Gå til innhold

SuSE 9.0 Installasjon henger seg

Anbefalte innlegg

Investerte akkurat i SuSE Linux 9.0 Personal fra Linuxbutikken, men får ikke installert det. Er linux-newb, så lurer på om noen kan hjelpe meg litt her....

Booter SuSE cd'n, og jeg velger installasjonstype (dvs jeg har prøvd alle alternativ her, alle får samme feil)... maskinen jobber litt, ting starter osv, og så stopper den ved den andre meldingen om "IOlimit" ettellerannet... Deretter henger maskinen, ingenting skjer og den reagerer ikke på noensomhelst input...

Har akkurat installert en Highpoint 1540 Rocket SATA kontroller, som jeg lurer på er grunnen til problemet - men det er en IDE disk (tilkoblet via hovedkortet) jeg skal installere Linux på...

Hva er årsaken til at maskinen henger seg, og hva kan jeg gjøre for å få installert SuSE 9.0?

min hardware:

Abit KT7-RAID

AMD 1,1 GHz Tbird

512 MB Micron SDRAM PC133

1x WD 80GB IDE ATA100 harddisk (her ligger WinXP)

1x WD 20GB IDE ATA100 harddisk - her skal jeg installere SuSE 9.0

1x Maxtor Maxline2 250GB SATA disk (koblet via en Highpoint Rocker 1540 SATA kontroller)

Hercules FDX Radeon 8500LE (fungerer i Linux, testet på annen maskin med RH 7.0)

Teles ISDN 16.3c (fungerer i Linux, testet på annen maskin med RH 7.0)

Soundblaster Audigy 2

Leadtek Winfast TV2000XP Expert Ed. TV-kort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Du kan prøve å disable sata kontrolleren i bios også forsøke å installere suse. Dersom det virker kan du kompilere din egen kernel (helst 2.6) og det vil høyst sannsynlig virke med sata også. Btw. Personlig så har jeg hatt litt problemer med store disker (en 200 disk) på 2.4 kernelen (som suse har)

Endret av xeon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...