Gå til innhold

TEST: AVA P80 Master


Anbefalte innlegg

 

Trengte uansett ny spyler, så bestilte en P60+ i dag. :-)

Er det sånn at man faktisk kan bruke Kärcher tilbehør? Praktisk isåfall, har litt liggende.

Hei,

Du kan bruke Kärcher børster, terrassevaskere og forlengerlanser direkte på AVA's pistol og lanser. Mange dyser og annet tilbehør kan også brukes, men Kärcher har litt forskjellige utførelser på bajonetten sin som gjør at du kan møte enkeltprodukter som ikke passer.

Når du bruker AVA, vil du se at innfestningen på pistolen (i front, der du setter på tilbehøret) er en ny (patentert) twister-løsning som gjør det mye enklere å sette på tilbehøret.

Ellers vil jeg gjerne nevne at dyser er en slitasjedel. Er den gamle høytrykksspyleren utslitt, er nok også dysen det. Nye dyser fungerer best.

Det meste av AVA's tilbehør passer på Kärcher pistolen. Kjøper du AVA dyser løs, les på emballasjen slik at du kjøper rett størrelse (passer 110-145 bar eller 150-170 bar spyler).

Vennlig hilsen Morten Torlei, AVA

Hvem utfører reparasjoner for dere i garantitiden? Har dere delelager i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal man med en høytrykksspyler når en hageslange er nok for å fjerne tørket gjørme og såpeskum ? Det må jo bare være på enkelte steder hvor det er dårlig vanntrykk.

Jeg ser mange bakdeler med en høytrykksspyler, den koster penger, ekstra arbeid, sliter på lakken og gir lite vann. Hva skal du spyle trappen eller platten med når det ikke kommer nok vann ? Det er en myte at høytrykkspyler er nødvendig. Kanskje for å fjerne gammel maling, grafitti eller kjølen på en båt. ellers er det totalt unødvendig.

En hageslange vil ikke fjerne i nærheten like mye som en høytrykksspyler. Sliter på lakken gjør den heller ikke om du bruker riktig dyse.

Hva du mener at det ikke kommer nok vann forstår jeg ikke noe av. Terrassebordene blir mye renere med en høytrykksspyler enn hva du noen gang får til med normalt vanntrykk.

Lenke til kommentar

 

 

Kan denne brukes på 10 A kurs/sikring?

Har du skrusikringer kan det kansje gå så lenge det ikke er noe annet på kursen som trekker strøm og avhengig av startstrøm på spylern osv. Det må nesten bare testes å se.

 

Automatsikringer tåler normalt mindre overbelastning over sin merkestrøm i en time før den løser ut, så har du det bør du ihvertfall ha 13/15/16A sikring

Det er 10A automat sikring på alle ute kontaktene mine.

 

Hadde håpet at testeren tek.no som testet denne maskinen kunne teste dette og oppdatert testen sin.

Dette er å strekke grensene, men du kan bruke en AVA P70(2400W) på en 10A kurs om du bytter sikringen med en treg sikring (Type C, og ikke B som er normalt). Men da kan du ikke ha noen annen belastning på kursen. Om du vil være innenfor grensene så fungerer AVA P60 fint på en 10A kurs :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne høres nesten for bra ut til at det går ann. Supert at det er utvikling i dette segmentet med utspring i Bergen.

Jeg lurer bare på: det nevnes at den produseres i østen som de fleste andre. Hvilke land har dere valgt til produksjonsland?

Om dere etter ei stund klarer å produsere denne i Norge vil dere holde prisen?

Hvem har produsert pumpe og motor?

Det er noen som har spurt om reklamasjoner og reparasjoner hvem handterer dette?

Dette er noe alle forbrukere burde tenke på

Ser frem til svar.

Lenke til kommentar

Denne høres nesten for bra ut til at det går ann. Supert at det er utvikling i dette segmentet med utspring i Bergen.

Jeg lurer bare på: det nevnes at den produseres i østen som de fleste andre. Hvilke land har dere valgt til produksjonsland?

Om dere etter ei stund klarer å produsere denne i Norge vil dere holde prisen?

Hvem har produsert pumpe og motor?

Det er noen som har spurt om reklamasjoner og reparasjoner hvem handterer dette?

Dette er noe alle forbrukere burde tenke på

Ser frem til svar.

Det er umulig å produsere slike ting her i landet, med samme kostnader til produksjon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva skal man med en høytrykksspyler når en hageslange er nok for å fjerne tørket gjørme og såpeskum ? Det må jo bare være på enkelte steder hvor det er dårlig vanntrykk.

Jeg ser mange bakdeler med en høytrykksspyler, den koster penger, ekstra arbeid, sliter på lakken og gir lite vann. Hva skal du spyle trappen eller platten med når det ikke kommer nok vann ? Det er en myte at høytrykkspyler er nødvendig. Kanskje for å fjerne gammel maling, grafitti eller kjølen på en båt. ellers er det totalt unødvendig.

 

Er du også en av de som mener du bør vaske bilen med Zalo?

Lenke til kommentar

Fikk levert min P60 for en ukes tid siden, og den er vesentlig bedre i bruk enn K4 fra Kärcher. Slangen er en drøm, og dyser og lanse er bra. Trommel er plastikk og på grensa til jalla, og plagsom å bruke.

Og festeanordning til dyser på baksiden av maskinen er tåpelig, de faller ut så fort man flytter på maskinen.

 

Men alt i alt veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Fikk levert min P60 for en ukes tid siden, og den er vesentlig bedre i bruk enn K4 fra Kärcher. Slangen er en drøm, og dyser og lanse er bra. Trommel er plastikk og på grensa til jalla, og plagsom å bruke.

Og festeanordning til dyser på baksiden av maskinen er tåpelig, de faller ut så fort man flytter på maskinen.

 

Men alt i alt veldig fornøyd

 

 

Hvordan er støynivået på P60?

 

Skal ha en høytrykkspyler snart, og vurderer P60 og K5, men det er vanskelig å velge, spesielt siden det er få erfaringer med AVA ute og går?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvorfor K5? En Nilfisk E150 med stålforsterket slange er et mye bedre alternativ.

Gå for P60.

 

 

Jeg har selvsagt ingenting i mot Nilfisk, men hva som gjør den så bra da? Den jeg har nå røyk (husker ikke merke, men tipper billig biltema) og den var ei bråkebøtte av en annen verden, så ville ha noe som var litt mer støysvak. Ifølge denne testen kom ikke Nilfisk så veldig bra ut der..

 

Men når det er sagt, så hater jeg jo slanger som krøller seg og..

 

Hva gjelder P60, så har jeg ingen forhold til om det er bra eller dårlig. At den er designa i Norge er ikke nødvendigvis et kvalitetstempel synes jeg, og har nå sett folk klage på "billig" plast feeling på enkelte deler der og?

 

Nilfisk var da ikke videre lett å få tak i heller.. finner ingen som fører denne med noe lagerbeholdning?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg har selvsagt ingenting i mot Nilfisk, men hva som gjør den så bra da? Den jeg har nå røyk (husker ikke merke, men tipper billig biltema) og den var ei bråkebøtte av en annen verden, så ville ha noe som var litt mer støysvak. Ifølge denne testen kom ikke Nilfisk så veldig bra ut der..

 

Men når det er sagt, så hater jeg jo slanger som krøller seg og..

 

Hva gjelder P60, så har jeg ingen forhold til om det er bra eller dårlig. At den er designa i Norge er ikke nødvendigvis et kvalitetstempel synes jeg, og har nå sett folk klage på "billig" plast feeling på enkelte deler der og?

 

Nilfisk var da ikke videre lett å få tak i heller.. finner ingen som fører denne med noe lagerbeholdning?

 

 

Kvalitetsmessig så ligger Nilfisk sine maskiner over Karcher. Denne erfaringen deles med mange andre på Detailersclub også. Folk som oss, bruker spylerne mye. 

Det er stor forskjell over stålarmert og fiberarmert slange. Sistnevnte kan være et stort irritasjonsmoment under bruk. 

 

Netonnet har Nilfisk på lager. Testen ga også Stihl sin maskin godt resultat, som er så og si identisk med Nilfisk E150. Det er Nilfisk som har produsert den for de. Sør-Tre selger den til 2999. Veldig bra maskin for pengene! 

 

Plastikkdeler kommer du ikke unna i denne prisklassen. Skal du ha noe med bedre kvalitet må du opp på semi-proff nivå. 

Nærmeste maskin er da Nilfisk P150/P160 som koster 4-5000. Da får man mere metalldeler og sterkere motor. P160 krever treg 16 amp kurs.

 

Har ikke fått prøvd AVA selv, men løsningene deres ser ganske smarte ut.. Men hadde nok gått for Stihl hadde jeg vært deg. Da får du mest for pengene dine, og du kan bruke alt av Nilfisk tilbehør på den maskinen. 

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg P70, vasket 3 biler hittil.

 

Veldig fornøyd med maskinen, bra trykk, gode dyser, god slange. Synes det generelt er god kvalitet.

Om jeg skal trekke på noe virker den bøylen foran litt "billig" mtp knappen du må dytte inn for å kunne dra den ut. Litt knotete.

 

Ellers ingenting å klage på. Lavt støynivå synes jeg.

 

Men jeg er nok ikke fasiten her, da jeg var ute etter å ha noe som ga over 500l/t vann, stålarmert slange, og greit trykk.

Fikk alt jeg ønsket meg, og koser meg med maskinen (ikke bokstavlig talt) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Kvalitetsmessig så ligger Nilfisk sine maskiner over Karcher. Denne erfaringen deles med mange andre på Detailersclub også. Folk som oss, bruker spylerne mye. 

Det er stor forskjell over stålarmert og fiberarmert slange. Sistnevnte kan være et stort irritasjonsmoment under bruk. 

 

Netonnet har Nilfisk på lager. Testen ga også Stihl sin maskin godt resultat, som er så og si identisk med Nilfisk E150. Det er Nilfisk som har produsert den for de. Sør-Tre selger den til 2999. Veldig bra maskin for pengene! 

 

Plastikkdeler kommer du ikke unna i denne prisklassen. Skal du ha noe med bedre kvalitet må du opp på semi-proff nivå. 

Nærmeste maskin er da Nilfisk P150/P160 som koster 4-5000. Da får man mere metalldeler og sterkere motor. P160 krever treg 16 amp kurs.

 

Har ikke fått prøvd AVA selv, men løsningene deres ser ganske smarte ut.. Men hadde nok gått for Stihl hadde jeg vært deg. Da får du mest for pengene dine, og du kan bruke alt av Nilfisk tilbehør på den maskinen. 

 

 

Ser at Montér rett ned i gata her visstnok skal ha Nilfisk sin til 2999 også.. så kanskje jeg bare svinger innom og plukker opp den da (de er vel ikke på prisjakt og slikt). Semi-proff nivå er nok ikke nødvendig for min del, det blir nok mest bilvask ;) Så skum løsning er vel det viktigste.. selv om jeg har noe maling på en balkong jeg kunne tenkt meg å gå løs på og :)

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...