AfterGlow Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Sjekk ut den imponerende demonstrasjonen av «Duplex».Google kunstige intelligens kan snakke i telefonen akkurat som et menneske Lenke til kommentar
hugin_q3 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Imponerende, men også skremmende. Fremtiden ser ut for at nye lover må på plass, der du kan spørre om: "Er du en robot?" Og tjenesten må svare ja. Som ett eksempel. Skremmende fordi jeg ser att dette er noe politikere ikke kommer til å ligge i forkant av i det hele tatt. Dessverre. Imponerende fordi dette, kan bygges inn kjøretøy som en autonom, sømløs problemløser på direkte spørsmål i kritiske situasjoner i flyfartøy, sjøfartøy osv. Du får ett mye raskere løsning i en slik kritisk situasjon da. Mulig att stemmene må legges om litt, sånn att vi høres forskjell på mennesker og roboter. Litt sånn Sci-Fi, HAL, Mother i Aliens osv. Ikke nødvendigvis så dramatisk men en forskjell, hvertfall de som kommer for offentligheten 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg XmasB Skrevet 9. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 9. mai 2018 Så i fremtiden får vi roboter som snakker med hverandre som mennesker, fordi både kunde og bedrift har tatt i det bruk... Kanskje det bør legges inn en kode i starten av samtalen, som gjør at evt droid-til-droid samtaler kan tas på en brøkdel av tiden ved å bruke data-over-sound istedet. 13 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hvorfor skriver dere absolutt ingen ting om MS Build? Når dere først skal følge denne typen eventer. Lenke til kommentar
Silhouettes Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Er ikke dette egentlig en touring-test i praksis? I tilfelle må det jo nesten sies at google assistant/duplex bestod nesten? Dette er spennende og skremmende! Gleder meg til å kunne benytte tjenesten selv, og håper den blir tidlig tilgjengelig for oss med pixel 2 evnt 3 =) 1 Lenke til kommentar
Skybert_1 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Imponerende, men også skremmende. Fremtiden ser ut for at nye lover må på plass, der du kan spørre om: "Er du en robot?" Og tjenesten må svare ja. Som ett eksempel. Skremmende fordi jeg ser att dette er noe politikere ikke kommer til å ligge i forkant av i det hele tatt. Dessverre. Imponerende fordi dette, kan bygges inn kjøretøy som en autonom, sømløs problemløser på direkte spørsmål i kritiske situasjoner i flyfartøy, sjøfartøy osv. Du får ett mye raskere løsning i en slik kritisk situasjon da. Mulig att stemmene må legges om litt, sånn att vi høres forskjell på mennesker og roboter. Litt sånn Sci-Fi, HAL, Mother i Aliens osv. Ikke nødvendigvis så dramatisk men en forskjell, hvertfall de som kommer for offentligheten Helt enig med det at det må være mulighet for at robotene skal identifisere seg. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Blir fint å snakke med kundeservice etterhvert eller menneskelig kommunikasjon på andre punkter hvor datamaskinen tar over. Lenke til kommentar
uGn Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Bare meg som ble litt satt ut av den musepekeren de siste ~10 sekundene? Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg lurer på hvor mye av dette som var iscenesatt eller utvalgt blant en haug mislykkede forsøk. Det virker imponerende når det funker, men vi vet ingenting om hvor ofte det funker. Lenke til kommentar
hugin_q3 Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Jeg lurer på hvor mye av dette som var iscenesatt eller utvalgt blant en haug mislykkede forsøk. Det virker imponerende når det funker, men vi vet ingenting om hvor ofte det funker. Tusenvis vil jeg tro. Likevel, de har gjort fremskritt som er imponerende. På en måte. Fordi vi nå ikke har NOEN lover som regulerer dette i noen grad. Vi vet også om hvor aggressive Google har vært med sine globale skanninger av bøker også. Lenke til kommentar
Venator Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hvorfor skriver dere absolutt ingen ting om MS Build? Når dere først skal følge denne typen eventer. Tek er well en consumer avis? MS Build er 99% for bedrifter. 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Tenk om man senere kun blir møtt med dette når man f.eks ringer nødnummetet 112. Da ville jeg blitt ganske skeptisk. Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Tenker at framtidige samtaler blir ikke bare menneske --> bot. De to eksemplene på bestilling og reservering vi hørte vil vel bli bot --> bot når de eksempelvise frisørene og restaurantene også vil hoppe ombord på utviklingen. I min alder av noen og førti med tech som daglig brød, vil jeg ikke kalle meg gammel og technofob på langt nær, men... Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Hvorfor skriver dere absolutt ingen ting om MS Build? Når dere først skal følge denne typen eventer. Tek er well en consumer avis? MS Build er 99% for bedrifter. Det er en utviklerkonferanse ja, men det betyr ikke at det ikke finnes en eneste nyhet som berører oss som brukere, selv om det naturligvis vil være mer av dette hos Google om man sammenligner disse to. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Er ikke dette egentlig en touring-test i praksis? I tilfelle må det jo nesten sies at google assistant/duplex bestod nesten? Dette er spennende og skremmende! Gleder meg til å kunne benytte tjenesten selv, og håper den blir tidlig tilgjengelig for oss med pixel 2 evnt 3 =) Nja, de fleste slike løsningen er ofte kodet opp til å følge et gitt mønster, basert på intents, synonymer, dialogflyt, ferdig definerte svar osv. (med litt random og vekting). Men at den skal kunne agere mot slang/dialekter, holde konteksten og hensikt, er jo litt mer enn det som har vært gjort hittil av chatbots/ai. Hvis de får dette til, er det enorme bruksområder. Chatbots i dag er i praksis egentlig bare en stor definisjon av intents, actions, synonymer, de kan for all del være nyttige til for eksempel å bestille pizza, hjelpe å bestille møbler på ikea, osv. men en chatbot som kan virke i mange bruksområder vil jo ha enormt potensiale. Men den må jo fremdeles integreres, kanskje mot nettbanken, mot TVen osv. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Dette var imponerende. Blir spennende å se hvordan dette vil fungere nå som vi endelig får støtte for Norsk språk. Kanskje vi endelig får digital assistent som faktisk virker? Lenke til kommentar
G Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 Så i fremtiden får vi roboter som snakker med hverandre som mennesker, fordi både kunde og bedrift har tatt i det bruk... Kanskje det bør legges inn en kode i starten av samtalen, som gjør at evt droid-til-droid samtaler kan tas på en brøkdel av tiden ved å bruke data-over-sound istedet. Tenker i baner av modemlyder da? Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Skeptisk, hvorfor gjorde de ikke en live demonstrasjon hvis det faktisk funker? Dessuten kan jeg ikke huske at noen har klart å få robot stemmer til å hørtes så naturlig ut, sitter google på banebrytende tekst til stemme teknologi? Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Google og Boston Dynamics (Google eide det en periode) som kan gjøre det artig framover, ikke Skynet som enkelte tomskaller ikke har fått med seg er fiction... Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 12. mai 2018 Del Skrevet 12. mai 2018 Det er imponerende rent teknisk, men bruksmessig er det jo ett blindspor. Vil være mye bedre om bedriften har ett system som gjør det mulig å bestille timer digitalt, og når du ber AI'en om å bestille en time så går den bare inn der og bestiller en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå