TGB Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 (endret) Faktum er at det er veldig små forskjeller mellom LG OLED 2017 og 2018 etter de siste firmware oppdateringene på 2017-modellene. Skal man gjøre kupp, så er vel det å se etter gode priser når de siste 2017-modellene ruller ut av butikkene og blir erstattet av 2018 utgaven. Jeg tenkte selv å kjøpe 77" LG OLED 2018-modell, men klarer meg enn så lenge med 65" utgaven av 2017-modellen og venter heller til 2019 for å få enda flere oppdateringer og ikke minst HDMI 2.1. Edit: Mitt kjøp av LG OLED 65 B7V var tenkt som en "vente-tv" til 2018-modellene kom ut, siden min gamle Samsung 78" JS9505 fikk panelfeil og ble kreditert av Samsung. Dette var også en god måte for meg å teste OLED på; må si meg veldig fornøyd og kommer aldri til å gå tilbake til LCD igjen. Det er "natt/dag" forskjell i bildekvalitet. Innbrenning ingen problem - bryr meg ikke om at det er OLED med tanke på bruk, og bruker det akkurat som jeg brukte JS9505 LCD TV'en, med å la det henge på nyhetskanalen halve dagen osv (masse statiske elementer som var et kjempeproblem når jeg hadde Plasma i gamle dager). Endret 19. mai 2018 av TGB 1 Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Samme opplevelse her med samme tv. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Eneste feilen med LG OLED 65 B7V er at den ikke er 77" Lenke til kommentar
barezell Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) Strålende fornøyd med C8 også. Mtp pris/kvalitet så er en 2017 LG absolutt beste valget på tv imo. Ellers synes jeg pana fz800 og sony af8 gir en mer "wow" feeling når man ser bildet på de, men har kun sett de på stand med demo filmer så alt er relativt. Har sett c7 og c8 med tilsvarende demoer, men om tv-en er dårligere eller om LG bare er dårligere enn de andre på demo innhold er jo ikke godt å si Uansett om man skal ha 2018 så "må" man jo vente til prisdropp eller neste DNB for at det skal være noe som helst i nærheten av fornuftig. Endret 20. mai 2018 av barezell Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Jeg gikk fra en gammel Philips til LG Oled, og selv om bildekvaliteten er en annen verden, så savner jeg AmbiLight litt. Ikke nok til at jeg bytter ennå, men kanskje om et års tid.. Så om en annen Oled-tv har litt bedre bilde, er ikke det så viktig, AmbiLight er viktigere.. Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Største forskjellene for min del er bevegelse flyt på de forskjellige Oled merkene. Etter en god del Lg Oled tvr med varierende resultater gjennom årene prøvde jeg litt i mot strømmen en Sony A1 .Sony er bevegelse konger ingen Lg micro stutter på 24hz som jeg irriterte meg mere å mere på og Dolby Vision grey black feilen som Lg etter 3 år ikke klarer å rette på....Sony Oleden er den jeg har vært mest fornøyd med. tviler sterkt på at jeg går tilbake til Lg Oled igjen og har ingen grey blacks med Dolby vision som er helt herlig å slippe det problemet Lg fortsatt har i 2018. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 20. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2018 Okay, for å summere, så har vi da så langt listet opp følgende: Selvsagt Panasonic TX65EZ950E til 29500,- Philips 65OLED873 til 25990,- LG OLED65C8 til 45990,- (langt over mitt budsjett LG OLED65B7V til 24990,- (i en faktisk butikk, et par tusen rimeligere på nett) Tror ikke jeg har glemt noe av de TVene som har vært nevnt, si i så fall ifra. C8 er langt utenfor mitt budsjett, og jeg skal handle til uka. Resten ser jo ut til å være i omtrent samme kategori, men er jo umulig å sjekke selv i butikker da de er helt feil innstilt der. Så, jeg har fremdeles ikke bestemt meg helt: hva velger jeg? En av de ovenstående - eller noe helt annet? Målet er best mulig bilde, minst 65", OLED selvsagt og helst allright menyopplevelse. Og prisgrensen min er 30k. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) Philips gir nok mest "imponerende" bilde. Panasonic gir mest riktig bilde. LG B7 gir et nesten like bra bilde til lavere pris. LG C8 er best, men svært kostbar Menyopplevelse fra Panasonic er ganske old-school, men alt fungerer og er lagt opp ganske rett frem. Philips bruker Android TV, og har sine egne menyer for bilde som kan virke litt rotete. Endret 20. mai 2018 av N o r e n g 2 Lenke til kommentar
P-okken Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 (endret) Ambilight er jo og en ting som kan bety mye for noen og mindre for andre. Vet at mange sverger til det etterpå, jeg selv er litt mer irritert på småbugs ihvertfall på de 2 philips skjermene jeg har hatt/ og har nå som går på smartTV delen og fjernkontrollen som har flippa litt på begge tvene..Per nå så funker tv nr 2 veldig bra da, vært et par småbugs så vi får se de kommende ukene :-) Nå var jeg jo heldig på forsøk nr2 og fikk en tilnærmet feilfri skjerm som var bedre enn noen tver jeg har fått med tanke på "akseptable" defekter. Endret 20. mai 2018 av P-okken Lenke til kommentar
samco Skrevet 20. mai 2018 Del Skrevet 20. mai 2018 Kalibrerings mannen.no Facebook side ser jeg han har kalibrert en av Phillips Oled tvne med før og etter målinger.... Om man tror phillipsen er best jaja da tror man sikkert på jule nissen enda Legg til noen kr i kalibrering for denne trenger rimelig hjelp om man ikke er fan av blå stikk i bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå