Gå til innhold

Skal løse to irriterende problemer som har plaget Notepad-brukere i flere tiår

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe problem med notepad som den er. Blir det mulig å sette den nye notepad til å kjøre i en slags "Legacy Mode", dersom den får for mange brysomme endringer? :)

Ja, det er nok en registry-innstilling du kan sette for å igjen vise linjeskift feil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft brukte over 30 år på å finne opp hjulet, og så lagde de det firkantet. Er det da så vanskelig å legge inn muligheten for å lagre som CR, LF eller CRLF når man først gjør forandringer? Notepad skal altså fortsette med CRLF for egne filer, og gjøre de dobbelt så store som nødvendig ... dette konsernet gjør aldri noe skikkelig. De løser ett problem, og produserer to nye.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Microsoft brukte over 30 år på å finne opp hjulet, og så lagde de det firkantet. Er det da så vanskelig å legge inn muligheten for å lagre som CR, LF eller CRLF når man først gjør forandringer? Notepad skal altså fortsette med CRLF for egne filer, og gjøre de dobbelt så store som nødvendig ... dette konsernet gjør aldri noe skikkelig. De løser ett problem, og produserer to nye.

1 byte større.... Ikke dobbelt så store, men en byte.

Dette konsernet har gjord det mulig for deg å komme med ditt innlegg.

Lenke til kommentar

Kanskje du har en formening om det å bruke tabulator eller mellomrom som innrykk også da? For mellomrom er plassløsing det men særdeles mange bruker det valgfritt allikevel
Lenke til kommentar
Tastaturskriver skrev (På 12.5.2018 den 11.21):

G skrev (På 11.5.2018 den 19.36):

Hvordan vet du om han bruker Windows, Linux, Unix, Mac OS også videre ?

Og hva vet du om hvilke OS forumet kjører på?

Argumentet hans er rett uavhengig hvilket OS forumet og klienter kjører på.

Han insinuerer jo at den andre brukeren bruker et produkt i fra Microsoft (Windows). Ser du ikke det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
G skrev (På 12.5.2018 den 15.15):

Tastaturskriver skrev (På 12.5.2018 den 11.21):

G skrev (På 11.5.2018 den 19.36):

Hvordan vet du om han bruker Windows, Linux, Unix, Mac OS også videre ?

Og hva vet du om hvilke OS forumet kjører på?

Argumentet hans er rett uavhengig hvilket OS forumet og klienter kjører på.

Han insinuerer jo at den andre brukeren bruker et produkt i fra Microsoft (Windows). Ser du ikke det?

Nei du tar mye feil der. Les hva jeg skrev og ikke hva du tror jeg skrev. Nå har du fått cluet om at du har resonnert feil. Prøv å resonner på en annen måte.

Lenke til kommentar

Da får du fortelle om den voldsomme helteinnsatsen Microsoft har gjort for å framskaffe Ubuntu, eller hva det var forumet kjører på. For jeg tror ikke den helteinnsatsen fra Microsoft finnes. Uten forumet ingen innlegg, du ser vel den? Uten Windows på gitte brukers PC, så kan heller ikke Microsoft ha bidratt med det store for brukeren av forumet. Det er vel en forutsetning for at "Dette konsernet (les: Microsoft) har gjort det mulig for deg.."

Om jeg sier at på serverside hos diskusjon.no så kreves en eller annen serversolid OS-programvare. Microsoft har jo sitt server-OS. Ellers på brukersiden så har Microsoft Windows. Er jo ikke så vanskelig å se sammenhengene her. For at "Dette konsernet har gjort.." skal være en logisk setning. :closedeyes:

Her var innlegget ditt. Drukner jo i dumme svar, etterpå. Til og med en "likes", har Tastaturskriver fått, som kom deg i forsvar. Hvorfor?:

1 byte større.... Ikke dobbelt så store, men en byte.

Dette konsernet har gjord det mulig for deg å komme med ditt innlegg.

Forøvrig så gir ikke det jeg antar er en skrivefeil noe mening i forhold til Microsoft heller:

post-30484-0-92483800-1526152809_thumb.jpg

Ser ikke andre muligheter å lete på jeg. Tror dere driver apestreker nå :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor denne brukeren G kommer med dette tåpelige lange innlegget sitt, men dersom denne personen sukker tungt og leser det originale innlegget en gang til burde det være ganske opplagt at selskaper som IBM, Intel, Apple og til og med Microsoft har vært med på å forme det produktet du holder i hånda nå, uansett om det måtte være en Ubunto laptop, eller noe med Android, IOS eller Windows.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...