Gå til innhold

Skal løse to irriterende problemer som har plaget Notepad-brukere i flere tiår

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare er det enkelt, men det finnes på alle pc`r :)

Klart, notepad2 eller notepad++ er nok bedre, men når man er innom 20 forskjellige pc`r og servere på en dag, så er det notepad som blir brukt, ettersom det ligger inne..

• Liker 5
Lenke til kommentar

Notepad er jo så 1995. Notepad++ er mye bedre.

Hver til sin bruk.

Jeg bruker mest Notepad++. Men ute-av-syne-ute-av-sinn-prinsippet gjør at ting jeg skal huske på her og nå og ikke trenger til senere, ikke bør være i Notepad++, som tar vare på nye filer ved lukking/reboot. Det er veldig bra når jeg jobber meg gjennom en todoliste som burde fullføres før eller senere, men ikke så bra når jeg bare henter ut noen linjer kode for å sjekke parametrene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

De burde lagt til mulighet for søk/erstatt av "spesialtegn" (tegn som ikke vises) også når de først var igang.

... og laget en "read only" versjon (evt oppstarts parameter) som kunne vise store filer kjapt.

Ellers er jeg enig med over; Notepad++ etc er seff. foretrukket å jobbe med, men det er ikke alle steder en ønsker (eller har rettigheter til) å installere noe.

Lenke til kommentar
Til nå har brukerne vært nødt til å benytte tredjepartsprogramvare til å gjøre dette i Windows. 

Feil, Wordpad følger med Windows og har ikke problemet med linjeskift.

Eller så er det jo fint at det rettes i notepad, da notepad fortsatt er mitt default program for å åpne configfiler.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Og hvor mange kommandoer finnes i Linux, for å redigere den fila...

Tja, for å starte med de grunnleggende er det jo sed, awk, echo, cat, vi, og så har de fleste installert vim, nano, emacs, pico eller lignende, og så kommer vi til de som følger med skrivebordsmiljø som kate, gedit og en hel haug til - mer enn nok å velge i med andre ord :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må innrømme han kameraten min har vært doven og valgt den manuelle måten å lese .nfo ReadMe-filer når han ville finne ut hvordan man installerer ting på.

Ser ut til at Microsoft endelig har ansatt en praktikant som kan starte med de små, men viktige forbedringer. Yay.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Og hvor mange kommandoer finnes i Linux, for å redigere den fila...

Tja, for å starte med de grunnleggende er det jo sed, awk, echo, cat, vi, og så har de fleste installert vim, nano, emacs, pico eller lignende, og så kommer vi til de som følger med skrivebordsmiljø som kate, gedit og en hel haug til - mer enn nok å velge i med andre ord :p

Jepp. More is less.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...