikke det andre?

Jeg er motstander av begge!

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...