Harald Brombach (digi.no) Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Skal løse to irriterende problemer som har plaget Notepad-brukere i flere tiår Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Det er jo bare å bruke Notepad2. Viser alle filer riktig og med fargekoder Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Implementerer de mulighet for å angre mer enn èn inntasting nå så blir dette riktig så bra. 4 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Oh my! Gleder meg. Har jo et hav av andre verktøy som gjør jobben, men det er så mye enklere å bare win r notepad. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg ilpostino Skrevet 9. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2018 Notepad er jo så 1995. Notepad++ er mye bedre. 11 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Tro om dette er nye endringer, eller de fant ut at utviklerne hadde jobba litt mer etter cutoff-point for mange versjoner siden og de bare har sluppet litt opp på utleggings-strategien :-B Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Ikke bare er det enkelt, men det finnes på alle pc`r Klart, notepad2 eller notepad++ er nok bedre, men når man er innom 20 forskjellige pc`r og servere på en dag, så er det notepad som blir brukt, ettersom det ligger inne.. 5 Lenke til kommentar
Geir Amundsen Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Dette løses med notepad++ . Det er ingen grunn til og gjøre om på det. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Notepad er jo så 1995. Notepad++ er mye bedre. Hver til sin bruk. Jeg bruker mest Notepad++. Men ute-av-syne-ute-av-sinn-prinsippet gjør at ting jeg skal huske på her og nå og ikke trenger til senere, ikke bør være i Notepad++, som tar vare på nye filer ved lukking/reboot. Det er veldig bra når jeg jobber meg gjennom en todoliste som burde fullføres før eller senere, men ikke så bra når jeg bare henter ut noen linjer kode for å sjekke parametrene. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 De burde lagt til mulighet for søk/erstatt av "spesialtegn" (tegn som ikke vises) også når de først var igang. ... og laget en "read only" versjon (evt oppstarts parameter) som kunne vise store filer kjapt. Ellers er jeg enig med over; Notepad++ etc er seff. foretrukket å jobbe med, men det er ikke alle steder en ønsker (eller har rettigheter til) å installere noe. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Til nå har brukerne vært nødt til å benytte tredjepartsprogramvare til å gjøre dette i Windows. Feil, Wordpad følger med Windows og har ikke problemet med linjeskift. Eller så er det jo fint at det rettes i notepad, da notepad fortsatt er mitt default program for å åpne configfiler. 3 Lenke til kommentar
inside_933354 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Så om 30 år, i 2048, kan vi kanskje få en Notepad der Ctrl Z angrer mer enn én inntasting 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Og hvor mange kommandoer finnes i Linux, for å redigere den fila... 1 Lenke til kommentar
ToVine Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Og hvor mange kommandoer finnes i Linux, for å redigere den fila... Tja, for å starte med de grunnleggende er det jo sed, awk, echo, cat, vi, og så har de fleste installert vim, nano, emacs, pico eller lignende, og så kommer vi til de som følger med skrivebordsmiljø som kate, gedit og en hel haug til - mer enn nok å velge i med andre ord 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Må innrømme han kameraten min har vært doven og valgt den manuelle måten å lese .nfo ReadMe-filer når han ville finne ut hvordan man installerer ting på. Ser ut til at Microsoft endelig har ansatt en praktikant som kan starte med de små, men viktige forbedringer. Yay. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Og hvor mange kommandoer finnes i Linux, for å redigere den fila... Tja, for å starte med de grunnleggende er det jo sed, awk, echo, cat, vi, og så har de fleste installert vim, nano, emacs, pico eller lignende, og så kommer vi til de som følger med skrivebordsmiljø som kate, gedit og en hel haug til - mer enn nok å velge i med andre ord Jepp. More is less. Lenke til kommentar
G Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Jeg har ikke noe problem med notepad som den er. Blir det mulig å sette den nye notepad til å kjøre i en slags "Legacy Mode", dersom den får for mange brysomme endringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå