Gjest Slettet-QqzORNGH Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Både ok og hey Google funker for meg. Sett telefonen til engelsk språk, så får du mulighet til å la den lære stemmen din med ok Google. Da fungerer også Google lens. Telefonen svarer deg på norsk selv om du har engelsk menyspråk. Du kan gå tilbake til norsk igjen om du ønsker. Da forsvinner lens, men ok Google fungerer fortsatt. Gjorde som du sa, men sliter med å få det til å funke.. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Endret du språket Google appen eller i operativsystemet? Er sistnevnte som fungerte for meg. Lenke til kommentar
schnoog Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Vil dette si at også Pixel-telefonene vil komme offisielt til Norge? La oss håpe! Trenger å bytte ut min Nexus 6P. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqzORNGH Skrevet 13. mai 2018 Del Skrevet 13. mai 2018 Endret du språket Google appen eller i operativsystemet? Er sistnevnte som fungerte for meg. I OS. Funker på engelsk, men når jeg går tilbake igjen til norsk funker det ikke Lenke til kommentar
LMH Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Jeg har vært med å betateste Google Assistenten på norsk i en måneds tid nå, ganske kul egentlig. Det er en del veldig spesifikke ting den kan gjøre, men for det meste googler den bare ting jeg spør om. Ser stort potensiale, men er ikke sånn kjempeimponert enda. Har du noko særleg dialekt? I så fall, merker du noko til det? Mtp. kor dårleg både Google Docs og GBoard taklar nynorsk så er eg litt spent på stemmestyring med allskens dialekter her i landet. Lenke til kommentar
inside_910718 Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Kan se ut som at Assistant annonseres i Norge 22. mai: https://www.facebook.com/events/370895296722797/ Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 22. mai 2018 Del Skrevet 22. mai 2018 Rett rundt hjørnet med Norsk språk på den?? dette har jeg hørt om nå de siste 6 månedene men har ennå ikke sett eller hørt noe med norsk enda..Så da får den stå i skapet en en stund å samle støv, for på engelsk så er den helt ubrukelig for meg, den skjønner ikke en gang "hello Google" dette må sies på helt perfekt engelsk eller så skjer det ingen ting! Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 31. mai 2018 Del Skrevet 31. mai 2018 Den skjønner ikke en gang "hello Google" dette må sies på helt perfekt engelsk eller så skjer det ingen ting! Så skal den vel ikke respondere på "hello Google" heller, da? Har du prøvd å gå over til "Hey Google" i stedet? Lenke til kommentar
Svarh Skrevet 7. juli 2018 Del Skrevet 7. juli 2018 Merker meg att enn på en måte kan bruke google assistenten på norsk gjennom google lens. Veldig begrenset, men den kommer med vitser og fun facts og sånt på norsk. Må vel nærme seg då?? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Nå er vi i august; har noen hørt noe mer om Assistenten på norsk? Eller Alexa for den saks skyld... Har en Alexa hjemme, og finner det noe unaturlig å snakke engelsk hjemme til den boksen... Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Nå er vi i august; har noen hørt noe mer om Assistenten på norsk? Eller Alexa for den saks skyld... Har en Alexa hjemme, og finner det noe unaturlig å snakke engelsk hjemme til den boksen... Alexa er ikke planlagt på Norsk. Mulig det kommer, men foreligger ikke noe kjent plan for det. Finner det unaturlig å snakke Norsk til en slik sak. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Det er ikke unaturlig i det hele tatt. I gamledager måtte man kunne latin for å henvende seg til prest og gud, det er ikke nødvendigvis beste måten. For meg er engelsk problemfritt men det er greit om barna også kan bruke talekommandoer. Google Home har utvidet kraftig i antall språk, så der har Amazon en konkurransebakdel. Men Alexa har en skill "Cleo" der man som bruker kan lære Alexa språk (evt. ufint språk). Det kan være et av grepene for å utvide språkstøtten. 1 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Mye av det jeg ønsker å bruke stemmestyring til har en naturlig sammenheng med norske navn og uttrykk. Jeg savner å kunne snakke norsk til mobilen når jeg f.eks kjører bil og ønsker å ringe noen eller navigere. De fleste norske navn er helt bingo når Google forsøker finne frem i kontaktlista på engelsk (kallenavn som "mom" "dad" osv hjelper veldig), og "How do I get to Mjøndalen?" fungerer dårlig... Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Har fortsatt til gode å oppleve at Alexa finner Klovner i Kamp på Spotify. Og ikke lett å få henne til å fortelle hvordan været blir på Kolbotn. Og stakkars robotdame hvis hun skulle finne på å si noe om avtalene i kalenderen min... Så engelsk er ikke helt forenelig med hva jeg kaller praktisk eller naturlig. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Har fortsatt til gode å oppleve at Alexa finner Klovner i Kamp på Spotify. Og ikke lett å få henne til å fortelle hvordan været blir på Kolbotn. Og stakkars robotdame hvis hun skulle finne på å si noe om avtalene i kalenderen min... Så engelsk er ikke helt forenelig med hva jeg kaller praktisk eller naturlig. Joda det er absolutt noen utfordringer der! Jeg bruker alexa mest til å styre huset, og der går alt i Engelske navn så det blir praktisk. Men jeg er enig i noen scenarioer hvor en må bruke lokale navn osv, spillelister spesielt. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Har fortsatt til gode å oppleve at Alexa finner Klovner i Kamp på Spotify. Og ikke lett å få henne til å fortelle hvordan været blir på Kolbotn. Og stakkars robotdame hvis hun skulle finne på å si noe om avtalene i kalenderen min... Så engelsk er ikke helt forenelig med hva jeg kaller praktisk eller naturlig. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Give me!!!!! Hater norske aviser, "rett rundt hjørnet"? Er jo snart midten av august og enda ikkje fått noe bekreftet! Eg caller click bait i mai! Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. august 2018 Del Skrevet 7. august 2018 Mye av det jeg ønsker å bruke stemmestyring til har en naturlig sammenheng med norske navn og uttrykk. (...) Har fortsatt til gode å oppleve at Alexa finner Klovner i Kamp på Spotify. (...) Jeg har sånn ca. 40/60% hit rate med "enn arr kei åhl-teed neeheater" men merkelig nok mye lavere treffrate på "enn arr kei mP3". Hmm. NRK... Anarchy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Nå er vi i august; har noen hørt noe mer om Assistenten på norsk? Eller Alexa for den saks skyld... Har en Alexa hjemme, og finner det noe unaturlig å snakke engelsk hjemme til den boksen... Jeg har ikke fått Google assistent på min Huawei Mate 10 Pro, men i dag fikk min datter Norsk Google assistent på sin Huawei P9 (er ikke sjalu i det heletatt?). Ser ut som det virker kjempebra bortsett fra å åpne musikk i Tidal, og "spill et spill" søker etter en Tor Endresen-sang på YouTube. Hun har det i alle fall kjempemorro med alskens spørsmål Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 19. august 2018 Del Skrevet 19. august 2018 Noen som har fått dette på Samsung S7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg