Smellyglove Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hei. Innimellom så får jeg lyst til å høre på musikk kjempehøyt fra laptopen min. Men lydkortet i den er ikke spes bra og det blir ikke høyt nok, jeg bruker i disse tilfellene hodetelefoner. Sennheiser HD-25 eller Beyerdynamic 770 DT. Er det noen som har noen gode tips til en DAC hvor utgangene er enten stor jack eller liten jack? Egentlig helst liten jack, for da slipper jeg så mange overganger hvis jeg vil splitte den i to. Trenger jeg kanskje en preamp i tillegg? Blir uansett ikke høyt og rent nok med full pupp fra PC'en. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Det du trenger er en hodetelefonforsterker - de trenger ikke koste allverden og finnes med (og uten) innebygd DAC. Schiit har masse bra til fornuftige priser. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Går og hør på Dragonfly dac, plugges i usb og har innebygget både dac og amp. Softwarestyring av volum, med de fordeler og ulemper det medfører. Lydkvaliteten er overraskende god. https://www.prisjakt.no/product.php?p=3681370 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå