Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 (endret) Har i en lengre tid brukt en Samsung Galaxy S7. For moro skyld prøvde jeg noen nyere telefoner, som en Essential Phone, S8 og en Huawei P10. Må si meg veldig skuffet. Kameraet på S8 var jo ikke en dritt bedre enn på S7, og bortsett fra Bixbyknappen, som jeg deaktiverte etter 20 sekunder, så var det jo ikke noe nytt eller interessant i det hele tatt. Batteritid eller ytelse var heller ikke no merkbart bedre. Så nå har jeg gått tilbake til min S7 og kvittet meg med de andre. Har utviklingen gått så i stå at alt man får nå for tiden ved oppgradering er 0,2 Ghz raskere CPU og litt mindre rammer? Må innrømme at jeg ikke engang følte at jeg hadde oppgradert. Skal litt mer til for at jeg skal legge 6-8.000 kr på bordet for en nyere telefon. Disse tynne rammene er ikke så interessant at jeg vil bruke penger på bare det. Er det noen telefoner der ute som tilbyr noe som helst utenom det vanlige? Endret 9. mai 2018 av Slettet-BnKsB4Fg0P 1 Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 P20 Pro har jo et veldig bra kamera, men utenom det så er det veldig lite spennende på markedet akkurat nå ja. Jeg hadde en 2 år gammel telefon og oppgraderte til P20 pro nå, men utenom kameraet var det svært lite spennende. Ansiktsgjenkjenning er kjekt, men ikke verdt prisen akkurat. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Lite nytt siste par åra, ja. Er det noen telefoner der ute som tilbyr noe som helst utenom det vanlige?Moto Z pga. moto mods. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hva er poenget med en telefon til 7-8000 når man får en 95% like bra telefon til 2-3000? 2 Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hva er poenget med en telefon til 7-8000 når man får en 95% like bra telefon til 2-3000?Det er sant at en kan få gode telefoner i den prisklassen, men det er ikke nok alltid å ha en "god nok" telefon. Kamera i toppmodeller er gjerne en del bedre, lyden er også viktig, og ikke minst hvor responsiv den er.Personlig har kamera blitt mer og mer viktig, og det er stor forskjell der. Så liker jeg også å ha en telefon ikke "alle andre" har. Har ingen problemer med å bruke litt for mye på telefon (jeg har ikke så mange andre laster) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Det å hoppe fra en Samsung til en annen Samsung gir nok lite inspirasjon, og lite nytt.Hoppet selv akkurat over til Huawei, og det var litt mer spennende. Sony og moto mods kjenner jeg lite til, så kanskje det blir dette neste gang.Mest mulig rent os synes jeg er direkte kjedelig... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Hva er poenget med en telefon til 7-8000 når man får en 95% like bra telefon til 2-3000? Det er ofte i den siste 5% som moroa ligger. Du får ikke like bra kamera f.eks i en budsjettmodell. Og det er ganske viktig for meg. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Har en LG G3, den har 4160x3120 mp kamera, og 3840x2160 hd videokamera. Den kostet dog rundt 6000 da den kom ut, og jeg kjøpte den ikke da, men nå koster den 2500-3000. Har nyere mobiltelefoner så mye bedre kamera? Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Megapiksler har lite å si på mobiltelefoner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Har en LG G3, den har 4160x3120 mp kamera, og 3840x2160 hd videokamera. Den kostet dog rundt 6000 da den kom ut, og jeg kjøpte den ikke da, men nå koster den 2500-3000. Har nyere mobiltelefoner så mye bedre kamera? Jeg hadde også en G3 engang. Kameraet på den er greit nok i dagslys og har OIS som gjør at video funker bedre enn dagens telefoner uten OIS. Forøvrig synes jeg den ble litt treg på dagens apper og samtalekvaliteten var litt ymse. Screen to body ratio matcher en rekke av dagens telefoner og den har jo runda bakside som gjør den enkel å plukke opp fra bordet. Skjermen var litt blass og sugde bokstavelig talt strøm så det holdt. Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Har en LG G3, den har 4160x3120 mp kamera, og 3840x2160 hd videokamera. Den kostet dog rundt 6000 da den kom ut, og jeg kjøpte den ikke da, men nå koster den 2500-3000. Har nyere mobiltelefoner så mye bedre kamera?Enkle svaret er Ja. 1 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Litt enig med trådstarter. Jeg var og tafset litt på en P20 pro, og bortsett fra bedre kamera og litt større skjerm så var det ikke noe som fikk meg til å bytte fra P9. Dvs såklart er P20 pro bedre på alt, men det er så små forbedringer at det føles fjernt å betale 8-9000 for det. Så.. Blir nok værende på gammel toppmodell litt til ja. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Jeg har nylig skiftet ut en S7 med en Nokia 8 Sirocco. Det gav meg en følelse av å ha noe nytt, for jeg er oppdatert og har ikke mye unødvendig drit på telefonen. Og jeg har for første gang brukt en telefon i 19 timer og hatt 7 timer skjermtid. S7'en pleide å knele etter 4,5 timer SOT. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Har en LG G3, den har 4160x3120 mp kamera, og 3840x2160 hd videokamera. Den kostet dog rundt 6000 da den kom ut, og jeg kjøpte den ikke da, men nå koster den 2500-3000. Har nyere mobiltelefoner så mye bedre kamera? Jeg hadde også en G3 engang. Kameraet på den er greit nok i dagslys og har OIS som gjør at video funker bedre enn dagens telefoner uten OIS. Forøvrig synes jeg den ble litt treg på dagens apper og samtalekvaliteten var litt ymse. Screen to body ratio matcher en rekke av dagens telefoner og den har jo runda bakside som gjør den enkel å plukke opp fra bordet. Skjermen var litt blass og sugde bokstavelig talt strøm så det holdt. Min holder i 2-3 dager, med moderat bruk, noe jeg er overfornøyd med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Jeg har nylig skiftet ut en S7 med en Nokia 8 Sirocco. Det gav meg en følelse av å ha noe nytt, for jeg er oppdatert og har ikke mye unødvendig drit på telefonen. Og jeg har for første gang brukt en telefon i 19 timer og hatt 7 timer skjermtid. S7'en pleide å knele etter 4,5 timer SOT. Det regner jeg med, at den har litt bedre batteritid enn S7. Selv er jeg ikke en som bruker telefonen så mye, så jeg er ikke avhengig av så stort batteri. Har som regel 70% igjen i slutten av dagen. Du har vel ikke fått noe bedre kamera vil jeg tro, men større skjerm og bedre batteri. Bortsett fra det, er det vel ikke så mye som skiller de to. Har en LG G6 som har slikt vidvinkelkamera. Telefonen er jevnt over ganske bra, uten å være noen Maradona. Men vidvinkelkameraet er i det miste noe ikke de fleste andre også har. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 14. mai 2018 Del Skrevet 14. mai 2018 Har i en lengre tid brukt en Samsung Galaxy S7. For moro skyld prøvde jeg noen nyere telefoner, som en Essential Phone, S8 og en Huawei P10. Må si meg veldig skuffet. Kameraet på S8 var jo ikke en dritt bedre enn på S7, og bortsett fra Bixbyknappen, som jeg deaktiverte etter 20 sekunder, så var det jo ikke noe nytt eller interessant i det hele tatt. Batteritid eller ytelse var heller ikke no merkbart bedre. Så nå har jeg gått tilbake til min S7 og kvittet meg med de andre. Har utviklingen gått så i stå at alt man får nå for tiden ved oppgradering er 0,2 Ghz raskere CPU og litt mindre rammer? Må innrømme at jeg ikke engang følte at jeg hadde oppgradert. Skal litt mer til for at jeg skal legge 6-8.000 kr på bordet for en nyere telefon. Disse tynne rammene er ikke så interessant at jeg vil bruke penger på bare det. Er det noen telefoner der ute som tilbyr noe som helst utenom det vanlige? Dette er mye av samme følelsen jeg sitter med. Har nå en rootet LeEco Le Pro 3. Med sd821, 64gb lagring, 6gb RAM og 4000mah batteri. Kameraet er veldig middelmådig, men likevel mer enn godt nok. Jeg ser ikke helt hva en oppgradering skulle gitt meg, enn en ny dings hvor følelsen går over etter noen dager, og 7-8000 mindre på konto. Betalte vel i sin tid 2500,- kr og hadde neppe blitt spesielt mer fornøyd med ny telefon. Satser på at denne runde 3-4 år, da vil jeg ha fått en del levetid og god bruksverdi for pengene. Hadde jeg vært tvunget til å kjøpe ny telefon i dag tror jeg jaggu jeg hadde gått for Pixel 1.gen. alternativt en OnePlus-variant. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Hva er poenget med en telefon til 7-8000 når man får en 95% like bra telefon til 2-3000? For meg er de siste 5 % det som virkelig teller! Har hatt 2-3000 kroners mobiler som er 95 %, men, de har ikke vært gode nok på 2 viktige ting for meg, foto og blåtann. Og da er det ubrukelig for MEG. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 17. mai 2018 Del Skrevet 17. mai 2018 Har en LG G3, den har 4160x3120 mp kamera, og 3840x2160 hd videokamera. Den kostet dog rundt 6000 da den kom ut, og jeg kjøpte den ikke da, men nå koster den 2500-3000. Har nyere mobiltelefoner så mye bedre kamera? De talla betyr lite! Det er kvaliteten som betyr noe, ikke disse tallene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå